LolikZabójca Opublikowano 9 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2019 Potrzebuję zrobić aplikację na iOS i Android. W jakim jezyku i środowisku powinienem to zrobić? Czy to prawda, że robi się je w HTML5/CSS? Jeśli tak, to jak to zrobić, aby HTML5 stanowił aplikację mobilną na te dwie platofomy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 9 Października 2019 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 9 Października 2019 Trochę prawda i trochę nie. Apki raczej pisze się w Javie / ObjectiveC zależnie od platformy. Aaaalle... są takie frameworki, jak Ionic czy Phonegap, które faktycznie pozwalają w HTML i JS zrobić apkę. I chyba tym powinieneś się zainteresować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LolikZabójca Opublikowano 9 Października 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Października 2019 Chodzi o aplikację która obsłuży obie platformy. Który jeżyk/fromework najlepiej wybrać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 9 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2019 Nie ma najlepszego wyboru, są różne frameworki, a każdy z frameworków inaczej działa i służy do czegoś innego. Jakby nie patrzeć, to Android i iOS też mają swoje "frameworki" ale nie są multiplatformowe. Wybierz taki framework, w którym najbardziej będzie Ci odpowiadał stack technologiczny, który znasz/lubisz i spełnia wymagania co do Twojego projektu. Może to być PhoneGap/Cordova + Ionic, NativeScript, Xamarin są tymi popularniejszymi. Pamiętaj, że jak wybierzesz stack PhoneGap/Cordova/Ionic/NativeScript, to żeby zrobić coś bardziej rozbudowanego, to musisz i tak znać budowę obu platform, a nawet pisać pod nie rozszerzenia w Java i Objective-C. PS. To, że wybierzesz stack PhoneGap/Cordova/Ionic/NativeScript nie znaczy wcale, że będzie łatwiej. Jak znasz JS, czy TS byle jak, to efekt będzie taki sam jakbyś miał usiąść do Xamarina czy pisał od razu na Androida w Javie czy iOSa w Objective-C. Edit: NativeScript działa trochę inaczej, on binduje API Androida i iOSa do JavaScriptu, ale i tak żeby napisać rozszerzenie, trzeba je pisać też pod daną platformę, tyle, że w JS/TSie. HamsterMan 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LolikZabójca Opublikowano 9 Października 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Października 2019 Xamarin? Czy na nim da się pisać w C# na obie platformy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 9 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2019 19 minut temu, LolikZabójca napisał: Xamarin? Czy na nim da się pisać w C# na obie platformy? Sprawdzenie w google to minuta, dosłownie https://dotnet.microsoft.com/apps/xamarin Tak, Xamarin to framework do pisania appek w C#, obsługuje Androida jak i iOSa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Chell Opublikowano 9 Października 2019 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 9 Października 2019 ale artefaktami rzucacie, zamiast powiedzieć o jakimś np flutterze Wojo 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 10 Października 2019 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 10 Października 2019 Osobiście pierwszy raz słyszę. Ale to przez to, że nie robię apek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 10 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2019 Dart? Ja osobiście już wolę TypeScript bo znam JS a TS to świetne dopełnienie i nie widzę sensu uczenia się kolejnego skryptowego języka, zwłaszcza, że Dart nie jest jakoś szczególnie "lepszy" (chodzi mi o przeglądarki ofc. gdzie z miejsca w Dart odpadają inne JSowe biblioteki). A tak poza tym, to Fluttera też nie znam. Pisałem kiedyś appki w Cordova i Ionicu, do prostych appek są ok, ale do bardziej rozbudowanych szczerze odradzam, powolne to to, a ogólnodostępne biblioteki (zwłaszcza w Cordova) są tragicznie napisane i w dodatku JS potrafi czasami być nieprzewidywalny, zwłaszcza przy próbie wspierania pierdyliard wersji androidowych webview-ów czy iosowych javascriptcore-ów, bo klijent chce żeby działało nawet na afrykańskim kapciu. Zapewne Dart + Flutter sprawdziłby się na tym polu dużo lepiej. (albo nawet NativeScript? kiedyś muszę spróbować, wygląda obiecująco dla JS/TSowców, albo się w końcu nauczę czegoś pożytecznego, jak Java) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się