Morgo Opublikowano 20 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2018 Tytuł: AutoTiler Gatunek: Program Opis: Autotiling to rewelacyjna funkcja w nowym GMS2 ale ciągłe tworzenie całych tilesetów w programie graficznym jest trochę męczące. Postawnowiłem więc stworzyć prosty programik generujący cały tileset z czterech podstawowych grafik (tło, ściana, wewnętrzny narożnik, zewnętrzny narożnik). Całość można potem wyeksportować do pliku PNG. Zdaję sobie sprawę z ograniczeń programu, zamierzam go rozwijać dodając kolejne funkcje i poprawiając błędy. Mam wielki sentyment do tego forum i chciałem się z Wami podzielić swoją pracą Zgłaszajcie wszelkie błędy, pomysły i piszcie jeżeli macie pytania. zmiany w wersji 0.0.0.3 + menu "File" gdzie można zapisywać i otwierać projekty + podświetlenie przycisków + suwak do zooma + ostatni tiles z samym tłem (że też od razu nie dostrzegłem jego braku...) + nazwa aktualnego projektu wyświetlana u góry ekranu + wyskakujące okna (n.p. z potwierdzeniem zamknięcia programu) zmiany w wersji 0.0.0.2: Dodane: - możliwość zapisywania projektu (tymczasowo można zapisać tylko jeden bieżący projekt, poprzedni zostanie nadpisany) - wczytane grafiki dopasowują się do ustawionego rozmiaru - przyciski przełączania między pełnym ekranem i oknem oraz zamknięcie aplikacji - wiadomości pojawiające się na dole ekranu - pliki na wzór załączone w archiwum Zmienione: - zwiększenie rozdzielczości to 1080p - zwiększenie maksymalnego rozmiaru tiesa do 128x128 pikseli Poprawione: - paski opcji pojawiające się nad ekranem pomocy - zoom jest teraz zorientowany na środku ekranu zamiast w prawym górnym rogu Download: itch.ioRozmiar pliku: 2,5 MB Autorzy: Programowanie: Morgo Grafika: Morgo Video oraz Screeny: hgter 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 20 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2018 Przydałby się export tych 4 defaultowych spritów z których generujesz tileset. Bo teraz żeby je sobie podmienić trzeba się bawić w screenshoty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Uzjel Opublikowano 20 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2018 Ej, bardzo fajne! Na pewno mi się przyda Morgo 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Morgo Opublikowano 20 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2018 26 minut temu, I am Lord napisał: Przydałby się export tych 4 defaultowych spritów z których generujesz tileset. Bo teraz żeby je sobie podmienić trzeba się bawić w screenshoty Good point! Wrzucę te grafiki jako wzór w następnej wersji, do tego czasu załączę je do pierwszego posta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 20 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2018 Nie pogardziłbym też opcją generowania takich spritów z podanych przez siebie seamless texturek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Morgo Opublikowano 20 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2018 2 minuty temu, I am Lord napisał: Nie pogardziłbym też opcją generowania takich spritów z podanych przez siebie seamless texturek. Masz na myśli generowanie ścian z takich tekstur? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 20 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2018 Chodzi mi o to by te cztery też dało się generować, np podając własną texturkę i np wybierając jakieś kilka domyślnych styli 1) Brakuje także zapisu pliku projektu. Stworzyłem sobie tileset ale teraz żeby go zmodyfikować po zamknięciu programu trzeba wszystko importować. Tak to nie jest w tym momencie problem bo jest tutaj mało rzeczy do ustawiania. Ale jak się to wszystko rozbuduje to już będzie 2) Przydatną opcją była by możliwość dodania większej ilości spritów danego elementu by zniwelować powtarzalność. Spójrz na mojego tilesa, w podłodze znajduje się dziura, niestety jest zbyt powtarzalna i teraz żeby całość prezentowała się lepiej to będę musiał i tak edytować obrazek exportowanego tileseta i wprowadzić zmiany ręcznie 3) Kolejną rzeczą którą mógłbyś dodać, to warstwa cienia, dodawałoby się osobne sprity z cieniami które by miały swoją własną warstwę tak by cienie nie nachodziły na siebie, tak jak u mnie gdy dodałem cień na spritach: Ewentualnie możesz zrobić generowanie cieni przez program jako dodatkową opcję do ustawienia hgter 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Morgo Opublikowano 20 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2018 37 minut temu, I am Lord napisał: Chodzi mi o to by te cztery też dało się generować, np podając własną texturkę i np wybierając jakieś kilka domyślnych styli Czyli dobrze zrozumiałem. Dopisane do listy planowanych funkcji 1) Zamierzam dodać funkcję zapisania projektu. Więcej ustawień oczywiście pojawi się z czasem. 2) Też o tym myślałem. Planuję dodać możliwość zmiany każdej grafiki z osobna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 20 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2018 Jest potencjał, kilka rzeczy dorobić i możesz na marketplace wrzucić nawet Edit: Naprawiłem problem z cieniami tworząc inner sprite na tyle dużym by tą wadę przykryć. Przemyśl dodanie warstwy cieni Macie mojego tilesa: I sprity: Edit 2: A jednak jest jakiś bug w exporcie, zobacz png gotowego tileseta się różni od tego co było w edytorze: Morgo i Uzjel 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 21 Maja 2018 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2018 Korzystając z vertexów, tai program powinen w sumie ograniczyć się do dwóch spritów i robić trójkącik w rogu. Jak to wyrenderujesz na surface, to nawet choćby była masakrycza wydajność, nie robisz tego co krok, tylko w momencie jak !surface_exists() ( ogólnie tak powinno się robić, nie redrewować surface jak istnieje i się nie zmienia ). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Morgo Opublikowano 21 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2018 8 godzin temu, gnysek napisał: Korzystając z vertexów, tai program powinen w sumie ograniczyć się do dwóch spritów i robić trójkącik w rogu. Jak to wyrenderujesz na surface, to nawet choćby była masakrycza wydajność, nie robisz tego co krok, tylko w momencie jak !surface_exists() ( ogólnie tak powinno się robić, nie redrewować surface jak istnieje i się nie zmienia ). Początkowo właśnie takie miałem założenia - generować wszystko z dwóch grafik, ale zabrakło mi wiedzy i doświadczenia więc rozwiązałem to w taki sposób. Mam przynajmniej motywację, żeby wreszcie ogarnąć surfacey Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 22 Maja 2018 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2018 14 godzin temu, Morgo napisał: Początkowo właśnie takie miałem założenia - generować wszystko z dwóch grafik, ale zabrakło mi wiedzy i doświadczenia więc rozwiązałem to w taki sposób. Mam przynajmniej motywację, żeby wreszcie ogarnąć surfacey OK: // create global.s = -1; // draw if (!surface_exists(global.s)) { // redraw tylko jak komputer usunie z pamieci surface, albo jeszcze go nie ma global.s = surface_create(1024, 768); // jesli potrzebujemy aktualizowac surface co klatkę, bo się zmienia, poniższy kod wyciągamy poza nawiasy klamrowe surface_set_target(global.s); draw_clear_alpha(c_white, 0); //maluje na przezroczysto draw_text(10, 10, "test"); // pamietaj, ze teraz wsystkie pozycje są relatywnie do 0,0 na surface, a nie od pozycji obiektu surface_reset_target(); } draw_surface(global.s, 10, 20); Jak nic nie pomyliłem z kolejnością argumentów, masz fajny gotowy tutorial Morgo 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Morgo Opublikowano 22 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2018 Mam już podobny kod w programie. Ale w Twoim jest kilka różnic, które warto będzie wprowadzić (przede wszystkim redraw tylko jak surface się zmienia). Dzięki! gnysek 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Morgo Opublikowano 31 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2018 Nowa wersja dostępna zmiany w wersji 0.0.0.2: Dodane: - możliwość zapisywania projektu (tymczasowo można zapisać tylko jeden bieżący projekt, poprzedni zostanie nadpisany) - wczytane grafiki dopasowują się do ustawionego rozmiaru - przyciski przełączania między pełnym ekranem i oknem oraz zamknięcie aplikacji - wiadomości pojawiające się na dole ekranu - pliki na wzór załączone w archiwum Zmienione: - zwiększenie rozdzielczości to 1080p - zwiększenie maksymalnego rozmiaru tiesa do 128x128 pikseli Poprawione: - paski opcji pojawiające się nad ekranem pomocy - zoom jest teraz zorientowany na środku ekranu zamiast w prawym górnym rogu Uzjel 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Morgo Opublikowano 19 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2018 Kolejny update. Najważniejsza zmiana to możliwość zapisu wielu projektów (yay!) haczyk w tym, że ze względu na ograniczenia GMS2 projekty można trzymać tylko w appdata (":\Users\<nazwa_użytkownika>\AppData\Local\GMS2___AutotileR"), (w miarę możliwości zamierzam to obejść odpowiednim rozszerzeniem do GMS2) Poniżej pełna lista zmian. Dodane funkcje: + menu "File" gdzie można zapisywać i otwierać projekty + podświetlenie przycisków + suwak do zooma + ostatni tiles z samym tłem (że też od razu nie dostrzegłem jego braku...) + nazwa aktualnego projektu wyświetlana u góry ekranu + wyskakujące okna (n.p. z potwierdzeniem zamknięcia programu) Zgłaszajcie znalezione błędy i swoje uwagi odnośnie programu ;). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się