Drag0nPL Opublikowano 31 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2016 Już raz mi pomogliście za co wam dziękuje ale znowu od kilku godzin stoję w kropce. Za pomocą surface stworzylem oswietlenie, wyglada to tak: Przed Po Podłoga to obiekt, ściany są czarne tak jak tło, na tym obrazku zmieniłem tło na szare szare tło Chciałbym uzyskać mniej więcej taki efekt latarki jak na tym zedytowanym zrzucie. Efekt Chodzi o to aby światło padające od gracza zatrzymywało się częściowo lub całkowicie na ścianie ale zupełnie nie wiem jak sie za to zabrać. Interesuje mnie każdy pomysł na edycję mojego kodu lub stworzenie nowego kodu. meczylem sie z koliziami, surfaceami, liniami, move_... itd, od godziny nie mam zupełnie żadnego pomysłu. Prześlę troche kodu: obj_sciana to zwykły object bez kodu, posiada jedynie zwykły czarny sprite obj_podloga tak samo Za światło odpowiada obj_hud Create: surf=surface_create(1920,1080); setl=20; Step: ccc=make_color_rgb(setl,setl,setl+10); color=merge_color(ccc,c_white,2) //tworzymy mieszanke kolor�w surface_set_target(surf)//w�aczmy tryb rysowania po surface draw_clear(color) // czy�cimy surfaca draw_set_blend_mode(bm_subtract) // ustawaimy blend mode "odwrocenie koloru" //swiatlo wokol gracza playerx=obj_gracz.x-view_xview; playery=obj_gracz.y-view_yview; //swiatlo wokol gracza draw_circle_color(playerx,playery,200,c_white,c_black,0) //swiatlo latarki Tak wyglada sprite swiatla latarki if obj_gracz.eqlight==1 and obj_gracz.light==1 { draw_sprite_ext(spr_latarka_light,0,playerx,playery,1,1,obj_gracz.image_angle,c_ white,1); } //swiatlo wystrzalu if obj_gracz_rece.strzal_light==1 { obj_gracz_rece.strzal_light=0 draw_sprite_ext(spr_strzal_light,0,playerx,playery,2,2,obj_gracz.image_angle,c_w hite,1); } draw_set_blend_mode(bm_normal) //ustawiamy normalny tryb blendingu... surface_reset_target()// konczymy tryb rysowania Draw: draw_set_blend_mode(bm_subtract)//ponownie odwracamy kolory draw_surface(surf,view_xview,view_yview)//rysujemy surfaca draw_set_blend_mode(bm_normal)//i ustawiamy normalny blending xD; Jeśli ktos da rade, pomóżcie Z Góry Dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 1 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2016 Cześć, może Ci to pomoże: https://github.com/mattdesl/lwjgl-basics/wi...Perfect-Shadows Sam z tego skorzystałem pewnego dnia i efekt był naprawdę zadowalający. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dester Opublikowano 1 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2016 Do pisania kodu używaj [.gml] kod [/.gml] :thumbsup: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Drag0nPL Opublikowano 1 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Września 2016 nie bardzo wiem od czego mam zacząć, te światła i cienie, mógłby ktoś wyjaśnić jak działają shadery tylko podstawy, jakie dane sie podaje. przydał by się też przykład, ucze się tak że przerabiam gotowy przykład, bawie się danymi, sprawdzam co i jak działa i za co odpowiada i z tą wiedzą jestem w stanie sam od podstaw napisać odpowiedni kod Wiem że taki temat jak shadery juz pewnie był ale mi chodzi o mój konkretny przypadek, o pomysł w jaki sposób użyć go do mojej gry dzięki Konrad-GM, jak to rozkminie to może coś z tego być nie zauważyłem tej opcji Dester, następnym razem użyje [ gml][ /gml] chociaż nie wiem dlaczego niektore bbcode nie działa u mnie poprawnie jak np spoiler czy wspomniany gml Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 2 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2016 Może przejrzyj tą serię o shaderach: http://www.yoyogames.com/blog/14 Powinny Ci przybliżyć ideę shaderów. + https://docs.yoyogames.com/source/dadiospic...09_shaders.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 3 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2016 Możesz spróbować nałożyć na swoje światło cienie ( zamaskować światła ) z przykładu użycia wyszukiwania binarnego, który w komentarzach podał Snake tutaj: https://gmclan.org/index.php?czytajart=74&a...2=20&s3=ASC Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adriann Opublikowano 3 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2016 Panie...teraz mamy takie dobrodziejstwo jak miliiijony tutoriali na youtube, przez to chyba tak mało jest postów w tym temacie ostatnio;d https://www.youtube.com/results?search_quer...system+tutorial Do wyboru do koloru, już widzę taki który powinien Cię zainteresować ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Drag0nPL Opublikowano 9 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Września 2016 ok, znalazłem coś takiego napisze swój kod i wkleje tutaj jak skończe żeby ludzie z podobnymi problemami mieli jakas pomoc, prosze jeszcze nie zamykac tematu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się