Skocz do zawartości

3D: Obracanie modelu


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie! Mam problem przy obracaniu modelu. Mam model model_wall i chciałbym, żeby model obracał się w miejscu wokół osi Z.

Próbowałem takim kodem

GML
d3d_transform_add_translation(x,y,z)

d3d_transform_set_rotation_z(90)

d3d_model_draw(global.model_model_wall,0,0,0,background_get_texture(bck_tex))

d3d_transform_set_identity()

Ale efekt jest taki

ModelProblem.png

Chciałbym żeby ten model obracał się na swoim miejscu(czyli tam gdzie zielona kropka)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolejność transformacji ma znaczenie.

pamiętaj, że transformujesz układ odniesienia, nie sam obiekt, więc kolejność transformacji jest odwrotna:

GML
d3d_transform_set_rotation_z(90);

d3d_transform_add_translation(x,y,z);

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...