Huron Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Witam , to znów ja oczywiście nie mogłem nic takiego znaleść albo było to dla mnie zbyt mało zrozumiałem proszę o jakieś wytłumaczenie. Mam bohatera i dodaje sobie licznik pkt w grze tzn DRAW, on jest u góry w rogu (Chcę zrobić tak żeby ten licznik pkt był jak by tłem -> Przesuwał się razem z bohaterem ale nie centralnie nad nim tylko własnie w tym rogu . OBRAZEK: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ALT Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2013 GML (create) xx=x yy=y GML (draw) x=xx+view_xview y=yy+view_yview draw-self(); Daj to w obiekcie który wyświetla ten licznik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
iPablo Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Jeżeli wiem o co ci chodzi to przekopiuj to do step'u w tych twoich punktach które chcesz mieć w rogu ekranu: x = view_xview y = view_yview Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Huron Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Mój Game Maker (8.0) nie czyta tej linijki : GML draw-self(); A jeśli ma być _ zamiast - to też nie czyta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piedro Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2013 to zamiast tego daj draw_sprite_ext(sprite_index,image_index,x,y,1,1,0,c_white,1) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Huron Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Dziękuje za pomoc! Wszystko działa. EDIT: Można prosić o nie zamykanie tematu? Bo pewnie znów czegoś nie będę wiedzieć i wtedy tutaj napisze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Huron Opublikowano 3 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2013 Następne pytanie : Jak wyłączyć odejmowanie życia gdy dotknie się krawędzi ekranu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 3 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2013 Krawędzie ekranu: GML lewa = view_xview; gorna = view_yview; prawa = view_xview+view_wview; dolna = view_yview+view_hview; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 3 Kwietnia 2013 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2013 Event outside boundary bodaj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Huron Opublikowano 3 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2013 Można jakoś dokładniej , moja głupota nie zna granic ;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lechu4444 Opublikowano 3 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2013 sposób Gnyska: w obiekcie klikasz na add event -> Other -> Outside Boundary i tam dajesz klocek odpowiedzialny za odejmowanie życia sposób HuderLord: W step dajesz kod: GML if(x<=view_xview || x>=view_xview+view_wview || y<=view_yview || y>=view_yview+view_hview) life-=1; sorry nie zmieściło się w jednej linijce ;P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 3 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2013 Z tym że Outside Boundary to granica rooma nie widoku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lechu4444 Opublikowano 3 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2013 Noo tak nawet jeśli to w other jest coś takiego jak views -> Outside view 0, z tych eventów prawie nikt nie korzysta to też tak za dobrze nie znam ich z pamięci. ;P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Huron Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Źle mnie zrozumieliście, mi chodzi o to że gdy podskoczę do krawędzi ekranu to automatycznie odejmuje mi życie jak przytrzymam strzałkę (kierunkową) to od razu ginę. A chce zrobić tak że nie ginie się gdy wyskoczy sie za krawędź i że nie da się wyskoczyć .. Da się tak zrobić bez obtaczania mapy blockami? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2013 GML if ( x <= 0 || x >= room_width || y <= 0 || y >= room_height ) { life -= 1; x = xprevious; y = yprevious; } ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
exp Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Zapewne korzystasz z jakiegoś przykładu/gotowego silnika, więc nie pomożemy bez jego znajomości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się