szmalu Opublikowano 26 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2014 Cześć, mam do was dosyć ważną sprawę dotyczącą promowania Game Makera wśród nowych, nieświadomych użytkowników. Na Politechnice Wrocławskiej funkcjonuje koło zainteresowań TK Games, generalnie spoko grupa, współpracują czasem tam z wrocławskim Techlandem, wygrali przetarg na stworzenie gry promującej miasto (swoją drogą, niedawno była jej premiera na Hall of Games) itd. Z tego co zdążyłem się zorientować, wszyscy tworzą lub próbują tworzyć swoje gry w Unity i właśnie w Unity3d odbywają się tam warsztaty dla programistów na które uczęszczam. Z tego powodu wszyscy do tej pory raczej uważali że GM to gunwo do zabawy klockami i programistom się nie przyda bo to tylko do designu na poziomie gimnazjum (a pewnie ostatnia wersja z jaką mieli styczność to GM 5) Chyba powoli udaje mi się wyprowadzać ich z tego błędu bo dostałem możliwość poprowadzenia własnych, nowych warsztatów, prowadzonych właśnie w GM i zebrało się nawet kilkadziesiąt chętnych osób. Mam zamiar zrobić to w takiej formie, że będziemy wspólnymi siłami tworzyć pierwszą grę w GM, będę pokazywać na tym przykładzie jak działa program i po kolei objaśniać podstawowe funkcje, coraz bardziej skomplikowane. Pierwsze zajęcia jednak poświęcę na krótkie przedstawienie samego programu, na jakiej ogólnej zasadzie działa, eventy, obiekty, opowiem o historii jego rozwoju, kosztach, możliwościach, grach jakie w nim powstały itp (czyli takie ogólne pierdoły). Ad Rem, Jako że jesteście (większość z was) bardziej doświadczeni i uzdolnieni niż ja prosiłbym o wsparcie w ramach waszych możliwości, może jakieś materiały, może jakieś rzeczy o których warto byłoby wspomnieć, pokazać, co nieco czystej teorii działania GM, tak żeby było to przystępne dla laików. Z góry dzięki, mam nadzieję że ktoś to chociaż przeczyta :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Uzjel Opublikowano 26 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2014 będę pokazywać na tym przykładzie jak działa program i po kolei objaśniać podstawowe funkcje, coraz bardziej skomplikowane. Pierwsze zajęcia jednak poświęcę na krótkie przedstawienie samego programu, na jakiej ogólnej zasadzie działa, eventy, obiekty, opowiem o historii jego rozwoju, kosztach, możliwościach, grach jakie w nim powstały itp (czyli takie ogólne pierdoły). Jeżeli to robisz dla grupy osób, która już coś tworzyła, zna różne programy/języki to taka kolejność może być dobry. Jeżeli robisz to dla osób, które nigdy z tworzeniem gier nie miały nic wspólnego to zanudzisz tym ich. Na początku powinieneś pomóc im zrobić kopię jakiejś popularnej gry, która jest na topie. Nie wiem, może flappy bird? Wszystko zależy oczywiście od ilości godzin, które masz na warsztaty, uczestników i twoich zdolności przekazywania najważniejszych informacji w sposób ciekawy, tak aby inni nie opuścili sali z płaczem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 26 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2014 To może Ci chociaż trochę pomóc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szmalu Opublikowano 26 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2014 Wydaje mi się że większość z tych osób miało styczność z tworzeniem gier, tylko że z użyciem innego oprogramowania, a z samym programowaniem to prawie na 100% (sporo jest studentów informatyki). będziemy wspólnymi siłami tworzyć pierwszą grę w GM No to ta pierwsza gra w GM o której wspomniałem to właśnie może być kopia jakiegoś flappy birda czy też angry birds, przy okazji pokazałbym jak łatwo można zreprodukować w GM tego typu gry, jasne :) Edit: Dzięki Threef, chętnie zobaczę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 26 Listopada 2014 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2014 Masz tutoriale i przykłady w zakładkach jak odpalasz GM:S - one pokazują naprawdę sporo :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szmalu Opublikowano 26 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2014 No to może Angry Catsy im pokażę i objaśnię kod po kolei? (pisząc je od początku ze wsparciem tego tutoriala od YoYo) Co o tym sądzicie? Warto coś jeszcze opowiedzieć o samym GM? Oprócz tego co było poruszane na tych prezentacjach na ZTG. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 26 Listopada 2014 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2014 Angry Catsy dałoby się znacznie uprościć. Pisałem ten tutorial jak fizyka była jeszcze we wczesnej alphie (nawet jej składni nie kolorowało xD). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szmalu Opublikowano 28 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2014 Jak chcesz to możesz mi podesłać poprawiony przykład :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 28 Listopada 2014 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2014 Nie wiem czy znajdę czas :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się