Skocz do zawartości

Sprawdzanie ID


Gibki Kaktus

Rekomendowane odpowiedzi

Poczytaj sobie w dokumentacji do czego każda z nich służy i wybierz najodpowiedniejszą do swoich potrzeb.

@szmalu wszystko fajnie ale on nie o to pyta

 

jak wspomniał @HuderLord jeśli używasz collision event to za pomocą słowa other_id=other.id

 

jeśli korzystasz wymienionych przez @szmalu to jedyny sposób jaki znam to odwrócenie sprawdzania kolizji za pomocą funkcji with ale raczej nie jest to zbyt optymalne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@szmalu wszystko fajnie ale on nie o to pyta

 

Racja, źle zrozumiałem ostatni post.

 

jeśli korzystasz wymienionych przez @szmalu to jedyny sposób jaki znam to odwrócenie sprawdzania kolizji za pomocą funkcji with ale raczej nie jest to zbyt optymalne

 

Ale przecież te wszystkie funkcje zwracają bezpośrednio id napotkanej instancji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli w Twoim kodzie masz np.

GML
if(collision_line(argumenty))

{

//kod

}

to nie otrzymasz informacji o tym, z którym dokładnie obiektem kolidujesz. Taką informację dostaniesz dopiero po skorzystaniu z następującego kodu:

GML
obj_collision = collision_line(argumenty) //zapisujesz ID obiektu, z którym kolidujesz

if(obj_collision > 0) //jeżeli nie kolidujesz z żadnym obiektem, wtedy obj_collision przyjmuje wartość ujemną

{

//kod

}

Każda funkcja tego typu (nie tylko collision_*, ale też place_*, position_*, instance_*) zwraca ID pierwszego obiektu, który spełnia warunki danej funkcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem że dla autora może to być lekkim szokiem, ale istnieje dokumentacja. Cytując fragment działu "Collision checking" który jest temu poświęcony:

All these functions return either the id of one of the instances that collide, or they return a negative value when there is no collision.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...