PsichiX Opublikowano 24 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2013 tak, ale cel symulatora jest taki, by byl multiplatformowy, a GM:S nie jest tam, gdzie chce na licencji, jaką jeszcze mam. I nie o multiplatformowość tylko chodzi, a o możliwość implementacji w innych językach i frameworkach. sam symulator jest jedynie biblioteką kompletnego flow obsługi robotów i interakcji z otoczeniem. w skrocie: jak ktos zechce zrobic sobie port na iOS, pythona czy cokolwiek innego, to zrobi :) patrze na komentarze i czasem sie zastanawiam, czemu macie taki bol dupy - ja to robie porzadnie i mozliwie na najszerszy target. serio musze sie tlumaczyc ze swoich wyborow? myslalem ze sa na tyle jasne, ze kazdy zrozumie :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 24 Października 2013 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 24 Października 2013 Bo do całej zabawy nie potrzeba tego wszystkiego. No i miało wymagać jedynie wiedzy z GMLa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ereg Opublikowano 24 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2013 moim zdaniem to tylko nieporozumienie (sam niejestem pewien co o tym myslec) Ale jezeli Psyś ma ochote zrobic TO tak jak to robi, niewidze problemu. ogolnie na czeskim foru byl podobny pomysl dawno temu, akurat nieznalazl sie nikt ochotny do czarnej roboty :) wiec trzymam kciuki a jestem ciekawy co z tego wyjdzie :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 24 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2013 No i miało wymagać jedynie wiedzy z GMLa. Ale nikt nie mówi, że będzie inaczej. Ciągle powtarzam i nie dociera - NADAL BĘDZIECIE KODOWAĆ AI W GMLU. DAMMIT. :D moim zdaniem to tylko nieporozumienie dokładnie - to jest jakieś jedno wielkie nieporozumienie - postanowiłem odizolować wykonywanie kodu od GMa, ale nadal będzie używany GML. Tyle że nie tylko dla sceny GMa to robie, a także dla innych. Będzie z tego sandbox, ale o tym po wykonaniu pierwszego trybu, czyli programowalnego AI do walki robotów :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 30 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2013 wizualizer symulatora (czyli apka wyswietlajaca graficznie symulacje) zrobiona, dziala wykonywanie programow robotow (asynchronicznie), dzis zabieram sie za dodawanie pozostalych interfejsow, zaczynajac od bazowych: interfejs dotyku, żyroskop i sonar (interfejs silnikow juz jest) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 30 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Października 2013 A arenę kto zrobi? xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 30 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2013 wszystko jest robione proceduralnie. całą symulację opisuje plik JSON configu: { "areaSize": [ 5, 5 ], "obstacles": [ { "position": [ -2, -2 ], "rotation": 45, "size": [ 1, 1 ] }, { "position": [ -2, 2 ], "rotation": 45, "size": [ 1, 1 ] }, { "position": [ 2, 2 ], "rotation": 45, "size": [ 1, 1 ] }, { "position": [ 2, -2 ], "rotation": 45, "size": [ 1, 1 ] } ], "robots": [ { "program": "../scripts/example.itc", "position": [ 0, 0 ], "rotation": 0, "size": [ 1, 1 ] } ] } a dla ciekawskich, tak wyglada testowy kod programu robota (tutaj assembler, bo interpreter GMLa jeszcze nie zostal skonczony): !intuicio !registers-i 16 !registers-f 16 !stack 1024 !data float positive 1.0 !data float negative -1.0 !data bytes nl 10, 0 #inject "framework/interface_engines.isc" !start movf :$RobotApiEngines->RobotApiEngines.engineLeft.force $positive movf :$RobotApiEngines->RobotApiEngines.engineRight.force $negative !exit Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 30 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Października 2013 Obrót w prawo? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 30 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2013 dokładnie. robot kręci się w kółko :) słaby test, ale pokazuje że działa przełożenie z maszyny wirtualnej na fizyke. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 31 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2013 Dodano nowe interfejsy, a oto lista wszystkich ich: * silniki (napęd) [zapis/odczyt] * orientacja (kompas?) [odczyt] * pozycja (gps?) [odczyt] * kontroler (sterowanie klawiaturą bądź joystickiem) [odczyt] * dotyk (lista punktów na "ciele" robota, które kolidują z otoczeniem) [odczyt] * radar (lista zeskanowanych punktów wokół robota o ograniczonym małym zasięgu) [odczyt] * sonar (lista zeskanowanych punktów naprzeciw robota o dalekim zasięgu) [odczyt] planuje dodać także radio, do komunikacji między robotami (będzie można lepiej programować zachowanie grup) no a dla ciekawskich kolejny kod programu robota, który reguje na kontrolowanie go klawiaturą lub joystickiem: !intuicio !registers-i 16 !registers-f 16 !stack 1024 !data float positive 1.0 !data float negative -1.0 !data float zero 0.0 #inject "framework/interface_engines.isc" #inject "framework/interface_orientation.isc" #inject "framework/interface_position.isc" #inject "framework/interface_controller.isc" !start movi regi:0 :$RobotApiController->RobotApiController.button0 movi regi:1 :$RobotApiController->RobotApiController.button3 movi regi:2 :$RobotApiController->RobotApiController.button2 movi regi:3 :$RobotApiController->RobotApiController.button5 movf :$RobotApiEngines->RobotApiEngines.left $zero jifi 0 @isLF @isLFelse !jump isLF movf :$RobotApiEngines->RobotApiEngines.left $positive !jump isLFelse jifi 1 @isLB @isLBelse !jump isLB movf :$RobotApiEngines->RobotApiEngines.left $negative !jump isLBelse movf :$RobotApiEngines->RobotApiEngines.right $zero jifi 2 @isRF @isRFelse !jump isRF movf :$RobotApiEngines->RobotApiEngines.right $positive !jump isRFelse jifi 3 @isRB @isRBelse !jump isRB movf :$RobotApiEngines->RobotApiEngines.right $negative !jump isRBelse !exit Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saus Opublikowano 31 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2013 Spoxik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 31 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2013 na ten weekend powinien wyjść już cały bazowy set, czyli kompilator kodu i symulator oraz przykładowe programy. nadal assembler bez parsera GML. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czarny Ass Opublikowano 31 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2013 Jakie to jest genialne! PsichiX, jesteś moim mistrzem. :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 4 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2013 Wizualizer w GM:S zrobiony, dziala odpalanie symulacji z zasobow lokalnych, dzis zrobie szukanie i pobieranie symulacji z serwisu sieciowego RoboCodera i potem dokoncze reszte interfejsow robota i puszczam alfe do testow i zabawy :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się