Piotrek1910 Opublikowano 28 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2014 Witajcie, mam pytanie. Jak zrobić by obiekty obracały się wraz z viewem? Chodzi mi o to, żeby nie były cały czas w tej samej pozycji tylko podążały za viewem. Czyli jak obróce view wtedy one będą taki jakby "przyklejone". Da się w ogóle tak zrobić? Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lechu4444 Opublikowano 28 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2014 Jak obracasz obiekt view_angle to obróć też obiekty (direction,image_angle)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek1910 Opublikowano 28 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2014 Nie chodzi mi o to. Chodzi mi to by te obiekty były przyklejone jak napisy rysowane na Draw GUI. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sheriff99 Opublikowano 28 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2014 W draw/step: GML x = view_xview + jakaś_wartość; y = view_yview + jakaś_wartość; Z tym, że jak dasz w draw, to musisz dodać też draw_sprite lub draw_sprite_ext. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek1910 Opublikowano 28 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2014 Ta tylko, że tak mam w Step. I właśnie przez to gdy obracam view object zostaje tam gdzie był. @Edit: Używaliście kiedyś Draw GUI? Jakbyście nie wiedzieli jest ona w GM:S. Tam sprity, teksty i inne są rysowane tak, że są przyklejone do ekranu. Normalnie jakbyś nakleił kartę na monitor. I gdy obrócisz view ta karta (czy co tam) dalej tam jest. Chyba nikt mnie nie rozumie :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sheriff99 Opublikowano 28 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2014 Daj mi ten Twój projekt to spróbuję Ci to zrobić :) Oczywiście wyślij przez PW. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Amaterasu Opublikowano 28 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2014 GML draw_sprite_ext(sprite_index,image_index,view_xview+lengthdir_x(wsp_X,view_angle[0]),view_yview+lengthdir_y(wsp_Y,view_angle[0]),image_xscale,image_yscale,image_angle+view_angle[0],image_blend,image_alpha) pisze z glowy na telefonie, nie ma pewnosci ze to zadziala Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek1910 Opublikowano 28 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2014 Amaterasu o właśnie o to mi chodziło. Teraz tylko ustawić :(. Sheriff99 weź, mój projekt nie jest na tyle prostacki żeby dać w twoje łapska. Dziękuje pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sheriff99 Opublikowano 28 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2014 Okej. Ja tu chciałem dobrze, a jeszcze zostałem zjechany, żem niby prostak. Otóż posłuchaj uważnie kolego: "Zapamiętaj sobie, że na każdego zwycięzcę przypada jeden przegrany, a JA ZAWSZE WYGRYWAM". Po drugie zostaw te swoje, nieuzasadnione obelgi dla ludzi z Twojego otoczenia. P.S. Zostałem zdemotywowany do dalszego pomagania... ahhh Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek1910 Opublikowano 28 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2014 Jeżeli tak zrozumiałeś to przepraszam. Nie chciałem nikogo obrażać. Ja po prostu chciałem powiedzieć, że teraz nie robie takich banalnych gier. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 29 Lipca 2014 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2014 To rysuj na GUI, co za problem ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Czołg Krymski Opublikowano 29 Lipca 2014 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2014 moi rówieśnicy, tacy wspaniali Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 30 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2014 Wstaw draw_self() do GUI tych obiektów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek1910 Opublikowano 30 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2014 To wszystko wiem. Tylko mi chodzi o to by na te obiekty można było klikać za pomocą myszki. Bo te obiekty to są kontrolki do sterowania do gry na andka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Amaterasu Opublikowano 30 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2014 Och, czyli mamy tu XY problem, przy czym twoim X jest zrobienie kontrolek do sterowania, a Y - przyczepienie kontrolek do ekranu. Gdybym ja mial zrobic cos takiego, napisalbym osobno kod na rysowanie kontrolek, a osobno na sprawdzanie, gdzie jest kursor podczas klikniecia i co ma zrobic, bedac w danej strefie ekranu (czy klikajac na danego sprite'a). Mozna to zrobic, wykorzystujac np. funkcje point_in_rectangle(,,,,,), point_in_circle(,,,,) - zaleznie od wygladu twoich buttonow. Edit: Na Androidzie zamiast mouse_x, mouse_y mozesz chciec uzyc device_mouse_x(device), device_mouse_y(device) [albo device_mouse_x_to_gui(device), device_mouse_y_to_gui(device)] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kriso99 Opublikowano 30 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2014 virtual_key_add?! i wszystko w jednym obiekcie?! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek1910 Opublikowano 30 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2014 A no tak virtual_key_add . Zapomniałem o tym. Pewnie dla tego, że kiedyś miałem problem z skalowaniem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Amaterasu Opublikowano 30 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2014 Wow, dlaczego nie wiedzialem o istnieniu takiej funkcji : O To rozwiazuje mnostwo problemow w moim projekcie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kriso99 Opublikowano 31 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2014 to tylko android :/ (znaczy sie na PC nie dziala, pewnie na wszystkie mobilki dziala) normalnie mozesz sprawdzac GML for(var device=0; device<=5;device++) { if device_mouse_check_pressed(device,mb_any) and device_mouse_raw_x(device)<max_x and device_mouse_raw_x(device)>min_x and device_mouse_raw_y(device)<max_y and device_mouse_raw_y(device)>min_x } i to ci sprawdza do gui, wg mnie bardzo lamerski sposób aby robic klikanie w obiekty eventem mouse check Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Amaterasu Opublikowano 31 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2014 GML if device_mouse_check_pressed(device,mb_any) and device_mouse_raw_x(device)<max_x and device_mouse_raw_x(device)>min_x and device_mouse_raw_y(device)<max_y and device_mouse_raw_y(device)>min_x Tu przydaje sie point_in_rectangle: GML if device_mouse_check_pressed(device,mb_any) and point_in_rectangle(device_mouse_raw_x(device),device_mouse_raw_y(device),min_x,min_y,max_x,max_y) Ja korzystam z tego sposobu (raczej jego wariantu z zwyklym mouse_x), moze nie najladniejszy, ale w jednym kawalku kodu masz kontrole nad calym GUI Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się