Mateusz Nejman Opublikowano 27 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2015 Witajcie! Mam problem przy obracaniu modelu. Mam model model_wall i chciałbym, żeby model obracał się w miejscu wokół osi Z. Próbowałem takim kodem GML d3d_transform_add_translation(x,y,z) d3d_transform_set_rotation_z(90) d3d_model_draw(global.model_model_wall,0,0,0,background_get_texture(bck_tex)) d3d_transform_set_identity() Ale efekt jest taki Chciałbym żeby ten model obracał się na swoim miejscu(czyli tam gdzie zielona kropka) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 27 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2015 Sorry za offtop, ale po prostu się męczysz. Co powstrzymuje Cię przed Unity? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mateusz Nejman Opublikowano 27 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2015 Sorry za offtop, ale po prostu się męczysz. Co powstrzymuje Cię przed Unity? Chyba kwestia przyzwyczajenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 28 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2015 kolejność transformacji ma znaczenie. pamiętaj, że transformujesz układ odniesienia, nie sam obiekt, więc kolejność transformacji jest odwrotna: GML d3d_transform_set_rotation_z(90); d3d_transform_add_translation(x,y,z); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 28 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2015 Najpierw skala, potem obrót potem przemieszczenie nie inaczej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 28 Stycznia 2015 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2015 Ostatnio o tym dopiero doczytałem, ale faktycznie - jeśli chodzi o transformacje, wszystko piszesz jakby na odwrót - tzn. tak jakbyś czytał kod od dołu do góry... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się