dexter19 Opublikowano 31 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2014 Witam Mam kłopot którego sam nie moge rozwiązać a nigdzie nie moge znaleźć rozwiązania. Gdy obj_przeciwnik styka się z ścianą zamiast się obracać z wyznaczoną animacją, zostaje w początkowym spraicie. Próbowałem z przykładu ale w nim sprajt się nie poruszał (tylko zmieniał kierunek) a w moim tak. Używam Game Maker 8 Lite PS> Nie potrafię pisać kodem i jeżeli możecie to piszcie klockami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Uzjel Opublikowano 31 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2014 Pokaż te twoje klocki ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dexter19 Opublikowano 31 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2014 http://i.imgur.com/pcBKRwZ.png Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Madness Opublikowano 31 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2014 A gdzie zmieniasz hspeed, i na ile? Tutaj jest tylko zmiana sprite'a, a ona jest zależna od hspeed. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lechu4444 Opublikowano 31 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2014 1. http://www.gmclan.org/index.php?sciagnijplik=40 Naucz się GML tu masz program który Ci pomoże. (Nie pamiętam czy była jakaś nowsza wersja tego programu) 2. Pobierz sobie GM:S jest bardziej funkcjonalny i jest nowszy jak go sobie przyswoisz nie będziesz miał problemów z przestawieniem się na kolejną wersje GMa. Poza tym szybciej ktoś udzieli Ci pomocy bo większość ludzi korzysta z GM:S 3. Co do problemu może spróbuj umieścić zmiany sprite'ów w blokach (ta taka fioletowo-niebieska strzałka w górę i w dół) ew. zarzuć klocki z pozostałych eventów. Podejrzewam że możesz wcale nie poruszać obiektem hspeedem tylko samym speedem, ale to są przypuszczenia które mogą okazać się nie prawdą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ereg Opublikowano 31 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2014 jak mowi Lechu4444 dobra rzecz jest podanie informacji z menu Edit/Show Object Information jest to info o wszystkich objektach. (scripty nieuzywasz to niewazne, ze export jest na innym miejscu v menu) :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dexter19 Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2014 coś mi nie działa waszymi sposobami a przynajmniej tym http://i.imgur.com/Wl9HVEw.png http://i.imgur.com/Ims15xP.png Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Nie rób screenów, tylko pokaż zawartość tego co wyskoczy po naciśnięciu przycisku "Show Information" nad OK. Poza tym żeby użyć ELSE musisz zamknąć blok. IF Start of a block akcja End of a block ELSE Start of a block akcja End of a block Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dexter19 Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Ok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Kolejna dobra rada: Nigdy nie wstawiaj spacji w nazwach. Poza tym powinno działać, chyba że nadpisujesz sobie kierunek. Postać w ogóle się odbija? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dexter19 Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Postać odbija się i wszystko jest normalnie ale nie zmienia się animacja i nie wiem o co chodzi z tym nadpisaniem kierunku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2014 To usuń te spacje z nazw spritów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dexter19 Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2014 To też nie działa I wysłałbym fragment tej gry ale nie wiem jak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Ale z tego co widzę ten kod zawsze ustawi hspeed na 1, a więc na ten sam sprite. Weź poczytaj dobrze co za kod wstawiasz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dexter19 Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Nie denerwuj się ale nie wiem o które hspeed ci chodzi. Byłbym wdzięczny gdybyś to napisał jakoś dokładniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ereg Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2014 dobra rzecz jest podanie informacji z menu Edit/Show Object Information jest to info o wszystkich objektach. jak bys pokazal cale info to zaraz by bylo jasne jak zarodzasz zmienno hspeed bo wartosc hspeed decyduje jaki sprite sie pokazuje hspeed = zmienna ktora movi gre jako szybkosco sie porusza object v poziomu horyzontalnym. (horizontal speed) jescze jest vspeed ( vertical speed) dalej mozna uzywac zmiennej speed= objekt poruzsza sie v kierunku danym zmienno direction Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dexter19 Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2014 dobrze że napisałeś bo teraz wiem co oznacza vspeed i hspeed. Teraz po odbiciu animacja się zmienia ale się nie porusza.Wiem w czym problem ale nie wiem jak ustawić subimage tak aby animacja się poruszała. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Na -1. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dexter19 Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Dzięki wielkie wszystkim już mi działa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się