nowy_user Opublikowano 30 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2017 Hej, mam pytanie, jak poradzić sobie z dużą ilością wysokiej jakości plików graficznych w grze? Nie chcę aby gra wgrywała się 10 minut a obawiam się że tak to może wyglądać, jeśli wszystko jest skompresowane do jednego pliku exe. Zastanawiam się czy jest możliwość aby pliki graficzne były zapisane obok w jakimś folderze, a gra stopniowo by je wczytywała sobie w trakcie rozgrywki. Czy jest to wykonalne w gm studio? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 30 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2017 Tak, dodać do included files i odczytywać funckjami z rodziny sprite_add Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nowy_user Opublikowano 31 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2017 Tak , natomiast z tego co widze, to tak wywoływane sprity muszą być zapisane w stripe aby móc używać np. funkcji image_single. Czy nasz cudowny wbudowany program graficzny jest w stanie wyeksportować spritea do stripu? edit oj właśnie znalazłem tę funkcję, dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 31 Maja 2017 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2017 Pamiętaj tylko o zwalnianiu pamięci. W GMS2 jest tak fajny event "Clean up". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nowy_user Opublikowano 2 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2017 Pamiętaj tylko o zwalnianiu pamięci. W GMS2 jest tak fajny event "Clean up". Dziękuję za cenną uwagę, niestety nie posiadam GMS2, ale miło słyszeć, że programiści yoyo robią coś w kierunku zarządzania pamięcią, gdzieś przeczytałem , że to była przez długi czas pięta achillesowa GMa. Czy jest jakaś inna funkcja w GMS1 która również pozwala zwalniać co nieco pamięć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 2 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2017 Tak jest takich funkcji sporo w GM:S. Na przykład draw_texture_flush(). Ale należy naprawdę wiedzieć jak ich używać bo bardzo łatwo zyskać efekt odwrotny i jeszcze bardziej zamulić grę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się