Skocz do zawartości

12 Prac Herkulesa


Patryqss

Rekomendowane odpowiedzi

Tytuł: 12 Prac Herkulesa

Gatunek: Przygodowa

Opis: W grze wcielimy się w mitycznego herosa - Herkulesa, któremu przyszło wykonać 12 pozornie niewykonalnych zadań. Uzbrojony w maczugę i łuk, będzie musiał stawić czoła Lwu nemejskiemu, Hydrze lernejskiej, a nawet Cerberowi. Zadania są trudne i zazwyczaj wymagają kilku podejść, zanim trafi się na właściwe rozwiązanie (znajomość mitu pomoże w trakcie gry). Nad naszym bohaterem czuwa jednak Atena, której pomógł wcześniej w drodze do Myken. Za wykonanie każdego z zadań (kolejność wykonywania dowolna) Herkules otrzyma unikalny przedmiot, który ułatwi mu podróż.

Demo oferuje możliwość zagrania w samouczek, w którym pomożemy Atenie, oraz wykonania zadania zabicia Hydry lernejskiej. Zadanie jest trudne, więc żeby nieco ułatwić, zasymulowaliśmy, że Herkules wykonał już jedno z zadań i w ekwipunku ma odblokowany pewien pomocny przedmiot.

W przyszłości planowany jest jeszcze system Osiągnięć dla tych, którzy lubią wykonywać prawdziwe wyzwania.

 

EDIT: Poprawiłem kilka błędów, które zostały mi zgłoszone, poniżej nowy link

Download: https://drive.google.com/open?id=121TPVSz_d0ai3WEiHWT09CPb2A9oXmUK
Rozmiar pliku: 45,9 MB (po zainstalowaniu 59,6 MB)

Autorzy:

Programowanie:
Patryk Grzyb

 

 

 

Fabuła:
Patryk Grzyb

 

 

 

Grafika:
Patryk Grzyb, Julia Kozłowska

 

 

 

Muzyka:
Piotr Matysiak oraz darmowe dźwięki ze stron opengameart.org, freesound.org i www.flashkit.com

 

 

 

Screeny:


screen1.thumb.png.020b15f2e3724315fe1090308cc634a1.png

 
 

screen2.thumb.png.57a7cd712a27e3084ad40607b798ad6a.png

 

 

Po ograniu dema, prosiłbym o wypełnienie tej krótkiej ankiety, pomoże mi to w dalszych pracach nad grą:
 
 
 
 
 
Edytowane przez Patryqss
Poprawione błędy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muszę przyznać że ta gra przypomniała mi środowisko Game Makera z roku 2009 czyli z czasów kiedy zaczynałem:) Brakuje tu takich gier.
A jeśli chodzi o samą recenzję to mogę tylko powiedzieć że jest to bardzo urocza mała gra z absolutnie świetnym lektorem tworzona przez bardzo początkujący zespół.
Jest sporo błędów w poruszaniu się i kolizjach, np z tego co widzę to prawdopodobnie twórcy nie korzystają w ogóle z masek dla postaci.

Jednak są to spokojnie sprawy do poprawienia w najbliższych wersjach :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest dużo błędów, jest dużo niedociągnięć ale jest też duży potencjał. Adriann ma racje. Mi to przypomniało moje pierwsze starcie z tym programem kiedy robiłem rpg z otwartym światem, rozbudowanym systemem questów, masą broni i oczywiście systemem craftingu. Grafika jest bardzo urocza. Nie poprzestawaj, będzie ciekawie oglądać Twój postęp w posługiwaniu się game makerem^^

ps: Do interfejsu proponuje użyć DRAW GUI i rysować go za pomocą hport/wport, żeby dostosować się do okna wyświetlania, wtedy unikniesz tego, jeśli ktoś ma inną rozdzielczość:
 

12 Prac Herkulesa Screenshot 2019.04.05 - 18.15.05.50.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki za recenzje, bardzo motywujące! Nad błędami w kolizji oczywiście będę jeszcze pracował, to w sumie pierwsza taka moja "poważniejsza" gra.

 

2 godziny temu, SimianVirus7 napisał:

ps: Do interfejsu proponuje użyć DRAW GUI i rysować go za pomocą hport/wport, żeby dostosować się do okna wyświetlania, wtedy unikniesz tego, jeśli ktoś ma inną rozdzielczość:

Grałeś w wersję po edycji posta czy przed? W tej po, nie powinno być już błędów z interfejsem, a przynajmniej nie było już u mnie, gdy testowałem na dwóch komputerach.

Użyłem tam eventu Draw GUI i funkcji display_set_gui_size

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

Sterowanie jest irytujące, wrogowie mogą chodzić po przekątnej, a ja nie - i gdzie tu sprawiedliwość? Poza tym gra jest trochę za trudna, zrezygnowałem po tym, jak trzeci raz zginąłem w świątyni i musiałem całą grę zaczynać od nowa (raz zabił mnie koleś znienacka wychodzący zza krawędzi ekranu, innym razem wróg zabił mnie przez ścianę.) Tym bardziej to frustrujące, że bohater za wolno się porusza. Ciekawy jest motyw skradankowy (zabijanie wroga jednym ciosem w plecy), ale trudno jest dogonić przeciwnika od tyłu.

 

Co mi się spodobało - niemal profesjonalnie brzmiący lektor, mitologiczna tematyka oraz całkiem fajna muzyczka. Dziwna jest za to grafika, wszystkie postacie wyglądają jak kilkuletnie dzieci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jedynym plusem tej gry to lektor, reszta rzeczy nie gra. Denne sterowanie, beznadziejna mechanika walki, totalnie skopane AI wrogów i gui wyświetla się nie tam gdzie trzeba. Dałbym screena, ale jakbym nie kombinował, to dostaję biały ekran, więc nici z przechwytu. Jak zostanę zaatakowany, to mogę się wbić w ścianę, a później z niej już nigdy nie wyjść. Nie chcę być okrutny, ale gra jest całkowicie niegrywalna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 16.04.2019 o 17:13, Temporal napisał:

Jedynym plusem tej gry to lektor, reszta rzeczy nie gra. Denne sterowanie, beznadziejna mechanika walki, totalnie skopane AI wrogów i gui wyświetla się nie tam gdzie trzeba. Dałbym screena, ale jakbym nie kombinował, to dostaję biały ekran, więc nici z przechwytu. Jak zostanę zaatakowany, to mogę się wbić w ścianę, a później z niej już nigdy nie wyjść. Nie chcę być okrutny, ale gra jest całkowicie niegrywalna.

Pewnie grałeś w począkową wersję, którą wstawiłem tu pierwszego dnia. W nowej GUI już działa, a ataki wroga nie przesuwają Herkulesa, przez co nie ma możliwości, że wbije się już w ścianę. A co do mechaniki walki, to nic niestety nie poradzę, że się nie podoba, taki był zamysł sterowania. Wraz z odblokowywaniem kolejnych rzeczy w ekwipunku będzie łatwiej.

 

Dnia 16.04.2019 o 18:26, szpaq99 napisał:

Jak Ja kocham  w grach  strzelać do ludzi z łuku, a Ci żadnej reakcji i nie wiem, czy to działa, dodaj następnym razem jakieś reakcje, typu "ała", czy po prostu dźwięk trafienia strzałą:D 

Właśnie się zastanawiam, czy nie dodać każdemu wrogowi paska życia nad głową. Nie wiem tylko czy gra nie będzie przez to brzydko wyglądać. Z dźwiękiem to samo - jak atakujesz czterema strzałami, to czterokrotnie powtórzone "ała" też może słabo brzmieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, Patryqss napisał:

Właśnie się zastanawiam, czy nie dodać każdemu wrogowi paska życia nad głową. Nie wiem tylko czy gra nie będzie przez to brzydko wyglądać. Z dźwiękiem to samo - jak atakujesz czterema strzałami, to czterokrotnie powtórzone "ała" też może słabo brzmieć.

Nie przejmuj się, że gra będzie "brzydko" wyglądać, lepiej popróbować z różnymi rozwiązaniami a przy tym pouczyć się środowiska.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Patryqss napisał:

Właśnie się zastanawiam, czy nie dodać każdemu wrogowi paska życia nad głową. Nie wiem tylko czy gra nie będzie przez to brzydko wyglądać. Z dźwiękiem to samo - jak atakujesz czterema strzałami, to czterokrotnie powtórzone "ała" też może słabo brzmieć.

 

Można zaprogramować, by dźwięki nie odpalały się, gdy już jeden jest odgrywany, grać je w pewnych odstępach czasowych, nagrać kilka wariacji dźwięku itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...