Danieo Opublikowano 16 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2013 Witam ! Przerzuciłem się z c++ na GML. I teraz mam 1. problem :) Czy w GML są jakieś zmienne odpowiedzialne za przechowywanie ciągu znaków (String) i zmienne przechowujące wartości logiczne (Bool) ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 16 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2013 Typów zmiennych się nie definiuje. GM domyślnie wie co ma użyć. GML zmienna = 0; // real zmienna = ""; // string</span> Dla GMa przynajmniej w wersji 8.1 ( nie wiem jak w Studio ) w warunkach if wszystkie wartości powyżej 0.5 są wartością True a poniżej False. Tzn gdy wpisze się: GML zmienna = 0.6; if ( zmienna ) { /* warunek jest spełniony*/ } zmienna = 0.2; if ( zmienna ) { /* warunek nie jest spełniony*/ } // są jeszcze stałe True i False zmienna = true; if ( zmienna ) { /* warunek jest spełniony*/ } Wszystkie liczby w GM to real ( nie ma inta ) i każdy znak to string nawet pojedynczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danieo Opublikowano 16 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2013 Dzięki ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 16 Stycznia 2013 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2013 Nie ma rzutowania w GM, ale można konwertować zmienne do innych typów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 16 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2013 Jeszcze przeczytaj to: https://gmclan.org/index.php?czytajart=73 Bo pewnie będziesz niedługo o to pytał :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danieo Opublikowano 16 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2013 A to to znam ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 17 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2013 LOL! Serio wszystko poniżej 0.5 to false? Ja myślałem że tylko przy 0! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 17 Stycznia 2013 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2013 Zaokrąglanie do całości ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elevator Opublikowano 17 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2013 w sumie fakt :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się