Skocz do zawartości

Typy zmiennych GML


Danieo

Rekomendowane odpowiedzi

Typów zmiennych się nie definiuje. GM domyślnie wie co ma użyć.

GML
zmienna = 0; // real

zmienna = ""; // string</span>

 

Dla GMa przynajmniej w wersji 8.1 ( nie wiem jak w Studio ) w warunkach if wszystkie wartości powyżej 0.5 są wartością True a poniżej False.

Tzn gdy wpisze się:

GML
zmienna = 0.6;

if ( zmienna ) { /* warunek jest spełniony*/ }

 

zmienna = 0.2;

if ( zmienna ) { /* warunek nie jest spełniony*/ }

 

// są jeszcze stałe True i False

zmienna = true;

if ( zmienna ) { /* warunek jest spełniony*/ }

 

Wszystkie liczby w GM to real ( nie ma inta ) i każdy znak to string nawet pojedynczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...