Skocz do zawartości

Losowanie tła


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, tworze grę w której chce żeby tło losowało się po każdym wejściu na tą plansze, stworzyłem taki kod, ale coś nie tak idzie...

{

a = random(3)

if ( a == 1) background_assign(Tlo2,back)

if ( a == 2) background_assign(Tlo4,back)

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

zawsze w takich problemach chodzi o funkcję random. Zwraca ona losową liczbę Z UŁAMKIEM, czyli np. 2,5737859027267986. Do ifa walnąłeś 1 i 2, czyli 1,00000 i 2,00000. Możesz albo użyć round() do zaokrąglenia albo irandom do wygenerowania pełnej liczby

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak choose jest najlepszy.

jednak dobrze jest vytlumaczyc, dlaczego program niedziala popravnie. :thumbsup:

 

jego kod mogl dzilac, jak by byl popravnie zrobiony.

mogl napisac:

GML
a = random(3)

if ( a < 1) background_assign(Tlo2,back)

else if ( a < 2) background_assign(Tlo4,back)

jasne, taki kod ma sve specifika. trzeba zmienia tlo tylko kdy zmienna ma dosyc nisko vartosc

BTW: przepraszam. niechcialem pisac przykladu, bo inni v sumie napisali podstavy, ale jak juz pise, to nic mnie nepovstrzyma od pokazania jak tez mozna ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...