Gość Opublikowano 2 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2013 xxx Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 2 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2013 Tak, zrób globalną zmienną (global.pauza) i ustawiaj ją na 1 gdy jest okienko. A w każdym innym obiekcie wykonuj jego akcje tylko gdy global.pauza=0. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 2 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2013 xxx Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roki Opublikowano 2 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2013 Na twoim miejscu zrobiłbym tablicę zawierającą nazwy samochodów, ceny itd. ( nie wiem do czego to ma być ) i potem pętlą for rysowałbym przyciski. Podobnie sprawdzałbym czy myszka jest nad nimi ;) ( Czyli opcja druga, "półobiekty" ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaxGaming Opublikowano 2 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2013 Ale mniej problematyczne i optymalniejsze (chyba) będzie walnąć sprite_add_from_screen, dać w room persist, przerzucić do jakiegoś pustego roomu(ew. stworzyć taki, ale chyba optymalniej będzie raz stworzyć niż usuwać i tworzyć za jednym razem) rysować tam tego sprite jako tło, ew. zmodyfikować sprite(np: przyciemnić) dla fajniejszego efektu i potem wracać do tego romu z persist(możesz teraz persist usunąć) ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 2 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2013 Grę piszę chyba głównie na androida, dlatego zależy mi na wydajności, a nie wiem co będzie gorsze na andka, obsługa 9 obiektów, czy narysowanie 9 "półobiektów".. W Studio nie będzie różnicy (O ile nie zrobisz jakiś głupot). A stworzenie 9 obiektów (1 rodzic i 9 dzieci) będzie łatwiejsze i szybsze, ale może potem będziesz musiał coś zmienić, a wtedy nie będzie już fajnie. Ale mniej problematyczne i optymalniejsze (chyba) będzie walnąć sprite_add_from_screen, dać w room persist, przerzucić do jakiegoś pustego roomu(ew. stworzyć taki, ale chyba optymalniej będzie raz stworzyć niż usuwać i tworzyć za jednym razem) rysować tam tego sprite jako tło, ew. zmodyfikować sprite(np: przyciemnić) dla fajniejszego efektu i potem wracać do tego romu z persist ;) Stworzony tak sprite (o ogromym rozmiarze) będzie przechowywany cały czas w pamięci. To bardzo zły i nie optymalny sposób. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 2 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2013 xxx Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roki Opublikowano 3 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2013 Nie mam GM'a, ale nie ma czasem czegoś jak draw_set_depth? Btw. wydaje mi się że zmiana depth obiektu powinna pomóc tak czy siak xD Jeszcze jedno co mi wpadło, jak używasz draw wdanym obiekcie to musisz w nim manualnie sprite rysować: GML draw_sprite(sprite_index, 0, x, y); Jakoś tak ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 3 Września 2013 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 3 Września 2013 A w jakim evencie rysujesz ? I czy visible jest zaznaczone? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 5 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2013 xxx Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 5 Września 2013 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 5 Września 2013 Jak rysujesz w gui to i tak będzie zawsze na wierzchu - GUI to layer nad zwykłym DRAW i więc depth liczy się od nowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaxGaming Opublikowano 5 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2013 Stworzony tak sprite (o ogromnym rozmiarze) będzie przechowywany cały czas w pamięci. To bardzo zły i nie optymalny sposób.// Mała literówka każdemu się zdarza, ale tylko zaznaczam, żebyś poprawił o ile masz taką potrzebę :) Nie rozumiem dlaczego. I tak musisz od groma tak to spritów, ale mniejszych rysować, przy czym oprócz tego, że jest ich dzieiątki (czasami setki) razy mniej to w sumie ile taki obraz zajmie? 2MB ramu? Przy dzisiejszych komputerach to jednorazowa wykorzystać 2 mb można, to mniej obciąża procesor, a jedynie w niewielki stopniu odciąża ram ;) Więc o co chodzi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 5 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2013 Nie rozumiem dlaczego. I tak musisz od groma tak to spritów, ale mniejszych rysować, przy czym oprócz tego, że jest ich dzieiątki (czasami setki) razy mniej to w sumie ile taki obraz zajmie? 2MB ramu? Przy dzisiejszych komputerach to jednorazowa wykorzystać 2 mb można, to mniej obciąża procesor, a jedynie w niewielki stopniu odciąża ram ;) Więc o co chodzi? Grę piszę chyba głównie na androida, dlatego zależy mi na wydajności Nuff said. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 5 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2013 xxx Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaxGaming Opublikowano 5 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2013 Nuff said. W moim staryym fonie(miał standardowo miał android 1.6 tylko zmieniłem na 2.3.7) jest procek 600mhz, a ramu 512mb, więc mi zależało by bardziej na procku, bo ramu i tak tyle będzie problem wykorzystać. Wydaję mi się, że w nowszych telefonach jest podobnie. Nie rozumiem, stracić 2 mb ramu na rzecz kilkuset operacji na klatkę mnie(wszystkie obiekty, etc.) i nie mieć problemów m.in.: z alarmami to zły układ? A zresztą ile obrazki zajmują ekranu? 80%? 100% zajmie 2 mb, a 80% 1,6mb ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się