Skocz do zawartości

problem z punktami


pazio

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie

ostatnio próbowałem stworzyć grę wyścigową i jakoś mi to wychodzi ale nie wiem jak zrobić by liczyło mi punkty tak jak jest w Formule1

 

Przykładowo mamy wyścig grand prix Australii i wygrywa kimi raikkonen i zbiera 25 pnk a potem w następnym wyścigu on(mój ai raikkonen) zajmuje 10 pozycje i zbiera 1 pnk.

 

i oto jest moje pytanie

jak zrobić żeby punkty się sumowały i na koniec żeby pokazała się klasyfikacja generalna kierowców :rolleyes:

 

Bardzo proszę o pomoc

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GML
//event: start pierwszego wyścigu:

//zmienna global.miejsca - liczba miejsc zmienna global.wyscigi - liczba wyscigow

global.wyscigi=x;

global.miejsca=x;

global.max_punkty = global.miejsca*global.wyscigi;

global.punkty = global.max_punkty

//event ukończenia jednego wyścigu (zmienna global.miejsce - miejsce które zająłeś)

global.punkty -= global.miejsce;

//event skończenia wszystkich wyścigów;

score = global.max_punkty -= global.punkty;

UWAGA! Pierwsze miejsce to musi być 0 (wyświetlanie:)

GML
draw_text(x,y,global.miejsce += 1;)

Z miejscami myślę, że sobie poradziłeś, a jeśli zrobiłeś 1st miejsce = 1 to mozesz tak:

GML
global.miejsce = global.twoje_miejsce -= 1;

Chyba rozumiesz... Jak nie to wyjaśnię Ci po kolei albo zrobię przykład. Przy okazji - daj wersję gm, muszę wiedzieć jak robię przykład.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podaj mi adres e-mail to wyślę ci przykład

oczywiście jest słabo dopracowany a ja na razie robię bez zarejestrowanego game makera

 

będę ci bardzo wdzięczny jeśli zrobisz mi mały przykład :rolleyes:

najlepiej odrębny bo jeszcze nie łapie się z tymi zmiennymi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze wiemy o co chodzi. Chcesz aby po wygranym wyścigu zawodnicy dostawali punkty które będą się liczyły w całym turnieju. To jest bardzo proste. Wystarczy te punkty dodawać, ale to ty musisz wiedzieć do czego i kiedy to zrobić. Tu naprawdę nie ma żadnej filozofii. Ty po prostu nie przerobiłeś totalnych podstaw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu nie ma w czym pomóc bo musisz tylko dodać do siebie liczby! To ty robisz grę i musisz wiedzieć co i gdzie dodać. Kombinuj. Jak znam życie to każdy 'tor' jest u ciebie osobnym room, więc przechodząc pomiędzy nimi zmienne i obiekty Ci się restartują. Podpowiedź to zmienne globalne (global).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie można zerować punktów za każdym razem, gdy przechodzisz do roomu.

Dobrze, że korzystasz z GM 8, w tej wersji masz jeszcze funkcję varlable_global_exists(zmienna). W kodzie tworzenia zmiennych zamiast

GML
global.zmienna = coś

napisz

GML
if(variable_global_exists('zmienna') = 0) global.zmienna = coś

W GM Studio nie ma już takiej funkcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prosiłeś mnie o przykład. Ok, ale powiedz czy to jest nadal aktualne.

 

EDIT:

 

Przy okazji do przykładu wrzuciłem mechanizm losujący samochód, osiągi itd.

(Jeszcze nad nim pracuję - w najbliższym czasie Ci go wyślę.)

 

EDIT:

Kody możesz wykorzystać, ale oczywiście chcę do CREDITS'ów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...