Skocz do zawartości

Kurs: Pierwsza gra w GM 8


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Napisałem kurs pt.: "Pierwsza gra w programie Game Maker 8" z myślą głównie o początkujących.

Jest to kurs tworzenia pierwszej gry w programie Game Maker 8.0. Ten poradnik przeznaczony jest dla osób które znają już podstawy języka GML ale nie wiedzą jak zabrać się za pierwszą grę. W poradniku wykorzystano przykład "GŁADKIE SCHODZENIE I WCHODZENIE POD GÓRKĘ” autorstwa Platyny. Wspomniany przykład znajduje się tutaj.

Platyno - jeżeli nie zgadzasz się abym użył Twojego przykładu do mojego poradnika napisz tylko tutaj a ja od razu zmienie sposób poruszania się zastosowany w tutorialu. Wybrałem akurat ten gdyż bardzo mi się podoba i według mnie jest prosty w zrozumieniu.

 

Pierwsza część została lekko dopracowana, teraz skończyłem pisać drugą i już myślę nad trzecią. Zarówno I i II część można pobrać pod tym adresem. Trzecia też się tam pojawi gdy skończę.

Dziękuję za zainteresowanie i proszę o opinie oraz o zgłaszanie ewentualnych błędów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem tylko jeden błąd, mianowicie zamiast

Czy wiesz że score+=1 i score=score+=1 to to samo?

powinno być

Czy wiesz że score+=1 i score=score+1 to to samo?

 

Poradnik świetny dla początkujących. Wszystko ładnie opisane, starannie wykonany. 5/5 :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie jest w porządku. Nie widzę tam wiele trudnych poleceń:

GML
score+=1

room_goto_next()

sound_play

???

Jedyne co jest trochę trudniejsze to niektóre elementy chodzenia ale myślę że powoli można dojść o co chodzi. Polecam przeczytać kilka razy jeden dział tym którzy czegoś nie zrozumieli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że jest w porządku. Tu jest krok po kroku tutorial jak zrobić grę platformową, czy tam przygodową. taxi_driver powiedz mi, czy dla średnio-zaawansowanych potrzebny jest aż tutorial ze szczegółowym opisem KAŻDEJ, POJEDYCZNEJ linijki kodu, tak jak napisał w poprzednim poście Arekadiusz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

Nie chciało mi sie czytac, całosci, zresztą nie mam czasu, ale:

 

1. formatowanie kodu!!!

2. + czy += to inaczej inkremetancja (zwiększanie), więc mozna to ładniej nazwać :)

3. pierwszy sprite mozna by odwracać na osi x (xscale) i nie trzeba wtedy odbicia - warto sie uczyć oszczędzania, np. na platformach mobilnych ma to duze znaczenie (czas ładowania, pamiec)

4. nie wiem po co jest o_kontroler_droga, skoro mozna to z bohatera wykonac. zbędny obiekt, zbędne eventy

 

ogólnie nie jest najgorzej, ciezko znaleźć rażące błędy, raczej pierdoły

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sory za double posta ale chciałbym poinformować że mój tutorial przemieniłem w kurs.

 

Poprawiłem kilka drobiazgów w części I, a teraz skończyłem pisać II i planuję już III.

 

Aby pobrać zarówno część pierwszą jak i drugą należy przejść na moją stronę, a dokładnie pod ten adres.

 

Pozdrawiam i dziękuje za uwage! ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poradnik świetny dla początkujących.

taxi_driver powiedz mi, czy dla średnio-zaawansowanych potrzebny jest aż tutorial ze szczegółowym opisem KAŻDEJ, POJEDYCZNEJ linijki kodu,

moze zanim zaczniesz zawracac mi glowe to sam ustalisz z soba dla kogo ten poradnik/kurs jest przeznaczony.

Pozniej przeczytaj pierwszy post Arekadiusza i odpowiedz sobie sam dla kogo ten kurs jest.

Ja nadal uwazam ze jest nieco za trudny... no i jeszcze kodowanie zamiast klockow.

Acha, o co chodzi z tym ze gm nie pozwala na uzycie Polskich znaków??!

Owieczka Beatka z gry z moim udzialem mówi przeciez pieknie i w dodatku wierszem w naszym ojczystym jezyku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nadal uwazam ze jest nieco za trudny... no i jeszcze kodowanie zamiast klockow.

 

I bardzo dobrze, że jest tylko w kodzie. Klocki to zło. To jak podcieranie się liściem zamiast "srajtaśmą". Ten sam efekt, ale chyba czujesz różnicę.

 

Jeżeli ktoś chce kodzić za pomocą klocków, to niech najpierw przerobi jakiś kurs z C (C++, delphi albo cokolwiek innego) i nie tyka tych powalonych bloków. Wtedy nauczy się pisać w kodzie w GM ( oczywiście nauczy się również zasad "dobrego kodzenia" przy okazji).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

Klocki w GM to są tylko dla tych, co chcą się pobawić miesiąc i odinstalować. Niestety, ale jak chce się zrobić coś więcej, to moim zdaniem kod jest dużo bardziej czytelny i szybszy do modyfikowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popieram wszystkie powyższe odpowiedzi.

@ taxi_driver: Nie wiem dlaczego tak się uparłeś na te klocki i na ten poziom trudności. Według mnie nie ma sensu najpierw uczyć się obsługi klocków a za chwilę kodu (klocki nie mają przecież wszystkich funkcji). Do tego kod jest czytelniejszy i uważam że wygodniejszy.

Moim założeniem było napisanie poradnika dla osób które już coś umieją ale nie wiedzą jak to ogarnąć w jakąś małą grę. A co do polskich znaków wydaje mi się że w GM nie można ich używać w draw_text. Chyba że można zmienić jakąś czcionkę albo coś takiego ale chyba nie jest to wiedza wymagana jak na pierwszą grę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popieram wszystkie powyższe odpowiedzi.

@ taxi_driver: Nie wiem dlaczego tak się uparłeś na te klocki i na ten poziom trudności. Według mnie nie ma sensu najpierw uczyć się obsługi klocków a za chwilę kodu (klocki nie mają przecież wszystkich funkcji). Do tego kod jest czytelniejszy i uważam że wygodniejszy.

Moim założeniem było napisanie poradnika dla osób które już coś umieją ale nie wiedzą jak to ogarnąć w jakąś małą grę. A co do polskich znaków wydaje mi się że w GM nie można ich używać w draw_text. Chyba że można zmienić jakąś czcionkę albo coś takiego ale chyba nie jest to wiedza wymagana jak na pierwszą grę.

 

Wystarczy w foncie zmienić, till z 127 na 255 i są polskie znaki, tak na marginesie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładnie wykonane oprócz formatowania kodu. Daj go w ramki, czy cokolwiek, bo aktualnie nie wygląda ładnie.

Brak rażących błędów, jest to całkiem ładne.

Powodzenia w dalszym pisaniu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...