Lukasz_pila Opublikowano 29 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2006 Studio Miboda Interactive chcę zrobić manager piłkarski. Teraz mam pewien problem dotyczący generowania składu drużyny. Chciałbym zrobić bazę danych, w której jest sporo imion i nazwisk piłkarzy, ale nie wiem jak to zrobić. Micja zaproponował takie coś: global.zawodnik1=1 global.zawodnik2=2 global.zawodnik3=3 return (argument[0]+random(argument[1]-argument[0])) random2(1,2) Ale był błąd. Teraz o co konkretnie chodzi- w bazie danych ma być dużo imion i nazwisk piłkarzy, to mówiłem i te imiona i nazwiska mają się losowo generować. Np. w składzie ma być zawodnicy którzy nazywają się- 3, 9, 17, 89, 105, 32, 2 itp. Jak to zrobić? I żeby losowała się określona liczba zawodników. Uwaga! Miboda Interactive szuka jeszcze ludzi! Nr gg Micji: 3104037. Pomóżcie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Choosen Opublikowano 29 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2006 Przede wszystkim unikaj w razie możliwości zmiennych globalnych. Używa się ich łatwo i beztrosko ale powinno się ich unikać jeśli to tylko możliwe. Użyj ( podkreslam o ile to mozliwe ) obiektu ktory będzie losował składy i tam umieść tablicę: zawodnik[0]="Jan Kowalski" zawodnik[1]="Adam Barucha" zawodnik[2]="Wiesław Kalinowski" ... ... zawodnik[523]="Ostatnie imie i nazwisko w tablicy" Jak już masz bazę imion robisz losowanie zawodników. Nie wiem ilu powinno być rezerwowych ale załóżmy na potrzeby wyjaśnienia, że chcesz 11 podstawowych i 5 rezerwowych czyli w sumie 16 nazwisk. for (i=0;i<16;i+=1) { druzyna=zawodnik[floor(random(523))]; // losowanie 16'stu nazwisk z tablicy } Jeśli chcesz powiększyc znacznie ilosc nazwisk nie marnując przy tym miejsca mozesz stworzyc 2 tablice imion i nazwisk po czym losowac po jednym w pisie z kazdej tablicy i łączyc imiona i nazwiska w dane jednego zawodnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Micja Opublikowano 29 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2006 Aha Thx. A TO WSZYSTKO W JEDNYM SKRYPCIE?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Choosen Opublikowano 29 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2006 Ja podaję tylko ogólny algorytm ktory załatwi sprawe. Pierwsza czesc powinna być w create obiektu ktory będzie obslugiwal baze danych nazwisk. Druga część powinna się znajdować w obiekcie ktory ustala skład druzyny. P.S. skrypt nie sprawdza czy w danej drózynie konkretny zawodnik nie wystąpił więcej niż jeden raz. Nie sprawdza też czy dany zawodnik nie gra w więcej niż jednej dróżynie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nicolas Opublikowano 29 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2006 Nie rozumiem? Zapisac do tablicy i losowac index? EDIT: Usuncie tego posta. Wlazlem do temtu, odszedlem od komputera i wyslalem posta nie odswiezajac, przez co nie widzialem poprzednich odpowiedzi. ==' Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 29 Sierpnia 2006 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2006 w skryptach nie ma zmiennej argument[0] tylko argument0 - to tak do pierwszego postu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bobo Opublikowano 29 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2006 Uwaga! Miboda Interactive szuka jeszcze ludzi! Nr gg Micji: 3104037. Pomóżcie. Ja może bede chętny do współpracy z wami... Tylko musze poszukać GM'a bo długo z niego nie korzystałem :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Micja Opublikowano 29 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2006 @bobo. Tak ok. 16. 30 napisz na GG 3104037. Zapraszam!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukasz_pila Opublikowano 29 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2006 Jak zrobić przy pisaniu, że jak pisze jednego zawodnika, to druga nazwa ma już być w innym miejscu (linijkę niżej), bo przy generowaniu wszyscy zawodnicy bardzo szybko się pokazują w jednym miejscu tylko. Skrypt wyświetlania jest: draw_text (1,1,zawodnik[floor(random(22))]); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 29 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2006 Gnysek, jak nie ma? W skryptach są argument[0 to n?]. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 29 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2006 Gnysek - pisownia argument[0] i argument0 jest dopuszczalna. Jak nie wierzysz, sprawdź w help :] . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukasz_pila Opublikowano 29 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2006 Odpowiedzcie proszę na pytanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 29 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2006 Możesz to tak rozwiązać: iks+=6 draw_text (iks,igrek,zawodnik[floor(random(22))]); Oczywiście w create tego obiektu musisz wtedy dać: iks=1 igrek=1 W iks+= podajesz ilość pikseli przesunięcia każdej linijki tekstu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LittleFish Opublikowano 29 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2006 juz gdzies mowilem, ze nie kce, ale powtarzam, ze w ogole mnie nie przekonales.. pokaz cos, to moze sie dolacze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Micja Opublikowano 30 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2006 Pokaże Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukasz_pila Opublikowano 30 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2006 Źle myślałem: draw_text (iks,igrek,zawodnik[floor(random(22))]); Pokazuje mi tylko losowanie, a poza tym po zastosowaniu metody Marmota tutaj tekst uciekał ciągle w dół i wyszedł za ekran w końcu zostawiając go pustym. Teraz próbowałem wpisać: draw_text (1,1,druzyna[i]); I było unknow variable i, a po usunięciu jest unknow variable druzyna. Co zrobić żeby wyświetliło wylosowany już skład a nie losowanie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się