?ukaszW90 Opublikowano 31 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2013 Tytuł: Wrzesień '39 Gatunek: rts, a właściwie gra taktyczna czasu rzeczywistego Opis: Wrzucalem kiedyś grafiki z gry: https://forum.gmclan.org/index.php?showtopic=30091 - napisałem że zmienilem założenia - teraz gra będzie w 3d. We "Wrześniu '39" wcielasz się w dowódce polskiego oddziału podczas niemieckiego ataku na Polskę 1.09.1939 roku. Oprócz wroga zmagać także trzeba będzie się z brakiem amunicji oraz paliwa. Chciałbym aby gra była jak najbardziej realistyczna - np. możliwość zorganizowania zasadzki w krzakach (a nie jak w innych grach przycisk "ambush" czy "zasadzka") czy psujące się pojazdy, a także dodatkowy osprzęt taki jak jaszcze czy biedki. Gra powstaje na silniku "Irrlicht", modele robię w darmowym "Blenderze". Jest to w sumie pierwsza gra 3d jaką tworzę i nie wiem czy to trochę nie jest za ambitny projekt jak na 1 osobę. Mam nadzieję że kiedyś jednak uda mi się wydać wersję jako - tako grywalną - wersje 2d udało się stworzyć w miarę działającą (gorzej z grywalnością) . Autorzy: Programowanie: ŁukaszW Fabuła: ŁukaszW Grafika: ŁukaszW (modele i tekstury), wujek google (blueprinty + niektóre tekstury(np.drzewka)) Muzyka: brak, kiedyś może będzie Screeny: Armatka na screenie to na razie tylko dekoracja (i nie prędko się to zmieni) Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Poprzednia wersja gry: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nikas Opublikowano 1 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2013 Po nazwie tematu myślałem, że wrócił LolikZabijaka. :P Aczkolwiek, powodzenia w projekcie. :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czarny Ass Opublikowano 1 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2013 Dziwne te cienie drzew, poza tym to powodzenia w projekcie. ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Wojzax Opublikowano 1 Września 2013 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 1 Września 2013 Na screenach to 3d wygląda ładnie, ale czy to już jest dostępne w ruchu? Bo obawiam się że topornie ci to wyjdzie. Wersja 2d miała chyba większy potencjał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adriann Opublikowano 1 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2013 Fakt,po co sie męczyć z 3d jak można zrobić lepiej coś w 2d?;P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Amaterasu Opublikowano 1 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2013 Choćby po to, żeby podszkolić się w technice tworzenia gier 3D, załapać ich zalety i wady, udogodnienia i trudności z nimi związane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 1 Września 2013 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 1 Września 2013 A to jest w GM w ogóle? Bo cienie wskazują, że nie, a to oznacza inne spojrzenie na projekt ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szmalu Opublikowano 1 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2013 Gra powstaje na silniku "Irrlicht" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 2 Września 2013 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 2 Września 2013 Ach, ja ślepy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
?ukaszW90 Opublikowano 2 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Września 2013 Dziwne te cienie drzew, poza tym to powodzenia w projekcie. ;) Co do cieni: drzewka są robione w ten sposób, że na płaszczyznę nanoszona jest tekstura z gałęziami, liśćmi i przezroczystością, a niestety cień rzuca sama płaszczyzna bez uwzględnienia przezroczystości - stąd te kanciaste cienie. Oczywiście mógłbym zrobić dokładniejsze drzewka,ale nie wiem jak posadzenie całego lasu wpłynie na prędkość gry - stąd modele są jak najbardziej uproszczone. ale czy to już jest dostępne w ruchu? Czołgi już sobie ładnie jeżdżą, można je zaznaczać, kilka jednostek trzyma szyk podczas jazdy, jednostkom można zadawać kierunek obrotu, zacząłem robić system kolizji (na razie na bboxach) i prosty system omijania przeszkód (wzorowany na wersji 2d, aczkolwiek zostanie pewnie zmodyfikowany). Oprócz tego zrobiłem sobie (wzorowany na poprzedniej wersji) prosty język skryptowy (znalazłem gdzieś gotowy przykład w necie - dodałem tylko własne polecenia) polegający na tym, że z pliku wczytuje parametry danego typu czolgu, a klasa typu "czołg" pozostaje ta sama - pozwala to na dodawanie nowych pojazdów bez ingerencji w kod programu. Niestety na razie nie ma systemu wykrywania wroga i strzelania, ale na razie zastanawiam się nad algorytmem. Fakt,po co sie męczyć z 3d jak można zrobić lepiej coś w 2d?;P Wiele osób po zobaczeniu wersji 2d, pytało się dlaczego nie jest to w trójwymiarze. Zresztą, jak się postarać to nawet z grafiką 2d obliczenia można robić z uwzględnieniem wysokości terenu i obiektów. Przy tworzeniu 3d jest większa frajda, chociaż przyznam że ogarnięcie np.obrotów zajęło mi trochę czasu, ale się udało, co jako-tako widać na jednym ze screenów. Zapomniałem jeszcze dodać, że gra miała swoje początki w programie "game maker", dopiero potem (w sumie po odkryciu biblioteki "allegro") przeniosłem projekt na język c++. Przy takim projekcie bardzo fajnie można ogarnąć język programowania - czasem szukając rozwiązania na jedne problemy natrafia się na sposób rozwiązania problemów, do których jeszcze nie doszliśmy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się