niebieskiBrylant Opublikowano 26 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2018 Witam. Zapewne to forum nie jest od tego, ale nie wiem, gdzie mam się z tym drobnym zleceniem udać. Chodzi o prosty shader, który muszę zaimplementować w mojej grze napisanej w GM:S 1. Jego jedynym zadaniem byłoby rozmywanie wszystkich "pikseli" w grze od konkretnej jasności. Przykładowo jeśli mamy piksel z jakiegoś sprite'a o wartości 50,120,255, taki piksel podlegałby rozmazaniu. Jeśli miałby na przykład 22,50,10, nie podlegałby rozmazaniu (coś jak blur, ale od pewnej jasności wzwyż). Działać to musi w stylu typowego bloom'a, a rozmazanie musi być Gaussowskie, nie tylko krzyżowe, jak już miałem "przyjemność" sprawdzić na sklepie yoyogames. Jako iż jest to zlecenie, będę zobowiązany zapłacić odpowiednią, acz mam nadzieję rozsądną cenę za wykonanie shadera chyba, że ktoś wytłumaczy mi prosto, jak to zrobić, za co też się odwdzięczę w zależności jak zrozumiale to ujmie. Dodam jeszcze, iż najbardziej zależy mi na najprostszej obsłudze shadera (typu "w CREATE EVENT dodaj linijkę SHADER_ON(); i tyle"). Proszę o przesyłanie propozycji wykonania tego zlecenia na prywatną wiadomość, bądź tu. Prosiłbym również o wycenę wykonania. Pozdrawiam serdecznie wszystkich i mam nadzieję, że znajdę tu wsparcie, gdyż trochę goni mnie deadline, a sam nigdy nie zajmowałem się shaderami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 26 Lutego 2018 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2018 A czym jest wg. ciebie jasność, skoro podajesz kolory w RGB ? Może jakiś konkretniejszy przykład ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 26 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2018 opis jest jasny, kosztować to będzie 120-180, zależnie od tego, czy w trakcie zmienisz zdanie, by spróbować czegoś innego, ale w sytuacji dokładnie tego, co opisałeś 120 wystarczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am vader Opublikowano 26 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2018 Bierz ofertę PsichiXa, jest tu najlepszy z shaderów i pewnie zrobi Ci to w 5 minut z palcem w zadku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 26 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2018 swoja droga, to co kolega opisal to jest dokladnie opis blooma, tyle ze miast okreslania progu jasnosci od ktorego sie bloomuje, podaje sie prog w postaci konkretnego koloru. i lojalnie tylko wspomne, ze jesli kolega chce zeby konkretny kolor tylko rozmyc, a nie wszystkie powyzej progu, to niech da znac teraz, bo opis jasno wskazuje na prog i wszystko powyzej koloru sie rozmywa, a to moze nie do konca byc to, o co mu chodzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niebieskiBrylant Opublikowano 27 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2018 PsichiX, jeśli to dla Ciebie żaden problem, to byłbym bardzo wdzięczny za wykonanie takiego shadera :). Bardzo mi to pomoże. I rozumiem, że 120PLN? Bo jeśli to w kryptowalucie xD, to nie wiem, czy dam radę tyle wypłacić i czy jest to tyle warte ;). Chodzi po prostu o najprostszy shader imitujący "świecenie" obiektów. Wrzucam przykład poniżej na moim losowym projekcie, jak to powinno mniej więcej działać. Nie chodzi o to, żeby obraz tylko rozmywać, a o nadanie mu takiego efektu światła. Jeśli da się to zrobić możliwie najprościej, to prosiłbym o konstrukcję shadera, która wymagałaby jedynie w każdej instancji ustawienie, czy ma "świecić", czy nie. Przykładowo komendą light_on(); w create event/draw event i light_off(); również w danym obiekcie. A to dlatego, że muszę mieć kontrolę nad tym efektem i nie chciałbym na przykład rozmywać GUI, a obiekty gry. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 27 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2018 o, i dzieki tej informacji o oznaczaniu obiektow swiecacych wiem juz ze moge to zalatwic, rozwijajac multipass rendering, metoda do tego najlepsza! tak, to bedzie 120 pln, nie btc jutro siadlbym go zrobic, pokaze jak wyglada efekt, jak przypasuje to platnosc i oddaje shader z opisem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niebieskiBrylant Opublikowano 27 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2018 To już wszystko uzgodniliśmy :). Jeszcze co do zapłaty. Odpowiada Ci termin 10'marca? Czy koniecznie kasa musi być szybko na koncie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niebieskiBrylant Opublikowano 27 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2018 Halo halo, czyżby kontakt się zerwał? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 27 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2018 nie zerwal, ot jestem w pracy, a dopiero w nocnych godzinach jestem dostepny w sieci ;p co do terminu, zwykle dostarczam wtedy, kiedy zaplata, ale tak czy siak, demo dostaniesz do podejrzenia jako exec, wiec kiedy zechcesz otrzymac zrodla z dema zalezy juz tylko od Ciebie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niebieskiBrylant Opublikowano 27 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2018 Znaczy nie poganiam itd. Spoko. Podeślij demo, jak skończysz i postaram się wcześniej z kasą, chyba, że no nie dam rady, to 10'go będzie na 100% Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności ANtY Opublikowano 28 Lutego 2018 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2018 nie lepiej taki stuff uzgadniać mailowo/prywatnie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 28 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2018 transparentnosc jest dobra ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 28 Lutego 2018 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2018 PsichiX ma złe wspomnienia z Ranmą który potem wszystkim obgadywał ile to mu nie wisi i jak długo zalega z kasą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 1 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2018 Demo do sciagniecia (zip zawiera exe): http://storage.psichix.io/MultipassEmissive.zip (w ruchu wyglada to super). Pobawilem sie troche i zrobilem nastepujace rodzaje obiektow emitowan swiatla: - statyczny (zawsze swieci); - dynamiczny (mozna wlaczac i wylaczac swiecenie poprzez zmienna) - dynamiczny pulsujacy (obiekt zmienia swoje natezenie emisji swiatla, mozemy to w pelni kontrolowac, miast robic pulsowania - ono jest tylko dla pokazania dynamiki); Ponadto samemu efektowi mozna kontrolowac skale rozmycia, oraz intensywnosc globalna emisji swiatla. dostepne sa 3 warianty shadera samego rozmywania, by moc dobrac odpowiedni pod konkretny stopien optymalizowania (im "silniejszy" blur shader, tym lepsza jakosc, ale nieco slabsza wydajnosc, choc i tak smiga to bez problemu, wlasnie dzieki podejsciu multipassowemu :P) Pytania i sugestie pisuj tutaj, ale same detale tranzakcji zalatwimy juz emailowo Screen z demka: Uzjel 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niebieskiBrylant Opublikowano 1 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2018 OoO mega! O to mi właśnie chodziło :D. Zobaczę, co da się zrobić, żeby wpłata szybko wpłynęła. Jak tylko będę miał wolną kasiorę, to dam Ci znać na priv i wyślę tam swojego e-mail'a, chyba, że Ty chcesz wysłać ;). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 1 Marca 2018 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2018 Teraz pewnie i tak pół gry będzie do przepisania, żeby się grafika renderowała na surface albo coś podobnego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 1 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2018 dlaczego tak mowisz, skoro nie znasz i nie rozumiesz implementacji? ;> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 1 Marca 2018 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2018 Bo Ty nie umiesz zrobić nic prostego, zawsze naokoło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 1 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2018 Yyy, ale wiesz ze z reguly rzeczy, ktore wygladaja i dzialaja fajnie, pod spodem musza miec pewna magie, ktora wymaga abstrakcyjneog podejscia do tematu? Oczywiscie, moglbym zrobic to "prosto", wtedy efekt by byl albo brzydki, albo niewydajny - a ta odrobina magii, sprytnie wykorzystujac renderer, sprawilem ze dostaje efekt ladny i tani i nadal jest prosty do uzycia, mimo iz nie koniecznie do implementacji wszystkiego z palca ;> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niebieskiBrylant Opublikowano 1 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2018 A jak wygląda użycie takiego shadera w obiekcie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 2 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2018 obiekt ma parenta `obj_emissive`, a przelacza sie emisje swiatla, ustawiajac jego zmienna `emissive` na true lub false proste, nieprawdaz? ;> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niebieskiBrylant Opublikowano 2 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2018 Aaa, taki dżem :). Obczaję już niebawem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 3 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2018 Ładne to, to w ruchu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 3 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2018 a widzisz, z tym efektem mozna jeszcze wiecej i fajniej zrobic! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się