Moho Opublikowano 5 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2016 @up Nie pijam kawy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jakim Opublikowano 7 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2016 Napisałem Sokobana i algorytm sprawdzający podstawowe (oczywiście, nie wszystkie) warunki, czy dana plansza jest solvable*. W głowie mam obraz kodu wykrywcza deadlocków, tj. sytuacji oraz segmentów, które gwarantują nierozwiązywalność planszy, np. cztery zbite obok siebie skrzynki: Niestety chęci i sił mi nie starczyło, by rzetelnie dokończyć ten problem (innymi metodami niż brute force czy naiwną heurystyką) więc rzuciłem zagadnienie; natomiast zająłem się samym poruszaniem gracza po klocowatej planszy i zredukowałem planszę do multigrafu, a w zasadzie klasy abstrakcji multigrafów, w której każde dwa grafy o wszystkich jednakowych tunelach (tj. ścieżce z punktu A do B, dla której istnieje tylko jedna trasa łącząca te punkty, niezależnie jak ułożona i jakiej długości) są sobie równoważne. Gdyby tylko istniał dobry soft, który ogarnia struktury grafów, napisałbym algorytm redukujący graf do grafu minimalnego. Dodatkowo sformułowałem twierdzenie, które orzeka o tym, czy dla danego grafu istnieje plansza, której odpowiadający graf jest równoważny z danym (np. żaden graf o węzłach stopnia większych niż 4 nie ma swojej reprezentacji na dwuwymiarowej planszy, skoro kierunki ograniczone są przez górę, dół, lewo oraz prawo). No i przy okazji nabiłem parę leveli w klasycznym Sokobanie, a dzień później padła mi płyta główna w komputerze. Dlatego bez rysunku dot. powyższego :(. Na temat Sokobana napisano parę prac naukowych oraz artykułów: http://www.whatisthought.com/schaulthesis.pdf http://liacs.leidenuniv.nl/~takesfw/pdf/sokoban.pdf http://weetu.net/Timo-Virkkala-Solving-Sok...ters-Thesis.pdf Zapaleni mogą nawet napisać pracę magisterską/doktorską z informatyki w ramach tego tematu, problem nie jest trywialny, a rozwiązanie planszy w tej grze jest problemem PSPACE-complete-trudnym. * - wlicza się w to sprawdzenie, czy: ? plansza jest zamknięta, ? wszystkie segmenty plansze są osiągalne, ? liczba skrzynek i miejsc "parkowania" się zgadza, ? każdą skrzynkę z osobna daje się prawidłowo umieścić, ? nie istnieje skrzynka, której nie można ruszyć z miejsca niezależnie od posunięć gracza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojo Opublikowano 7 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2016 ta grafika wygląda mega stylowo (serio) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jakim Opublikowano 9 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2016 Nic dziwnego, pochodzi z oryginału :). A oto przykład redukcji planszy do grafu minimalnego. Niech to będzie nasza przykładowa plansza: Zredukujmy ją do grafu: Możemy usunąć oczywiste węzły z tuneli z grafu: Pozostaje wyeliminować wszystkie węzły o stopniu 2, które nie są sprzężone same ze sobą (na nasze szczęście nie ma tu takich)*: Voila! Ostatecznie możemy sobie narysować graf (pisane ręcznie numerki oznaczają stopnie węzłów): i zapisać w postaci listy [[1,2],[2,3],[2,4],[3,4],[3,5],[5,6;2]] Oczywiście ciekawszy jest problem odwrotny, tj, jak z grafu "odzyskać" planszę 2D, o ile istnieje**. Wynik można uogólnić na plansze 3D i wyższego wymiaru (wówczas limit stopnia węzła wynosi oczywiście 2n). No, a wy jak bawiliście się w Sylwka? Bo ja fajnie, nie to co Nikas, który musiał pić alkohol, żeby się dobrze bawić. * - węzeł może być "bezkarnie" usunięty wtedy i tylko wtedy, jeżeli jest stopnia drugiego oraz nie jest połączony sam ze sobą. ** - jakąkolwiek, wiadomo, że plansze są równoważne, jeżeli odpowiadające im grafy są równoważne; możemy szukać minimalnej planszy, ale na pierwszy raz nie ma co się ograniczać takimi warunkami. PS Warto zwrócić uwagę, że gdyby można było poruszać się na ukos, pętla po prawej nie byłaby równoważna dużej pętli ze środka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Wojzax Opublikowano 9 Stycznia 2016 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2016 Ty niee no to ######sty sylwek xD A gdyby połączyć Sokobana z Super Bombermanem grałbym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojo Opublikowano 9 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2016 w sumie fajnie jakby połączyć gothica z gta że możesz ukraść np ścierwojadowi lowridera i się spokojnie wozić po jednym z wybranych obozów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
exp Opublikowano 9 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2016 ale mocno przyciskasz ten długopis Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sutikku Opublikowano 9 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2016 jak już sylwek to bawimy się po całości w końcu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności ANtY Opublikowano 9 Stycznia 2016 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2016 a jakby tak połączyć gwint butelki wódki z ustami? nieee, co ja gadam, jakieś pojebane, na pewno by się nie udało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojo Opublikowano 12 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2016 W sumie zastanawia mnie dlaczego część z was spędzała akurat sylwestra przed kompem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności ANtY Opublikowano 12 Stycznia 2016 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2016 a gdzie indziej? czemu cie to zastanawia? XD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojo Opublikowano 12 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2016 no bo to troche smutne nie spędzać tego dnia razem z koleżkami bądź koleżankami jak większość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności ANtY Opublikowano 13 Stycznia 2016 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2016 wybieraj: komputer albo koleżanki B) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojo Opublikowano 13 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2016 W sumie z logicznego punktu widzenia wybór jest trudny ale jednego dnia można zrobić wyjątek i spędzić jednak ten dzień z ludźmi żywymi (no chyba, że ktoś spędza sylwestra w kostnicy albo przy kompie). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jakim Opublikowano 13 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2016 Tak gdyby kogoś interesowało*, wykończyłem algorytm, który sprawdza, czy plansze są topologicznie równoważne, tj. w pewnym sensie niewiele się od siebie różnią, jeżeli chodzi o układ pomieszczeń. Dla wygody kod napisałem w Mathematice (by móc łatwo operować adekwatnymi strukturami: grafami). Plansze w binarnej bitmapie, poniżej graf naturalny planszy, a na samym spodzie graf minimalny planszy. A tu kod: http://pastebin.com/J08PiLy1 * - nope, nikogo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojo Opublikowano 13 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2016 Ale ty masz łeb xD Swoją drogą macie teraz jakieś kłopoty z powodu sylwestra ? Bo ja nie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sutikku Opublikowano 13 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2016 miałem dużo badań krwi, ale pod kątem antyTPO, więc nie xd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się