PatrykPlayingPOLSKA Opublikowano 20 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2016 Witam jestem nowy w gm'e,chciałbym się dowiedzieć jak zrobić animacje ruchu postaci,dzięki za odpowiedź. Oto mój cały kod ruchu postaci GML if (keyboard_check_pressed(vk_left)) { speed=-5; } if (keyboard_check_pressed(vk_right)) { speed=5; } if (keyboard_check_released(vk_left)) { speed =-0; } if (keyboard_check_released(vk_right)) { speed = 0; } if keyboard_check_pressed(vk_enter) { game_restart() } if mouse_x>x { sprite_index = pra_spr; } if mouse_x<x { sprite_index = ple_spr; } pra = player prawo ple=player lewo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 20 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2016 te 2 połącz w jedno GML if ( keyboard_check_released(vk_left) || keyboard_check_released(vk_right) ) { speed = 0; } +0 i -0 haha :D Ale to nie ma związku z animacją. powiedz coś więcej o grze, to jest widok platformowy tak? A myszka tam do czego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PatrykPlayingPOLSKA Opublikowano 20 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2016 te 2 połącz w jedno GML if ( keyboard_check_released(vk_left) || keyboard_check_released(vk_right) ) { speed = 0; } +0 i -0 haha :D Ale to nie ma związku z animacją. powiedz coś więcej o grze, to jest widok platformowy tak? A myszka tam do czego? Tak widok będzie platformowy,myszka będzie do celowania atakami postaci. +0 i -0 xDD rozumiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matrix_ Opublikowano 20 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2016 Zrób sobie animację chodzenia w jednym kierunku... np. w prawo A następnie: GML if (keyboard_check_pressed(vk_left)) { image_speed=1; // włącz animację speed=-5; } if (keyboard_check_pressed(vk_right)) { image_speed=1;// włącz animację speed=5; } f ( keyboard_check_released(vk_left) || keyboard_check_released(vk_right) ) { speed = 0; image_speed=0;// wyłącz animację image_index=0//wraca do pierwszego obrazka, który może być idle } Lektura Doc: http://docs.yoyogames.com/source/dadiospic...mage_speed.html http://docs.yoyogames.com/source/dadiospic...mage_index.html [edit] tylko jeszce przy prawo image_xscale=1 a w lewo image_xscale=-1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sutikku Opublikowano 20 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2016 Zrób sobie jeden sprite chodzenia. spr_player_walk, czy co tam chcesz. Ustaw, że jeśli się poruszamy to niech się wykonuje ta animacja GML if(speed) { image_speed=0.5; //animacja się będzie wykonywała, } else { image_index=0; //żeby nigdy nie zastygł w środku animacji image_speed=0; //animacja się nie wykonuje } I co do obracania GML if mouse_x>x { image_xscale=1; } if mouse_x<x { image_xscale=-1; //zmieniamy obrót spritu, tak jakby, nie wiem jak to nazwać } edit: Ważne, aby sprite był skierowany w prawo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Chell Opublikowano 20 Stycznia 2016 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2016 GML if(speed) wow, 6 lat pisania if >0 :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sutikku Opublikowano 20 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2016 wow, 6 lat pisania if >0 :/ To w sumie nie jest aż tak głupie, bo w gmie chyba wszystkie liczby mniejsze od 1, to false. Więc w tym wypadku lepiej GML if!(speed==0) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PatrykPlayingPOLSKA Opublikowano 20 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2016 Dzięki za odpowiedzi :lol: , przydały sie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się