Gibki Kaktus Opublikowano 4 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2014 Cześć. Mam zapewne banalne pytanie, ale nigdy nie bawiłem się viewami, więc to dla mnie jest czarna magia :D Mianowicie mam 2 graczy. Każdy z nich jest tym samym obiektem(obj_gracz). I tutaj jest pytanie, ponieważ normalnie view podąża za graczem 1, a jak zrobić jedną z poniższych rzeczy: 1)Żeby po oddaleniu się od siebie view albo się przecinał na pół o tak: gracz|gracz 2)Że po coraz dalszym oddaleniu kamera bd się oddalać. 3)Środek kamery jest zawsze między graczami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 5 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2014 Pierwszy przypadek najłatwiej rozwiązać tworząc 3 osobne view. Jeden na cały ekran i dwa osobne. Potem trzeba sprawdzać czy któryś z graczy wyszedł poza ten cały view i wtedy aktywować te podwójne. Drugie jest najtrudniejsze i tak naprawdę niezbyt efektowne. Musisz pierw zrobić trzeci przypadek, który jest dość prosty: GML view_xview[0]=mean(gracz1.x,gracz2.x)-(view_wview[0]/2) view_yview[0]=mean(gracz1.y,gracz2.y)-(view_hview[0]/2) Tłumacząc: Ustaw pozycję x view na połowę długości pomiędzy obiektami i odejmij pół szerokości view żeby było na środku. To samo dla y. Teraz wracając do drugiego sposobu. masz wycentrowaną kamerę pomiędzy graczami i teraz musisz przeskalować zmienne view_wview oraz view_hview o taką samą wartość aby mieściły się na ekranie. Wykorzystaj proporcje pomiędzy odległością obiektów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 5 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2014 Miej na uwadze że każdy aktywny view to dodatkowe wywoływanie eventu draw dla wszystkich instacji. Jak robisz grę z wieloma viewami to nie wsadzaj do drawu żadnego kodu nie związanego bezpośrednio z rysowaniem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 5 Września 2014 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 5 Września 2014 Miej na uwadze że każdy aktywny view to dodatkowe wywoływanie eventu draw dla wszystkich instacji. Jak robisz grę z wieloma viewami to nie wsadzaj do drawu żadnego kodu nie związanego bezpośrednio z rysowaniem. Słuszna uwaga. Wpisanie głupiego x+=1 sprawi, ze w jednej klatce obrazu 2x się wykona ten kod. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się