Skocz do zawartości

Wybieranie ubioru


Roki
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Szybkie pytanko, mam takie coś:

GML
global.boots * 6 + (abs(floor(image_index)) mod 6)

I grafikę, w której znajduje się animacja ( 6 klatek dla każdego koloru ). Ten kod wyżej wybiera odpowiednią klatkę w zależności od wybranego koloru i image_index. Wybiera on od x + 0 do x + 6, czy da się jakoś to obrócić? Bo teraz jest tak, że im większe image_index, tym większa cała wartość, a chciałbym że im większe image_index, to tym mniejsza wartość. Mam nadzieję żę da się mnie zrozumieć :)

 

Dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

image, sprite, mask, backgroung, object itp. _index wszystkie przechowujom referencje(id) v GM lub grze

image_index ma id aktualnie pokazywanej klatky

jezeli chodzi o ilosc klatek(sub images) v sprite to uzyj image_number

 

nie wpelni rozumiem o co chodzi z tym vybieraniem x+0 a x+6. na zasadzie czego vybierasz.

sproboj tak

GML
_vybrany_numer_klatky= irandom_range(0,image_number);

image_index=_vybrany_numer_klatky;

EDIT: HE HE

inverzja wyboru by byla tak latwa, ze chyba nie o to ci chodzilo

GML
image_index=image_number-_vybrany_numer_klatky;
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może napiszę tak matematycznie, jest funkcja f(x), gdzie x należy do przedziału {1,2,3,4,5,6}

x 1|2|3|4|5|6

f(x) 1|2|3|4|5|6

g(x) 6|5|4|3|2|1

 

Chciałem otrzymać g(x), ale już sobie poradziłem :)

Dzięki wszystkim!

 

@EDIT: Nie da się samemu tematów już zamykać? ;o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...