Skocz do zawartości

Podążanie obiektu za viewem


uzu13

Rekomendowane odpowiedzi

Obiekt za view?

Owszem obiekt za view, gdyż za obiektem ( graczem ) view już podąża. Może to jakoś źle pisałem bo chcę mieć obiekt w x y od krawędzi viewa czyli chcę po prostu mieć w rogu cały czas obiekt ale nie mogę go rysować.

 

EDIT:

Chcę mieć taki efekt jak x=view_xview w stepie ale bez tego opóźnienia podczas poruszania się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że są dwie metody:

1. Przesuwać ten obiekt jakkolwiek, ale rysować jak zaproponował I am Lord, niezależnie od jego x,y w evencie draw gui

2. Przesuwać ten obiekt w evencie end step, po tym jak się ustawią inne obiekty, w tym bohater i view, a potem rysować normalnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli rysuję w evencie draw, to owszem jest płynny ruch gdy przesuwam viewa- ale nie chodzi mi o to by sprite był płynnie przesuwany ale cały obiekt. Bo gdy przesuwam viewa obiekt1 ma "opóźnienie" i jeżeli w tym momencie dodaję inny obiekt2 w koordynatach obiektu1 to obydwa mają opóźnienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to musisz przesuwać ten obiekt w tym samym momencie co przesuwasz view.

GML
view_xview=x

obiekt1.x=view_xview

Coś takiego. Dzięki temu wszystkie przesunięcie wykonają się w tym samym evencie i wszystko będzie ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...