Skocz do zawartości

Obracanie się przeciwników


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam kłopot którego sam nie moge rozwiązać a nigdzie nie moge znaleźć rozwiązania.

Gdy obj_przeciwnik styka się z ścianą zamiast się obracać z wyznaczoną animacją, zostaje w początkowym spraicie. Próbowałem z przykładu ale w nim sprajt się nie poruszał (tylko zmieniał kierunek) a w moim tak.

Używam Game Maker 8 Lite

 

PS> Nie potrafię pisać kodem i jeżeli możecie to piszcie klockami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. http://www.gmclan.org/index.php?sciagnijplik=40 Naucz się GML tu masz program który Ci pomoże. (Nie pamiętam czy była jakaś nowsza wersja tego programu)

2. Pobierz sobie GM:S jest bardziej funkcjonalny i jest nowszy jak go sobie przyswoisz nie będziesz miał problemów z przestawieniem się na kolejną wersje GMa. Poza tym szybciej ktoś udzieli Ci pomocy bo większość ludzi korzysta z GM:S

3. Co do problemu może spróbuj umieścić zmiany sprite'ów w blokach (ta taka fioletowo-niebieska strzałka w górę i w dół) ew. zarzuć klocki z pozostałych eventów. Podejrzewam że możesz wcale nie poruszać obiektem hspeedem tylko samym speedem, ale to są przypuszczenia które mogą okazać się nie prawdą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak mowi Lechu4444

 

dobra rzecz jest podanie informacji z menu Edit/Show Object Information

jest to info o wszystkich objektach.

(scripty nieuzywasz to niewazne, ze export jest na innym miejscu v menu) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rób screenów, tylko pokaż zawartość tego co wyskoczy po naciśnięciu przycisku "Show Information" nad OK.

Poza tym żeby użyć ELSE musisz zamknąć blok.

IF
Start of a block
akcja
End of a block
ELSE
Start of a block
akcja
End of a block

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra rzecz jest podanie informacji z menu Edit/Show Object Information

jest to info o wszystkich objektach.

jak bys pokazal cale info to zaraz by bylo jasne jak zarodzasz zmienno hspeed

bo wartosc hspeed decyduje jaki sprite sie pokazuje

 

hspeed = zmienna ktora movi gre jako szybkosco sie porusza object v poziomu horyzontalnym. (horizontal speed)

jescze jest vspeed ( vertical speed)

 

dalej mozna uzywac zmiennej speed= objekt poruzsza sie v kierunku danym zmienno direction

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...