Gibki Kaktus Opublikowano 14 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2013 Mam pytanie. Czy da się jakoś sprawdzić ID obiektu z którym jest obecnie kolizja? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Exigo Opublikowano 14 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2013 Zależy jak sprawdzasz wspomnianą kolizję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 14 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2013 jak przez event collision to do tego jest keyword other Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szmalu Opublikowano 14 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2013 instance_place instance_position collision_point collision_rectangle collision_circle collision_ellipse collision_line Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gibki Kaktus Opublikowano 15 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Października 2013 Sprawdzam za pomocą obiektu collision. A jaki sposób polecacie najbardziej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szmalu Opublikowano 15 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2013 Poczytaj sobie w dokumentacji do czego każda z nich służy i wybierz najodpowiedniejszą do swoich potrzeb. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LionX Dagger Opublikowano 15 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2013 Poczytaj sobie w dokumentacji do czego każda z nich służy i wybierz najodpowiedniejszą do swoich potrzeb. @szmalu wszystko fajnie ale on nie o to pyta jak wspomniał @HuderLord jeśli używasz collision event to za pomocą słowa other_id=other.id jeśli korzystasz wymienionych przez @szmalu to jedyny sposób jaki znam to odwrócenie sprawdzania kolizji za pomocą funkcji with ale raczej nie jest to zbyt optymalne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szmalu Opublikowano 15 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2013 @szmalu wszystko fajnie ale on nie o to pyta Racja, źle zrozumiałem ostatni post. jeśli korzystasz wymienionych przez @szmalu to jedyny sposób jaki znam to odwrócenie sprawdzania kolizji za pomocą funkcji with ale raczej nie jest to zbyt optymalne Ale przecież te wszystkie funkcje zwracają bezpośrednio id napotkanej instancji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Amaterasu Opublikowano 15 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2013 Jeżeli w Twoim kodzie masz np. GML if(collision_line(argumenty)) { //kod } to nie otrzymasz informacji o tym, z którym dokładnie obiektem kolidujesz. Taką informację dostaniesz dopiero po skorzystaniu z następującego kodu: GML obj_collision = collision_line(argumenty) //zapisujesz ID obiektu, z którym kolidujesz if(obj_collision > 0) //jeżeli nie kolidujesz z żadnym obiektem, wtedy obj_collision przyjmuje wartość ujemną { //kod } Każda funkcja tego typu (nie tylko collision_*, ale też place_*, position_*, instance_*) zwraca ID pierwszego obiektu, który spełnia warunki danej funkcji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Exigo Opublikowano 15 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2013 Wiem że dla autora może to być lekkim szokiem, ale istnieje dokumentacja. Cytując fragment działu "Collision checking" który jest temu poświęcony: All these functions return either the id of one of the instances that collide, or they return a negative value when there is no collision. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gibki Kaktus Opublikowano 15 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Października 2013 @LionX Dagger Dzięki, działa ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gibki Kaktus Opublikowano 15 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Października 2013 Przepraszam za double posta, ale nie chcę zakładać nowego tematu dla jednego banalnego pytania. Czy jest funkcja zmieniająca parent obiektu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ereg Opublikowano 15 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2013 v GM8 GML object_set_parent(ind,obj); //Sets the parent of the object. Use -1 to not have a parent. Changing the parent changes the behavior of instances of the object.</span></span></span> dla innch verzji szukaj v help Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 16 Października 2013 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 16 Października 2013 W GM:Studio nie ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lechu4444 Opublikowano 19 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2013 A ja nie za bardzo kapuje do czego taka funkcja miała by służyć, przecież w GM ustawiasz rodziców za nim skompilujesz grę więc nie wiem po co Ci to potrzebne chyba wiesz co ustawiasz i jakie obiekty mają rodziców a jakie nie. ;P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 19 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2013 ano po to, że w każdym momencie gry możesz zmienić/ustawić parenta danemu obiektowi, co niektórym się może przydać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ereg Opublikowano 19 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2013 bardzo wazna funkcja, bo v GM8.x mozesz zdobic caly nowy objekt za biegu gry Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 21 Października 2013 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 21 Października 2013 Dziedziczenie powinno polegać na tym, że rodziców nie zmieniasz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ereg Opublikowano 21 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2013 Dziedziczenie powinno polegać na tym, że rodziców nie zmieniasz.jaka skoda, ze nieda sie tak v real life :) vybral bym sobie jakiegos milionera Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się