Sutikku Opublikowano 6 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2014 Sam uważam, że Game Maker jest potężną bronią w rękach programisty, ale wszystko ma swoje wady i zalety ("a kto umarł, ten nie żyje"). Jakie są główne jego wady? Piszcie ogólnie, bo równie dobrze można się cały dzień kłócić co jest lepsze Java czy C++, mi chodzi tylko o główne wady GM. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 6 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2014 Jest woooolnyyyyyyyy :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaxGaming Opublikowano 6 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2014 A to nie jest tak, że w GMS program jest "przepisywany" najpierw do C++? Coś tak kiedyś słyszałem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 7 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2014 w GM:S normalnie masz GML w wirtualce uruchamiany (popraw mnie gnysiu, jesli sie myle?), a kompilacja do c++ jest w YoYoCompilerze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sutikku Opublikowano 7 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2014 W ogóle jak to jest z pętlą do...while? Zawsze mi się pokazuje błąd - 'Keyword until excepted'. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 7 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2014 do w GM nie ma do...while, jest do...until. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sutikku Opublikowano 7 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2014 do w GM nie ma do...while, jest do...until. Więc to tak ;O Przyzwyczaiłem się do pętli do...while, a z for nie korzystam przeważnie. Jest jakaś różnica, w z tym until, czy nie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 7 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2014 Wszystkie pętle. GML do { } until () while () { } repeat () { } for (;;) { } Until ma zanegowany warunek w stosunku do while. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Amaterasu Opublikowano 7 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2014 Jest jeszcze with(), w zależności od argumentu możesz iterować na jednym obieckie [wpisujesz ID obiektu, np. 100043 albo instance_create(x,y,obj)], wszystkich obiektach w roomie (all) albo na wszystkich kopiach danego obiektu (czyli nazwa obiektu, która de facto także jest liczbą). Można też wpisać self, czyli własne ID, albo other, które działa w evencie Collision with [obj]lub, ewentualnie, w zagnieżdżonej konstrukcji with(). Przykład: GML //Step obiektu ob1 var1 = 32 //zmienna danego obiektu ob1 with(ob2) { var1 = 24 //zmienna danego obiektu ob2 with(other) var1 += 4 //zmienna obiektu ob1 wywołującego obecnie with(ob2) } show_message(var1) var1 każdego obiektu ob1 wzrośnie o 4*instance_number(ob2). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 12 Sierpnia 2014 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2014 w GM:S normalnie masz GML w wirtualce uruchamiany (popraw mnie gnysiu, jesli sie myle?), a kompilacja do c++ jest w YoYoCompilerze Dokładnie tak :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 12 Sierpnia 2014 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2014 A wady ma takie: - brak typów byte, int - brak wartości null - brak możliwości tworzenia własnych metod mimo złudnej obiektowości - zaszłości z Delphi ( begin/end, := ) - w warunkach == i = to to samo - nie można przypisywać wartości do więcej niż jednej zmiennej na raz: a = b = 1 - nie ma operatora trójargumentowego a = (b > 1) ? 2 : 3; - true to wszystko >= 0.5, a w innych językach true to wszystko != 0 I tu mowa o wersji 1.4, bo wcześniej było też chociażby: - brak pomijania kolejnych wyrażeń and/or gdy pierwszy and = false albo pierwszy or = true, co oznacza, ze następne już wartości wyrażenia nie zmienią - brak ++ i -- Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fervi_ Opublikowano 12 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2014 Języki jak C++ są kompilowane, a nie skryptowe (nie mówię o kompilatorze Yoyo) co daje im poważną przewagę szybkości Właśnie dzięki Runnerowi można było dekompilować gry Brak otwartego kodu może mieć wpływ na rozwój Języki jak C++ mają głównie większe możliwości, przez co programista zaimplementuje sobie obsługę wielu rdzeni (czego jeśli się nie mylę - GM ciągle nie obsługuje [ew. może już obsługuje) - GM (sam w sobie) musi nadrabiać funkcjonalności za pomocą zewnętrznych bibliotek (chyba, że już jest tak zaawansowany, że nie trzeba) No i Yoyogames ssie :D Fervi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się