Skocz do zawartości

Android - zarobki, testy, wskazówki


Fervi_

Rekomendowane odpowiedzi

Wydaje mi się że powinieneś się juz bardzo dobrze orientować jak to wygląda. To co każdy powtarza to prawda. Są 2 zależności:

- Trzeba spędzić lata wypuszczając nowe gry żeby można było dojść do momentu gdy będzie z tego jakiś stały zarobek.

- Trzeba być szczęśliwcem jednym na milion który wypuszcza hit. Takich jest mniej niż 5 na rok. Nie licz na to.

 

Żeby nie było że żadnych materiałów nie daję to podsyłam do bloga jednego ze starszych userów GM: www.truevalhalla.com. Co prawda on zarabia w większości na grach HTML5 ale to bardzo dobre źródło informacji. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że powinieneś się juz bardzo dobrze orientować jak to wygląda. To co każdy powtarza to prawda. Są 2 zależności:

- Trzeba spędzić lata wypuszczając nowe gry żeby można było dojść do momentu gdy będzie z tego jakiś stały zarobek.

- Trzeba być szczęśliwcem jednym na milion który wypuszcza hit. Takich jest mniej niż 5 na rok. Nie licz na to.

 

Żeby nie było że żadnych materiałów nie daję to podsyłam do bloga jednego ze starszych userów GM: www.truevalhalla.com. Co prawda on zarabia w większości na grach HTML5 ale to bardzo dobre źródło informacji. ;)

 

Powinienem się orientować, ale zakładam, że rynek mobilny jest inny niż Desktopowy. Faktycznie zakładam, że taki hit to "jeden na milion", ale mam większe szanse niż 1:14000000 w lotku ;)

 

Fervi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinienem się orientować, ale zakładam, że rynek mobilny jest inny niż Desktopowy. Faktycznie zakładam, że taki hit to "jeden na milion", ale mam większe szanse niż 1:14000000 w lotku ;)

 

Fervi

 

Tylko że w totku wystarczy podejść do okienka i dać 2zł. Tutaj musisz poświęcić sporą część swego życia. :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szansa na dochody z gier jest taka sama jak z każdej sztuki.

Namaluj obraz i go sprzedaj. Albo skomponuj muzykę i z tego żyj.

 

Jeden taki co mu ładne akwarele nie schodziły zapuścił wąsika i się przebranżowił na fuhrera.

Obstawiam że następny wnerwiony trybun ludowy będzie programistą :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W jednym temacie którego akurat jak na złość odnaleźć nie mogę sporo na podobne tematy było ciekawych wpisów.Tam też ktoś napisał (chyba Gnysek) że to można zautomatyzować i nie ma przy tym dużo pracy.Zresztą jakby tak nie było to pomyślcie - milion kupionych gier= milion osobnych,imiennych rachunków do wystawienia z osobnym opodatkoweniem:D Nieosiągalne dla żadnego biura księgowego świata.Jakby tak wyglądała rzeczywistość to nikt by gier na Andka nie robił z obawy przez utonięciem w biurokracji...

 

Btw. ktoś zna szczegóły tego "zautomatyzowania" ? czego i gdzie użyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W jednym temacie którego akurat jak na złość odnaleźć nie mogę sporo na podobne tematy było ciekawych wpisów.Tam też ktoś napisał (chyba Gnysek) że to można zautomatyzować i nie ma przy tym dużo pracy.Zresztą jakby tak nie było to pomyślcie - milion kupionych gier= milion osobnych,imiennych rachunków do wystawienia z osobnym opodatkoweniem:D Nieosiągalne dla żadnego biura księgowego świata.Jakby tak wyglądała rzeczywistość to nikt by gier na Andka nie robił z obawy przez utonięciem w biurokracji...

 

Btw. ktoś zna szczegóły tego "zautomatyzowania" ? czego i gdzie użyć?

 

Nie chcemy sprzedawać, chcemy za free dawać z reklamami (potencjalnie).

Chcę ogólnie poczytać czy w ogóle (jeśli pomysł chwyci) opłaca się itd.

 

Fervi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

Co do zarobków to pytaj Nikasa, bo on wydał gierke (drunken pistoletov?), ktora zebrala pare wpisów newsowych na stronkach i chyba spoko oceny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Księgowość jest banalna bo to są dochody z praw i ze sztuki.

W większości krajów nieopodatkowane, albo na ryczałcie.

Jak przekroczysz minimalny dochód opodatkowany w normalnym kraju sprzedając gry jako osoba fizyczna to medal Ci się należy.

 

Wiem, ale nie chcę sprzedawać gry. Chcę, by żyła z reklam. Ogólnie bym się tym nie zajmował, ale mój kolega chce się uczyć programowania (że tak powiem), by robić gry. I w ramach treningu postanowiliśmy zrobić grę na Androida, która nawet jeśli się nie sprzeda (bo czemu nie :P) to będzie fajna :D

 

Fervi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

Reklamy to co innego. Można podciągnąć pod wynajem powierzchni reklamowej i zgłosić przed pierwszą wypłatą do Urzędu Skarbowego, że chcesz rozliczać się z tego ryczałtem (8.5%, warunek - to musi być pierwszy zarobek za wynajem w danym roku, pamiętaj o osobnym picie za ryczałt w styczniu). Oczywiście warto zapytać w swoim US, czy faktycznie akurat ten oddział na reklamy w aplikacji akurat tak będzie patrzył, bo nie ma przepisu który im tak każe, jest jedynie "rekomendacja" Ministra Finansów, ale jak się naczelnik US uprze, to możesz sobie nią co najwyżej tyłek podetrzeć i będzie trzeba działalność gospodarczą zakładać. Moja podpowiedź - jeśli zarobisz dużo (czyli ponad 300 złotych miesięcznie), wstrzymuj wypłaty, żeby nie były co miesiąc, ale co 2-3 (za każdym razem inaczej) - wg. definicji działalność gospodarcza to coś wykonywanego systematycznie, a jak dostajesz gotówkę raz co miesiąc, raz co dwa, no to systematycznie nie jest ;)

 

Co do samych zarobków - jeśli apka ma ok. 1000 ściągnięć miesięcznie, to da się na tym zarobić kilkaset do tysiąca złotych. Nie mniej pamiętaj, że jak ktoś gra "offline" (wyłączone wifi/transfer danych) to reklam zbytnio nie zobaczy (aczkolwiek kilka może być w cache na całe szczęście) :)

 

Sama publikacja w GP to bodaj 30$ za konto developerskie na rok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reklamy to co innego. Można podciągnąć pod wynajem powierzchni reklamowej i zgłosić przed pierwszą wypłatą do Urzędu Skarbowego, że chcesz rozliczać się z tego ryczałtem (8.5%, warunek - to musi być pierwszy zarobek za wynajem w danym roku, pamiętaj o osobnym picie za ryczałt w styczniu). Oczywiście warto zapytać w swoim US, czy faktycznie akurat ten oddział na reklamy w aplikacji akurat tak będzie patrzył, bo nie ma przepisu który im tak każe, jest jedynie "rekomendacja" Ministra Finansów, ale jak się naczelnik US uprze, to możesz sobie nią co najwyżej tyłek podetrzeć i będzie trzeba działalność gospodarczą zakładać. Moja podpowiedź - jeśli zarobisz dużo (czyli ponad 300 złotych miesięcznie), wstrzymuj wypłaty, żeby nie były co miesiąc, ale co 2-3 (za każdym razem inaczej) - wg. definicji działalność gospodarcza to coś wykonywanego systematycznie, a jak dostajesz gotówkę raz co miesiąc, raz co dwa, no to systematycznie nie jest ;)

 

Co do samych zarobków - jeśli apka ma ok. 1000 ściągnięć miesięcznie, to da się na tym zarobić kilkaset do tysiąca złotych. Nie mniej pamiętaj, że jak ktoś gra "offline" (wyłączone wifi/transfer danych) to reklam zbytnio nie zobaczy (aczkolwiek kilka może być w cache na całe szczęście) :)

 

Sama publikacja w GP to bodaj 30$ za konto developerskie na rok.

 

Nie nie, najpierw wsiadasz w samolot, rejestrujesz się w urzędzie skarbowym w kraju gdzie się nie przypi... i tam otwierasz konto.

Kupujesz usługi od państw, które mają je tanie i dobre, a dobre bo tanie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...