nowy_user Opublikowano 30 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2017 Hej mam pytanie: czy rozmiar rooma ma znaczenie? Zawsze myślałem, że ma ale ostatnio zauważyłem, że gdy oddaliłem kamerę maksymalnie ( za pomocą kodu, który przesłał mi I am Vader - btw. dzięki jeszcze raz! ) background jest również malowany poza wymiarami rooma. Co ciekawe, obiekty mogą sobie chodzić tam jak gdyby nigdy nic, podejrzewam, że ich x lub y zmienia się wtedy na minusowy. I tu moje pytanie, czy wielkość rooma ma jakiekolwiek znaczenie w takim razie? Czy obiekty, które znajdują się poza granicami rooma, poniosą tego jakieś konsekwencję? ( tzn, czy ich właściwości się jakoś zmienią)? Z góry dzięki, nowy_user Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Uzjel Opublikowano 30 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2017 W skrócie - nie ma znaczenia :) Można się bawić w jakieś skrajne sytuacje, ale na podstawowym poziomie raczej to nie grozi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lew_leo Opublikowano 30 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2017 nie rozmiar się liczy a to w jaki sposób go używasz, wszystko zależny od techniki :3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nowy_user Opublikowano 30 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2017 Dziękuję za odpowiedzi! Miłego weekend, nowy user Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ignatus Opublikowano 30 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2017 Czasami chyba jednak ma znaczenie.Np obecnie robię system cieni,mam duże roomy i w momencie tworzenie surface o rozmiarze room wyskakuje mi błąd "out of memory" - a nawet po zmniejszeniu zabiera mi 1/3 fps.... Przy okazji zna ktoś rozwiązanie?Jak zrobic surface wędrujący dynamicznie tylko za view? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am vader Opublikowano 30 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2017 Zdefiniuj syrface wędrujący dynamicznie tylko za view, bo nie do konca rozumiem jak to ma dzialac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nowy_user Opublikowano 30 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2017 błąd "out of memory" Chodzi o blue screen z napisem out of memory? Jeśli tak to mi często pojawia się ten błąd ( choć przy troszkę innym kontekście- w momencie gdy w stepie( w każdej klatce) mam ustawiony zapis danych do pliki ini, i gdy takich obiektów jest ok 20 -30 ) wcześniej obawiałem się że moja kopia GM jest popsuta, teraz wiem , że problem leży gdzie indziej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lew_leo Opublikowano 30 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2017 Czasami chyba jednak ma znaczenie.Np obecnie robię system cieni,mam duże roomy i w momencie tworzenie surface o rozmiarze room wyskakuje mi błąd "out of memory" - a nawet po zmniejszeniu zabiera mi 1/3 fps.... Przy okazji zna ktoś rozwiązanie?Jak zrobic surface wędrujący dynamicznie tylko za view? raczej problem polega na robieniu zbyt dużego surface a nie zbyt dużego room pytanie tu dotyczyło wielkości room :3 to tak jakbyś mówił gra mi się tnie lub nie działa bo mam zbyt dużo obiektów w roomie i to jest wina wielkości rooma? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 30 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2017 Jak dajecie gigantyczny surface z którym karta graficzna sobie nie radzi to czego się spodziewacie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ignatus Opublikowano 30 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2017 Jak zrobić żeby surface wędrował za view?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 30 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2017 Narysuj go w event GUI na pozycji 0, 0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ignatus Opublikowano 30 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2017 ok,to rozumiem i działa.Ale rysowanie to jedno a tworzenie surface to drugie-.Nie widzę żadnej opcji która raz stworzone surface pozwala przesuwać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am vader Opublikowano 30 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2017 Widzisz, ekran, czyli view to taki rodzaj wbudowanego surface. Obiekt jest rysowany na pozycji na ekranej znanej jako [x-view_xview,y-view_yview]. Jeżeli chcesz taki zabieg symulować to musisz w draw rysować wszystko z poprawką na włąśnie xview i yview. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ignatus Opublikowano 30 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2017 Ok wytłumaczę całą sytuację.Potrzebuje dynamicznych cieni w grze top down.Wszystko działa tak jak powinno ale room jest za duży- GML sur = surface_create(room_width, room_height); crashuje na wstepie grę. Potrzebuje systemu który będzie przesuwał surface razem z ruchem gracza i surface ten będzie obejmował tylko pole widzenia gracza. Grzebanie przy rysowaniu surface nic nie zmienia bo surface zostaje stworzony tylko na starcie- na "pierwszym ekranie" i tylko tam się będzie cokolwiek rysowało.Nie ma problemu ze zmianą rysowania- ale co z tego jak surface zostaje tam gdzie był.Żadnej funkcji która zmienia pozycję już raz stworzonego surface nie znalazłem (jest tylko "surface_resize" ale nie wiem jak mam go w tym celu użyć bo zmienia rozmiar ale origin ma tam gdzie powstał).Natomiast sztuczki z kasowaniem i tworzeniem nowego surface co step crashują mi grę lub nie dają żadnego efektu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 30 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2017 No pozycję zmieniasz w surface_draw przecież ale to i tak bez sensu skoro i tak rysujesz w GUI na pozycji 0, 0. A potem tak jak vader powiedział na rysowane na nim obiekty bierzesz poprawkę -view_xview oraz -view_yview Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 30 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2017 Robisz surface rozmiaru view + marginesy i rysujesz go na pozycji view_x/y. Puźniej przy rysowaniu twoich cieni musisz jeszcze pamiętać żeby rysować je relatywnie do surface a nie aktualnej pozycji (czyli odjąć view_x/y) bo rysowanie na surface zaczyna się ponownie od 0,0 Chłopaki, dawanie rady by używał Draw GUI jest do dupy bo ta warstwa jest ponad wszystkimi więc "cienie" byłyby na górze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am vader Opublikowano 30 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2017 Po rozmowie na steam wychodzi ze on to potrzebuje do systemu cieni, ktory nie jest do tego przystosowany. Probowalem go przerobic ale nie dalem rady. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 1 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2017 Poka to Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ignatus Opublikowano 1 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2017 https://megawrzuta.pl/download/6b637af2dca6...9b1a1cf333.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się