Skocz do zawartości

animacja szkieletowa 2D


-22-

Rekomendowane odpowiedzi

pozdrawiam

 

Zastanawiałem się nad pomysłem animacji 2D za pomocą animacji szkieletowej.

Rysujesz w sofcie do grafiki 2D np wektorowej postać w całosci lub fragmęty a w sofcie do grafiki 3D ustawiasz szkielecik do pozy jaką chcesz i nakładasz postać 2d i zapisujesz do jpg. co wy nato, czy tak się da zrobić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tylko dodam od siebie, ze takie cos jest jak najbardziej wykonalne i daje duzo lepsze efekty niz zwykla aniamacja klatka po klatce ( w przypadku postaci gdzie animacja jest dosc skomplikowana o wiele latwiej zorganizowac to na podstwie szkieletu ) oczywiscie takie elementy skladowe musialyby byc odpowiednio narysowane.. ale to chyba oczywiste :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

a jak myslicie, czy w GM6 będzie pełna obsługa obiektów 3d, czyli będzie można tworzyć full animowane 3d itp. czy też nie ??

[kurde czy to nie offtopic]

Bo to niejako tez animacja szkieletowa (a jakie gierki by na tym wyhczodziły po paru latach zabawy :P)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm... nie wiem czy to zostało już napisane itd. :D

 

Możesz zrobić tak:

 

Szkielet (kolejne części) stawy itd. Wszystko połączone GM'em (nie jako sprite). Ustawiać odpowiednie pozycje odpowiedniej kości itd do danej animacji (animacja jako znaki alfanumeryczne). Nakładasz kolejne części "właściwego" bohatera i już :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...