exide Opublikowano 27 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2018 (edytowane) Witam, mam problem z mapami w grze oto ich rozmiar. x = 20 800 y =12 800 zwykłe mapy x = 41 600 y = 25 600 mapy pvp oraz specjalne. Problem w tym, że nie potrafię stworzyć tła, które mają rozmiary 2100 × 1310, ale nie jakieś tam rozciąganie do mega rozmiarów wtedy wyglądałoby to okropnie.Dodatkowo chcę stworzyć efekt star dust (czyli gwiezdny pył) poruszający się z małą prędkością.inny mój problem to stworzenie systemu ataku salwami przykładowo w grze występuje kilka statków, każdy z nich posiada 3 stany uzbrojenia: pierwszy atak 1 laserem (nic specjalnego wychodzi z gracza ) drugi dwa tylne lasery (tutaj nie wiem jak to zrobić, żeby przy każdej z 32 klatek laser wychodził z prawidłowego miejsca) trzeci pełne uzbrojenie (dwa lasery z przodu lewy prawy wystrzał dwa lasery z tyłu lewy prawy wystrzał i znów przednie ) Układ laserów oraz ilość może być rózna zależy od statku. Edit Dodam iż korzystam z game maker 8.0 pro. Edytowane 27 Maja 2018 przez exide zapomniałem dodać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ignatus Opublikowano 28 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2018 Pierwsze co się aż prosi o podpowiedź: Nie używaj GM 8.0 - możliwe że to na wstępie usunie część problemów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 28 Maja 2018 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2018 Mapa nie musi być tak wielka. Wystarczy 1920x1080 i przesuwanie obiektów/tła zamiast widoku Co do robienia czegoś turowo, czy jedno po drugim: // create round = -1; round_time = 100; // step if (round == 1) { if (round_time > 100) { /// jakieś dowolne akcje round_time--; } else { round++; round_time = 100; } } elseif (round == 2) { ... /// kod jak wyżej } elseif (round == 99) { // oczywiscie moze byc mniej round = -1; // konczymy wykonywanie akcji } // wyzwolenie rund z dowolnego obiektu, np. event klawisza albo myszki: obj_rounds.round = 1; Oczywiście w GM8, zamiast -- i ++ piszemy -= 1 i +=1, ale używanie GM 8 to jak używanie Windowsa 95. Nie tylko nie zalecamy, ale jego nie da się już aktywować, więc mam prawo przypuszczać, że używasz pirata i nie jest to do końca legalne... nie chcemy być złośliwi i tego zgłaszać służbom, ale bądź ostrożny. exide 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 28 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2018 A tak poza tym Gm8 nie działa na win10 więc i gierki z niego nie odpalą się. gnysek 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
exide Opublikowano 28 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2018 Jak taki ruch miał, by działać, bo zawsze robiłem taki duży room po prostu. Ruch odbywa się za pomocą myszki lewy przycisk, a prędkość zależy od statku. Edit: Coś zepsulem nie tak mialo to działać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 29 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2018 Co do gwiezdnego pyłu, zapoznaj się z paralaksą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się