Skocz do zawartości

zapisywanie w android


kriso99

Rekomendowane odpowiedzi

sory że nie odpisywałem ale nie miałem za zbytnio czasu

 

sprawa wygląda nastepująco:

 

nie zapisuje mi pliku:

GML (create)
if file_exists("game.sav")game_load ("game.sav")

key pressed backspace

GML
game_save ("game.sav")

game_end()

Mowa oczywiście o android, dalem wszystkie uprawnienia dla pewności ale nadal nie działa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

W ogóle game_save zapisuje tylko część zmiennych, nie zapisuje ds_list itp., więc sporo rzeczy trzeba i tak odtwarzać - w tym momencie INI daje faktycznie lepszą kontrole.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

Zapis do pliku to nie game_save. Można do tego użyć buforów (buff_load/save), zapisu binarnego, zapisu tekstowego - zapraszam do dokumentacji:

 

http://docs.yoyogames.com/source/dadiospic...fers/index.html

http://docs.yoyogames.com/source/dadiospic...iles/index.html

http://docs.yoyogames.com/source/dadiospic...iles/index.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ogóle game_save zapisuje tylko część zmiennych, nie zapisuje ds_list itp., więc sporo rzeczy trzeba i tak odtwarzać - w tym momencie INI daje faktycznie lepszą kontrole.

 

Masz racje z tym INI.A powiedz mi jak to zrobić jak np w INI zapisuje poziom danego skilla i chce zabezpieczyć to INI,żeby nikt nic sobie nie dopisywał.Musze to szyfrować??? :mellow:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

yup, szyfrowanie pliku, czy wartoscijest jedyna opcja. Gnysek robil artykul na glownej o szyfrowaniu XORem, ale sa tez bardziej zaawansowane metody szyfrowania, zas XOR powinien wystarczyc na ochrone przed swiezakami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heh no i mialem do pliku txt i tez nie działało

GML (zapis)
var file, str;

//Open file for writing

file = file_text_open_write("Level.txt");

/*

//Create player string

str = string(obj_Player.x) + "|" + string(obj_Player.y) + "|";

 

//Write player string and go to a new line

file_text_write_string(file, str);

file_text_writeln(file);

 

*/

//Reset string var

str = "";

//Write wall objects to file

with (obj_block)

{

str += string(x) + "|" + string(y) + "|" + string(image_index) + "|";

}

file_text_write_string(file, str);

 

file_text_close(file);

effect_create_above(ef_smokeup,view_xview+view_wview/2,view_yview+view_hview/2,5,c_green)

GML (wczytanie)
var file, str, str_pos, str_temp, val, num;

file = file_text_open_read("level.txt");

if file != -1

{

/*

str = file_text_read_string(file);

file_text_readln(file);

str_pos = 1;

num = 0;

str_temp = "";

 

 

while(str_pos < string_length(str))

{

while (string_char_at(str, str_pos) != "|")

{

str_temp += string_char_at(str, str_pos);

str_pos += 1;

}

val[num] = real(str_temp);

str_pos += 1;

num += 1;

str_temp = "";

}

instance_create(val[0], val[1], obj_Player);

*/

with(obj_block)instance_destroy()

 

str = file_text_read_string(file);

str_temp = "";

num = 0;

str_pos = 1;

 

while(str_pos < string_length(str))

{

while (string_char_at(str, str_pos) != "|")

{

str_temp += string_char_at(str, str_pos);

str_pos += 1;

}

val[num] = real(str_temp);

str_temp = "";

str_pos += 1;

num += 1;

if num = 3

{

num = 0;

with (instance_create(val[0], val[1], obj_block))

{

image_index=val[2]

}

}

}

file_text_close(file);

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...