Skocz do zawartości

3D: Sprawdzanie zmiennej z bloku nad graczem


Rekomendowane odpowiedzi

Jeżeli sprawdzasz kolizję to event wykonuje się dla każdej kolizji. Czyli w twoim wypadku 2 razy. Kolejność natomiast jest wg creation order, czyli następuje wg kolejności w jakiej pojawiły się w room.

Moja rada to iterowanie poprzez wszystkie instance obiektu, sprawdzanie czy następuje kolizja, oraz wykonywanie:

GML
global.z=max(global.z,o_blok.z)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli sprawdzasz kolizję to event wykonuje się dla każdej kolizji. Czyli w twoim wypadku 2 razy. Kolejność natomiast jest wg creation order, czyli następuje wg kolejności w jakiej pojawiły się w room.

Moja rada to iterowanie poprzez wszystkie instance obiektu, sprawdzanie czy następuje kolizja, oraz wykonywanie:GMLglobal.z=max(global.z,o_blok.z)

 

Dałem twój kod do kolizji gracza z o_blok i cały czas global.z jest równe 0

 

EDIT: a ten twój kod tyczy się też jeśli sprawdza kolizję z objektem 'parent'?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to może ja rozwinę swój problem. Mam obiekt o_gracz i jakieś tam obiekty. W każdym obiekcie są zmienne 'z' i 'z_top'. Jakieś tam obiekty mają jednego rodzica: o_blok. Szukam sposobu, żeby sprawdzić zmienną 'z' z jakiegoś tam obiektu, który jest wyżej gracza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...