Skocz do zawartości

Animacja chodzenia


Rekomendowane odpowiedzi

Witam jestem nowy w gm'e,chciałbym się dowiedzieć jak zrobić animacje ruchu postaci,dzięki za odpowiedź.

 

Oto mój cały kod ruchu postaci

 

GML
if (keyboard_check_pressed(vk_left))

{

speed=-5;

}

if (keyboard_check_pressed(vk_right))

{

speed=5;

}

if (keyboard_check_released(vk_left))

{

speed =-0;

 

}

if (keyboard_check_released(vk_right))

{

speed = 0;

 

}

 

if keyboard_check_pressed(vk_enter)

{

game_restart()

}

 

if mouse_x>x

{

sprite_index = pra_spr;

}

if mouse_x<x

{

sprite_index = ple_spr;

}

 

pra = player prawo ple=player lewo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

te 2 połącz w jedno

GML
if ( keyboard_check_released(vk_left) || keyboard_check_released(vk_right) )

{

speed = 0;

}

+0 i -0 haha :D

 

Ale to nie ma związku z animacją.

powiedz coś więcej o grze, to jest widok platformowy tak? A myszka tam do czego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te 2 połącz w jedno

GML
if ( keyboard_check_released(vk_left) || keyboard_check_released(vk_right) )

{

speed = 0;

}

+0 i -0 haha :D

 

Ale to nie ma związku z animacją.

powiedz coś więcej o grze, to jest widok platformowy tak? A myszka tam do czego?

 

Tak widok będzie platformowy,myszka będzie do celowania atakami postaci.

 

+0 i -0 xDD rozumiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób sobie animację chodzenia w jednym kierunku...

np. w prawo

A następnie:

GML
if (keyboard_check_pressed(vk_left))

{

image_speed=1; // włącz animację

speed=-5;

}

if (keyboard_check_pressed(vk_right))

{

image_speed=1;// włącz animację

speed=5;

}

f ( keyboard_check_released(vk_left) || keyboard_check_released(vk_right) )

{

speed = 0;

image_speed=0;// wyłącz animację

image_index=0//wraca do pierwszego obrazka, który może być idle

}

 

Lektura Doc:

http://docs.yoyogames.com/source/dadiospic...mage_speed.html

http://docs.yoyogames.com/source/dadiospic...mage_index.html

 

[edit]

tylko jeszce przy prawo image_xscale=1

a w lewo image_xscale=-1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób sobie jeden sprite chodzenia. spr_player_walk, czy co tam chcesz.

Ustaw, że jeśli się poruszamy to niech się wykonuje ta animacja

GML
if(speed)

{

image_speed=0.5; //animacja się będzie wykonywała,

}

else

{

image_index=0; //żeby nigdy nie zastygł w środku animacji

image_speed=0; //animacja się nie wykonuje

}

I co do obracania

GML
if mouse_x>x

{

image_xscale=1;

}

if mouse_x<x

{

image_xscale=-1; //zmieniamy obrót spritu, tak jakby, nie wiem jak to nazwać

}

edit:

Ważne, aby sprite był skierowany w prawo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...