Adriann Opublikowano 5 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2017 Witajcie! Dziś mam do was takie nietypowe pytanie, da się jakoś zmanipulować wbudowaną fizyką gmową tak by ustawić punkt kolizji poza oznaczoną maską w menu obiektu? Chodzi o sytuację kiedy: Obiekty normalnie kolidują z innymi elementami otoczenia jako prostokąty ale między sobą kiedy stoją naprzeciwko siebie ta kolizja zaczyna się wcześniej,w punkcie x i dotyczy tylko interakcji owych obiektów. A i sprawa numer dwa, czy da się w tej fizyce ustawić kolizje tylko np po osi x? Alboo nie samą kolizję a reagowanie na nią czyli pchając obiekt może poruszać się tylko w prawo-lewo. Pozdrawiam:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 5 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2017 1. tylko większa maska; 2. po przejrzeniu dokumentacji stwierdzam, że nie masz możliwości na zmianę zachowania reagowania fizyki (normalnie box2d pozwala na dodanie callbacka, w którym możesz dokonywać jakiejś walidacji kontaktu i dopiero ten callback decyduje, czy kontakt faktycznie nastąpił). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ignatus Opublikowano 5 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2017 Nie jestem pewien czy o to Ci chodzi ale da się zrobić tak żeby obiekt reagował tylko na kolizje w jednej osi jeżeli odpowiednio poustawiasz sobie "joints" z jakimiś nieruszalnymi obiektami.Robiłem tak żeby stworzyć ruchome ściany i windy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adriann Opublikowano 5 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2017 A da się manipulować wielkością tej maski? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ignatus Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Może spróbuj tak https://marketplace.yoyogames.com/assets/4275/fixture-editor Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2017 A da się manipulować wielkością tej maski? W samym GM ustawiasz jej wielkośc przecież. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adriann Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Tu tylko dodaje się więcej punktów, w zasadzie wystarczyłoby ustawianie wielkości maski(linia przerywana to środek) zależnie od tego czy idzie w prawo czy lewo. Zostaje też przesunięcie punktu zero ale zdaje się że w fizyce nie wystarczy zmienić orginu. @UP Ale czy w trakcie gry można ją podmieniać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 8 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2017 Moje pytanie jest takie: Czy potrzebujesz wiedzieć czy zaszła kolizja czy może odbić te obiekty jakby do kolizji doszło? W pierwszym wypadku możesz najzwyklej sprawdzić ich pozycje z przesunięciem. W drugim wariancie możesz płakać że zdecydowałeś się na Box2D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adriann Opublikowano 8 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2017 Zapomniałem napisać że rozwiązałem ten problem!:P Na chłopski rozum ale działa jak chciałem czyli po prostu:) image_yscale=-1; phy_rotation=180; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się