krzemo Opublikowano 26 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2013 Witam wszystkich, dokonałem w opcjach pokoju ładnego viewa podążającego za graczem, wszystko ładnie działa, ale chciałbym dokonać pewnego przesunięcia viewa. chodzi o to, by gracz który jest teraz na środku ekranu, był ciągle na środku ale niżej, prawie u podstawy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 26 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2013 GML (graczStep) view_xview = x - view_wview/2; view_yview = y - view_hview/1.25; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzemo Opublikowano 26 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2013 Dziękuję Ci, ale działa aż za dobrze. Teraz gracz jest w jednym miejscu a jednak było miłe estetycznie gdy czasami się przesuwał względem mapy (Hbor i Vbor. Nawet go dałem w stepie ale nic to nie daje, gracz stoi sztywno jak plama na monitorze) myślałem też by dać hbor o wartości 3/4 długości ekranu ale to nic nie daje EDIT: tak więc czy da się połączyć oba mechanizmy? ;d (w międzyczasie usunąłem view_xview = x - view_view/2 żeby chodziaż w jednej osi się poruszał to z kolei mapa nie idzie za bohaterem gdy pójdzie zbyt daleko w tej usuniętej osi. Dam śledzenie w opcjach pokoju to cał step nie działa - doh) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 26 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2013 GML if ( x-view_xview > view_wview-view_hborder ) view_xview = x-view_wview+view_hborder; if ( x-view_xview < view_hborder ) view_xview = x-view_hborder; view_xview = clamp( view_xview, 0, room_width ); view_yview = y - view_hview/1.25; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 26 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2013 Mam pytanko, czy jest w ogóle funkcja clamp w GM'ie? EDIT: nvm, jest ale w wersji od 8.1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzemo Opublikowano 26 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2013 ano właśnie, a ja operuję na 8.0 żeby znak wodny ominąć ;p (jadę na free wersji) ale dziękuję Ci chłopie za pomoc, nie pierwszy raz zresztą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 26 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2013 W takim razie zamiast clamp można zrobić to tak: GML view_xview = max( 0, min( view_xview, room_width )); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheLukLook Opublikowano 26 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2013 Skoro jedziesz na free version to oznacza, że nie możesz używać gml. Daje Ci tu link do gościa, który to pokazuje bez zbędnego kodu. Przypominam, że robisz tylko to co on robi w roomie, a nie tą postać ;D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 26 Stycznia 2013 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2013 Jakby HBorder i VBorder nie mozna uzyc, bez tych funkcji dziwnych... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzemo Opublikowano 28 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2013 huderowi za pomoc dziękuję :) co prawda Twój kod nie jest w pełni satysfakcjonujący ale i tak mi pomogłeś (Wcześniej). Życzysz sobie oznaczenia w mojej gierce? @gnysek Hbor i Vbor. Nawet go dałem w stepie ale nic to nie daje, gracz stoi sztywno jak plama na monitorze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się