outlaw Opublikowano 21 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2013 Witam, w moim projekcie korzystam z plików tekstowych, w celu wczytywania wielu wersji językowych. Jednym z takich języków jest polski, który jak wiadomo posiada swój własny zestaw znaków. W momencie, gdy takowy wycinek tekstu chcę wypisać poprzez draw_text z pliku z ustawionym kodowaniem na UTF-8, w miejscu wszystkich polskich znaków otrzymuję takie oto ? znaki zapytania. Zasięg czcionki Consolas mam ustawiony od 0 do 255, mimo to nie mogę ich wyświetlić. Wersja GM'a: 8.0 Pro Jeśli ktoś ma jakieś rozwiązania, byłbym bardzo wdzięczny za ich podanie :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ereg Opublikowano 21 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2013 uzyles v eventu DRAW? GML draw_set_font(font0); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
outlaw Opublikowano 21 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Września 2013 oczywiście że tak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 21 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2013 A czy przypadkiem ten feature nie był dodany dopiero w GM8.1? Jeżeli tak, no coż... Nie ma innej możliwości jak zastąpić nieużywane znaki 'polskimi' i zmieścić je w zakresie ASCII (0-255). Np. dzięki programowi FontForge. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ereg Opublikowano 21 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2013 czeskie litery smigajo bez zarzutu na GM8.0 na pl fontach sie nieznam(jestli consolas jest v pelni pl font etc.) ą, ć, ę bez problemu ale nieznam polski ekvivalent czeskiego "Příšerně žluťoučký kůň úpěl ďábelské ódy" :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 21 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2013 Zatem problem może leżeć po stronie funkcji odpowiedzialnych za wczytywanie plików tekstowych (są np. non-widechar), bądź złe ustawione kodowanie pliku z którego wczytywany jest tekst. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 21 Września 2013 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 21 Września 2013 Problem z wczytywaniem PL znaków z pliku. Niestety. Śmiesznie zabrzmi, ale rozwiązaniem może być użycie 39dll do czytania plików (jest szybsze, i pozwoli skorzystać z tego fixa: https://forum.gmclan.org/index.php?showtopic=26387&hl= ). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
outlaw Opublikowano 21 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Września 2013 Hmmm...dziwne Jeśli przełącze na francuską wersję, wszystkie znaki typu é ê ç è itp. pojawiają się poprawnie. Problem więc tyczy się nie tyle wczytywania znaków spoza ASCII, co wczytywania znaków polskich. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Amaterasu Opublikowano 21 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2013 @ereg: "Mężny bądź, chroń pułk twój i flag sześć" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maniek Opublikowano 21 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2013 Najprościej to wyeksportować do pliku graficznego i potem przekształcać kody liter na koordynaty w teksturze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ereg Opublikowano 21 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2013 @ereg: "Mężny bądź, chroń pułk twój i flag sześć"Bardzo ladne :) no to u mnie bez problemu. chyba cos outlaw przeoczyles, lub jakis bug? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
outlaw Opublikowano 21 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Września 2013 Nie mam pojęcia :( Przepisałbym wszystko na GM: Master Collection (tak btw. czy tam już normalnie można używać polskich znaków również w edytorze? ) ale niestety, nie wspiera on wielu kluczowych rozwiązań, jakich używam w projekcie. Plusem byłaby możliwość wyexportowania gry na inne platformy :/ No nic, pomęczę się jeszcze, jeśli nie wyjdzie po prostu będę usuwał niestandardowe znaki do czystego textu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ereg Opublikowano 21 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2013 GM:s jest z fontami zupelnie inna sprawa, tam masz UTF8 ja odpowiadalem na prace z GM8.0 pro :) sproboj przepisac GML Information about object: object0 Sprite: <no sprite> Solid: false Visible: true Depth: 0 Persistent: false Parent: <no parent> Mask: <same as sprite> Create Event: execute code: _str=""; for(iti=0;iti<255;iti+=1;){ _str+=chr(iti)+" "; } _str+="_END Mężny bądź, chroń pułk twój i flag sześć"; Draw Event: execute code: draw_set_font(font0); draw_text_ext(0, 0, _str, 20, room_width); ______________________________________________________ jesli to niedziala, to moze masz problem v win, lub bug w GM? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
outlaw Opublikowano 21 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Września 2013 Nie wiem co się dzieje, ale nie mogę nawet wkleić tekstu z zawartymi w nim polskimi znakami, czeskie też nie wszystkie kopiuje. Trudno, będzie więc wersja bez "ogonków". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darkhog Opublikowano 3 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2013 Wiem o co chodzi. Przy imporcie czcionki musisz wybrać czcionkę z dopiskiem CE (np. Arial CE), potem wziąć kliknąć przycisk + pod tym polem z "32 to 127" a następnie w otwartym okienku "All" i OK. Są to instrukcje do GMS, w 8.1 i wcześniejszych może to być inaczej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 3 Grudnia 2013 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2013 W GM:S ? Wystarczy wpisać wszystkie litery na listę i tyle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się