LolikZabijaka Opublikowano 23 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2013 Cześć, światła w samochodach już działają, jednak mam mały problem z inną rzeczą. Chcę zrobić migające światełka oto kod żarówki: CREATE GML wys = 1; STEP GML . if( wys ) = 1 { wys = 0; alarm[0] = 20;} if( wys ) = 0{ ins = instance_create(x, y, oLight); ins.spr = sLatareczka; //Ustawiamy jego sprite na sLaareczka ins.color = choose (c_white,c_red,c_blue); //Kolor na lekkoniebieski ins.cAlpha = 1; //Intensywnosc koloru na 1 (max) } ALARM 0 GML wys = 1; I teraz kuźwa jest mały problem. światła się faktycznie pojawiają, ale zamiast znikać po 1 sekundzie, to nakładają się na siebie i w końcu światło staje się czarne, próbowałem już na kilka sposobów, ale nie chce działać, co zrobić, żeby te światełka migały ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
propaganja Opublikowano 23 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2013 troche przekombinowales, w obiekcie swiatla zrób sobie alarmy w alarm 0 daj visible=1 + ustawienie alarmu1 w alarm 1 visible=0 i ustawienie alarmu0. Fajny nieregularny stroboskop wyjdzie jak zrobisz po prostu w stepie lub co dwa stepy visible=choose(0,1) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LolikZabijaka Opublikowano 23 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2013 hmm nadal to samo Alarm 0 GML visible=1 alarm[1]=1 Alarm 1 GML visible=0 alarm[0]=1 Step GML visible=choose(0,1) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 23 Maja 2013 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2013 Jak masz w step, to juz nie musisz alarmów mieć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 23 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2013 GML (Alarm0) visible = !visible; alarm[0] = 20 :P I create ofc. GML (Create) alarm[0] = 20 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LolikZabijaka Opublikowano 23 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2013 Coś z obiektu światła musi zakłócać działanie tego: CREATE ŚWIATŁA: GML //Inicjuje odpowiednie zmiene (jesli jeszcze nie istnieja if(!variable_local_exists("spr")) //Sprite swiatla - domyslnie sLight { spr = sLight; } if(!variable_local_exists("sclX")) //Shala poziomo - domyslnie 3 { sclX = 3; } if(!variable_local_exists("sclY")) //Pionowo - d. 3 { sclY = 3; } if(!variable_local_exists("dir")) //Kat spritu swiatla - d. 0 { dir = 0; } if(!variable_local_exists("alpha")) //Moc, sila swiatla (od 0 do 1) - domyslnie 1 { alpha = 1; } if(!variable_local_exists("color")) //Dodatkowo: kolor swiatla { color = c_white; } if(!variable_local_exists("cAlpha")) //i intensywosc tego koloru { cAlpha = 0; } alarm[0] = 1 ALARM ŚWIATŁA: GML visible = !visible; alarm[0] = 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 23 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2013 Coś z obiektu światła musi zakłócać działanie tego: CREATE ŚWIATŁA: GML //Inicjuje odpowiednie zmiene (jesli jeszcze nie istnieja /// ????????????? T_T if(!variable_local_exists("spr")) //Sprite swiatla - domyslnie sLight { spr = sLight; } if(!variable_local_exists("sclX")) //Shala poziomo - domyslnie 3 { sclX = 3; } if(!variable_local_exists("sclY")) //Pionowo - d. 3 { sclY = 3; } if(!variable_local_exists("dir")) //Kat spritu swiatla - d. 0 { dir = 0; } if(!variable_local_exists("alpha")) //Moc, sila swiatla (od 0 do 1) - domyslnie 1 { alpha = 1; } if(!variable_local_exists("color")) //Dodatkowo: kolor swiatla { color = c_white; } if(!variable_local_exists("cAlpha")) //i intensywosc tego koloru { cAlpha = 0; } alarm[0] = 1 ALARM ŚWIATŁA: GML visible = !visible; alarm[0] = 1 Jak rysujesz światło w ev. draw? :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LolikZabijaka Opublikowano 23 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2013 Nie bardzo rozumiem o co Ci chodzi ? Jest jeszcze obiekt, który kontroluje światło: CREATE GML global.sfShadow = surface_create(view_wview[0], view_hview[0]); STEP GML surface_set_target(global.sfShadow); { draw_clear_alpha($dddddd, 1); draw_set_blend_mode(bm_subtract); { with(oLight) { draw_sprite_ext(spr, 0, x-view_xview[0], y-view_yview[0], sclX, sclY, dir, make_color_rgb(alpha*255, alpha*255, alpha*255), 1); } } draw_set_blend_mode(bm_normal); draw_set_blend_mode(bm_add); { with(oLight) { if(cAlpha > 0) { draw_sprite_ext(spr, 0, x-view_xview[0], y-view_yview[0], sclX, sclY, dir, $ffffff-color, cAlpha); } } } draw_set_blend_mode(bm_normal); } surface_reset_target(); ROOM END GML surface_free(global.sfShadow); DRAW GML draw_set_blend_mode(bm_subtract); { draw_surface(global.sfShadow, view_xview[0], view_yview[0]); } draw_set_blend_mode(bm_normal); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 23 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2013 Spróbuj może z tym: GML draw_set_blend_mode(bm_subtract); { with(oLight) { if( visible ) // + draw_sprite_ext(spr, 0, x-view_xview[0], y-view_yview[0], sclX, sclY, dir, make_color_rgb(alpha*255, alpha*255, alpha*255), 1); } } draw_set_blend_mode(bm_normal); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LolikZabijaka Opublikowano 23 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2013 Miga, ale tło wokół nie ciemnieje. Ok, już działa, tylko żeby za każdym mignięciem zmienił kolor, to gdzie to dać ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się