Skocz do zawartości

dwuczęściowy model gracz i kolizja ze ścianą


krzemo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam was serdecznie, nowy tydzień, nowy problem :D

 

 

 

 

robię platformówkę z perspektywą z lotu ptaka. Model gracza składa się z dwóch częsści:

 

chodzących nóg, oraz...:

 

torsu z giwerą!

 

 

 

 

chodzenie, strzelanie działa... kiedy jednak model dotknie ściany to tors się zatrzymuje, ale nogi same idą do ściany i dopiero wtedy się zatrzymują. Tors się nakłada na nogi.

 

 

 

 

obrazowo wyjaśnia to ten rysunek ;p

 

http://postimage.org/image/kl5l6gmov/

 

 

 

 

com wymyślił -nie działa ;<

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Lepiej użyć jednego obiektu, a w drawie rysować odpowiednio nogi i resztę." brzmi interesująco... i maskowanie będzie mogło być stałe (tzn i tak może, ale łatwiej to będzie osiągnąć)

 

no nic, dziękuję za poradę, jutro wypróbuję, dobranoc :)

 

EDT: chociaż tak na koniec... jakie parametry wprowadzić w komendzie rysowania nóg?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich śmiertelników :)

 

na rozwiązanie wpadłem sam - pogrzebałem w spisie komend do GMLa i znalazłem pewne rozwiązanie, które na szczęście działa. I powiem wam, że ono jest tak bezwzględnie i okrutnie proste, że dziwi mnie, że jescze tu nie padło.

 

Proszę tego nie traktować jako oskarżenia czy szpilkę bo pomogliście mi niejeden raz, ale zamiast kombinować z jakimiś draw sprite czy detekcją kolizji to wystarczyło..

 

 

w nogach:

 

step

 

nogi.x=torso.x

nogi.y=torso.y+26

 

czyli tak patrzę to pan choosen był najbliżej, bowiem napisał: "(...) a w sekcji "step" nóg dodać kod, który co klatkę przenosi je w miejsce górnej połowy"

 

koniec imprezy, dziękuję!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w pamieci masz wszystkie zmienne zapiywane, wiec robiac to co ja, masz zmienne jednego obiektu, a mając 2 obiekty zasypujesz pamiec niepotrzebnymi zmiennymi jak image_alpha, image_angle, sprite_index, Image_xscale itd itp. majac wiecej takich obiektow na slabszych kompach cieloby sie bardziej

 

nie bijcie jak probuwalem zablysnac a tu fail

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...