Matrix_ Opublikowano 17 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2014 Witam, mam pytanie jak zrobić dobry HUD w grze ? Czy trzeba wszystko robić na zasadzie testowania i ustalania x,y ? Napisy, paski wszystko na zasadzie zmieniania xy ? Jak wy robicie taki fajny HUD: ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kriso99 Opublikowano 17 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2014 weź kardke, narysuj sobie scene z gry, no i probuj jak to bedzie wygladac, proste co?! hud musi byc prosty, nie przeszkadzajacy w grze, zawierajacy tylko tyle informacji co potrzeba, nic wiecej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matrix_ Opublikowano 17 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2014 weź kardke, narysuj sobie scene z gry, no i probuj jak to bedzie wygladac, proste co?! hud musi byc prosty, nie przeszkadzajacy w grze, zawierajacy tylko tyle informacji co potrzeba, nic wiecej nie chodzi jak ma wyglądać, tylko jak go zrobić. Wiem tyle że trzeba to robić na x i y viewa używanego. Napisy itp. W evencie Draw ( Czy Draw HUD w game maker studio trzeba użyć ?) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 17 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2014 Kiedyś robiłem screen z gry i w edytorze graficznym rysowałem HUD. Potem go dodawałem jako sprite, ale to nie zawsze się sprawdza. Teraz dodaję elementy UI i ręcznie kombinuję z x i y żeby było ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 17 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2014 nie chodzi jak ma wyglądać, tylko jak go zrobić. Wiem tyle że trzeba to robić na x i y viewa używanego. Napisy itp. W evencie Draw ( Czy Draw HUD w game maker studio trzeba użyć ?) Tak, Draw GUI jest od rysowania HUDa i innych elementów niezależnych od zmian perspektywy ani pozycji 'kamery'. Zatem niezależnie od view_xview,view_yview, w evencie Draw GUI rysuje się pod X,Y przyjmując 0,0 jako lewy-górny róg ekranu. GML draw_text(5, 5, string(health)); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 17 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2014 najprościej to wziąć painta, skleić hud ze sprite'ów z których będziesz korzystać, za pomocą myszki przeczytać i spisać koordynaty następujących elementów, złożyć to w kupę w kodzie i voila, masz hud bez żadnych prób i błędów ewentualnie z draw_text będziesz miał trochę zabawy, ale znowu można to załatwić jednym screenshotem w paincie, mierząc o ile pikseli należy przesunąć teksty, wtedy masz hud z jedną próbą jeśli chodzi o kod to masz ten specjalny event w gm:studio, ale można też użyć sztuczki z d3d_set_projection_ortho (ja tam osobiście preferuję to rozwiązanie dlatego że draw hud czy tam gui ignoruje wszystkie depthy, ale dla innych to raczej zaleta) https://gmclan.org/index.php?sciagnijplik=210 kardkewstydziłbyś się Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nikas Opublikowano 24 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2014 Witam, mam pytanie jak zrobić dobry HUD w grze ? Czy trzeba wszystko robić na zasadzie testowania i ustalania x,y ? Napisy, paski wszystko na zasadzie zmieniania xy ? Jak wy robicie taki fajny HUD: ? Nie wiem. Dobry pomysł, kilka grafik i odpowiednie ich drawowanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się