Skocz do zawartości

Manager Piłkarski


Rekomendowane odpowiedzi

Studio Miboda Interactive chcę zrobić manager piłkarski. Teraz mam pewien problem dotyczący generowania składu drużyny. Chciałbym zrobić bazę danych, w której jest sporo imion i nazwisk piłkarzy, ale nie wiem jak to zrobić. Micja zaproponował takie coś:

global.zawodnik1=1
global.zawodnik2=2
global.zawodnik3=3
return (argument[0]+random(argument[1]-argument[0]))
random2(1,2)

 

Ale był błąd. Teraz o co konkretnie chodzi- w bazie danych ma być dużo imion i nazwisk piłkarzy, to mówiłem i te imiona i nazwiska mają się losowo generować. Np. w składzie ma być zawodnicy którzy nazywają się- 3, 9, 17, 89, 105, 32, 2 itp. Jak to zrobić? I żeby losowała się określona liczba zawodników. Uwaga! Miboda Interactive szuka jeszcze ludzi! Nr gg Micji: 3104037. Pomóżcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim unikaj w razie możliwości zmiennych globalnych. Używa się ich łatwo i beztrosko ale powinno się ich unikać jeśli to tylko możliwe. Użyj ( podkreslam o ile to mozliwe ) obiektu ktory będzie losował składy i tam umieść tablicę:

 

zawodnik[0]="Jan Kowalski"

zawodnik[1]="Adam Barucha"

zawodnik[2]="Wiesław Kalinowski"

...

...

zawodnik[523]="Ostatnie imie i nazwisko w tablicy"

 

Jak już masz bazę imion robisz losowanie zawodników. Nie wiem ilu powinno być rezerwowych ale załóżmy na potrzeby wyjaśnienia, że chcesz 11 podstawowych i 5 rezerwowych czyli w sumie 16 nazwisk.

 

for (i=0;i<16;i+=1)

{

druzyna=zawodnik[floor(random(523))]; // losowanie 16'stu nazwisk z tablicy

}

 

Jeśli chcesz powiększyc znacznie ilosc nazwisk nie marnując przy tym miejsca mozesz stworzyc 2 tablice imion i nazwisk po czym losowac po jednym w pisie z kazdej tablicy i łączyc imiona i nazwiska w dane jednego zawodnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja podaję tylko ogólny algorytm ktory załatwi sprawe. Pierwsza czesc powinna być w create obiektu ktory będzie obslugiwal baze danych nazwisk. Druga część powinna się znajdować w obiekcie ktory ustala skład druzyny.

 

P.S. skrypt nie sprawdza czy w danej drózynie konkretny zawodnik nie wystąpił więcej niż jeden raz. Nie sprawdza też czy dany zawodnik nie gra w więcej niż jednej dróżynie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zrobić przy pisaniu, że jak pisze jednego zawodnika, to druga nazwa ma już być w innym miejscu (linijkę niżej), bo przy generowaniu wszyscy zawodnicy bardzo szybko się pokazują w jednym miejscu tylko.

Skrypt wyświetlania jest:

draw_text (1,1,zawodnik[floor(random(22))]);

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Źle myślałem:

draw_text (iks,igrek,zawodnik[floor(random(22))]);

Pokazuje mi tylko losowanie, a poza tym po zastosowaniu metody Marmota tutaj tekst uciekał ciągle w dół i wyszedł za ekran w końcu zostawiając go pustym. Teraz próbowałem wpisać:

draw_text (1,1,druzyna[i]);

 

I było unknow variable i, a po usunięciu jest unknow variable druzyna. Co zrobić żeby wyświetliło wylosowany już skład a nie losowanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...