uzu13 Opublikowano 5 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2014 Siemka Jest jakiś sposób na to, aby obiekt podążał za viewem płynnie? Chodzi mi o x=view_xview lecz w tym przypadku dany obiekt się jakby spóźnia. Rysowanie odpada. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 5 Listopada 2014 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2014 Obiekt za view? A czemu nie view za obiektem? Jeśli jest lekki przeskok, to przenieś ten kod ze zdarzenia draw do step/begin step, lub na odwrót :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
uzu13 Opublikowano 5 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2014 Obiekt za view? Owszem obiekt za view, gdyż za obiektem ( graczem ) view już podąża. Może to jakoś źle pisałem bo chcę mieć obiekt w x y od krawędzi viewa czyli chcę po prostu mieć w rogu cały czas obiekt ale nie mogę go rysować. EDIT: Chcę mieć taki efekt jak x=view_xview w stepie ale bez tego opóźnienia podczas poruszania się. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 5 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2014 Do tego służy event draw gui Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
uzu13 Opublikowano 5 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2014 Rysowanie odpada. Nie mogę użyć rysowania, bo w tym obiekcie, tworzę inne obiekty. Jeżeli użyję drawa to obiekt i tak zostaje w pozycji gdzie go umieszczę w roomie. Spytałem czy jest możliwość, jak nie to trudno będę kombinował. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 5 Listopada 2014 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2014 No jest możliwość, tylko musisz ustawić pozycję w dobrym evencie :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DangBean Opublikowano 5 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2014 Wydaje mi się, że są dwie metody: 1. Przesuwać ten obiekt jakkolwiek, ale rysować jak zaproponował I am Lord, niezależnie od jego x,y w evencie draw gui 2. Przesuwać ten obiekt w evencie end step, po tym jak się ustawią inne obiekty, w tym bohater i view, a potem rysować normalnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
uzu13 Opublikowano 7 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2014 Jeżeli rysuję w evencie draw, to owszem jest płynny ruch gdy przesuwam viewa- ale nie chodzi mi o to by sprite był płynnie przesuwany ale cały obiekt. Bo gdy przesuwam viewa obiekt1 ma "opóźnienie" i jeżeli w tym momencie dodaję inny obiekt2 w koordynatach obiektu1 to obydwa mają opóźnienie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 7 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2014 No to musisz przesuwać ten obiekt w tym samym momencie co przesuwasz view. GML view_xview=x obiekt1.x=view_xview Coś takiego. Dzięki temu wszystkie przesunięcie wykonają się w tym samym evencie i wszystko będzie ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się