Roki Opublikowano 8 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2013 Szybkie pytanko, mam takie coś: GML global.boots * 6 + (abs(floor(image_index)) mod 6) I grafikę, w której znajduje się animacja ( 6 klatek dla każdego koloru ). Ten kod wyżej wybiera odpowiednią klatkę w zależności od wybranego koloru i image_index. Wybiera on od x + 0 do x + 6, czy da się jakoś to obrócić? Bo teraz jest tak, że im większe image_index, tym większa cała wartość, a chciałbym że im większe image_index, to tym mniejsza wartość. Mam nadzieję żę da się mnie zrozumieć :) Dzięki! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam014 Opublikowano 8 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2013 Do klatek jest image_single, a image_index jak się nie myle przechowuje tylko referencję na sprite. Poza tym jest to zmienna całkowita więc floor jest tu zbędny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roki Opublikowano 8 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2013 No właśnie image_index zwraca mi nie liczbę całkowitą ;o Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 8 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2013 Do klatek jest image_single, a image_index jak się nie myle przechowuje tylko referencję na sprite. Poza tym jest to zmienna całkowita więc floor jest tu zbędny. Referencję na sprite przechowuje sprite_index Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ereg Opublikowano 9 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2013 image, sprite, mask, backgroung, object itp. _index wszystkie przechowujom referencje(id) v GM lub grze image_index ma id aktualnie pokazywanej klatky jezeli chodzi o ilosc klatek(sub images) v sprite to uzyj image_number nie wpelni rozumiem o co chodzi z tym vybieraniem x+0 a x+6. na zasadzie czego vybierasz. sproboj tak GML _vybrany_numer_klatky= irandom_range(0,image_number); image_index=_vybrany_numer_klatky; EDIT: HE HE inverzja wyboru by byla tak latwa, ze chyba nie o to ci chodzilo GML image_index=image_number-_vybrany_numer_klatky; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Uzjel Opublikowano 9 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2013 Nie, ereg. Chyba nie zrozumiałeś. Ale ja też nie zrozumiałem, a on nie napisał po czesku ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roki Opublikowano 9 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2013 To może napiszę tak matematycznie, jest funkcja f(x), gdzie x należy do przedziału {1,2,3,4,5,6} x 1|2|3|4|5|6 f(x) 1|2|3|4|5|6 g(x) 6|5|4|3|2|1 Chciałem otrzymać g(x), ale już sobie poradziłem :) Dzięki wszystkim! @EDIT: Nie da się samemu tematów już zamykać? ;o Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się