Gibki Kaktus Opublikowano 14 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2013 W 3d bawię się od wczoraj i jestem w nim całkowicie zielony, więc raczej często będę zadawał jakieś banalne i bezsensowne pytania w tym temacie, żeby nie zaśmiecać całego forum. Więc pierwsze 2 pytania: 1)Jak zrobić, aby pocisk jako oddzielny obiekt leciał nie tylko w stronę w którą postać jest odwrócona(N/S/W/E) ale także góra/dół. Mam taki kod jeśli chodzi o kamerę(jeśli to pomoże): GML //create pitch=0; global.camsin = sin(direction*pi/180); global.camcos = cos(direction*pi/180); z=20; pitch=0; //step direction -= (display_mouse_get_x() -display_get_width()/2)/10; pitch += (display_mouse_get_y() -display_get_height()/2)/10; pitch = max(min(pitch,100),-100); display_mouse_set(display_get_width()/2,display_get_height()/2); //end step global.camsin = sin(direction*pi/180); global.camcos = cos(direction*pi/180); //draw d3d_set_projection(x,y,z,x+cos(direction*pi/180),y-sin(direction*pi/180),z-sin(pitch*pi/180),0,0,1); Jeśli chodzi o pocisk, to jest to po prostu pokazywanie go w 3d, direction gracza + speed. Nic więcej. 2)Jak zrobić grubsze tekstury? Chodzi mi o to, że jak mam kod: GML d3d_draw_wall(x1,y1,z1,x2,y2,z2,tex,1,1); To ściany są cieniutkie i brzydko się prezentują z boku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 14 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2013 2) Zamiast ścian stawiaj bloki. A co do 1) to jedna z trudniejszych rzeczy do zrobienia. ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...