ZyperPL Opublikowano 3 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2012 [usunięto] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 3 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2012 Rysując NA surface rysuj bez view_xview i view_yview. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 3 Czerwca 2012 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2012 Dokładnie, rysując na surface o rozmiarze 800x600, maksymalna pozycja na jakiej możesz coś narysować to 799/599 - wiec surface jakby zawsze zaczyna się w 0,0, a dopiero za pomocą draw_surface wybierasz, gdzie go malować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZyperPL Opublikowano 3 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2012 [usunięto] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 3 Czerwca 2012 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2012 GML surface_set_target(twoj_surf); //rysujesz teraz w zakresie pozycji x: 0 - szerokosc surface (np. 800), y: 0 - wysokosc surface (np. 900) surface_reset_target(); draw_surface(view_xview[0],view_yview[0], twoj_surf); I tak powinno działać. Wyboraź sobie, że surface to taki sprite w pamięci, po którym rysujesz - jak ustawiasz target, to wszystko jest rysowane względem jego punktu 0,0. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZyperPL Opublikowano 3 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2012 [usunięto] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 3 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2012 Zacznijmy od tego że nie możesz mieć 2 otwartych surfaców. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 3 Czerwca 2012 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2012 Tworzysz nowy surface co step, gra się powinna wysypać w kilkanaście sekund. reset target powinno być za draw_surface_ext, a nie za pętlą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZyperPL Opublikowano 4 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2012 [usunięto] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 4 Czerwca 2012 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2012 jak wszystko jest w jednym evencie, to się nie rysuje wcale... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 4 Czerwca 2012 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2012 O ten przykład chodzi? http://dl.dropbox.com/u/25762547/blur.gmk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZyperPL Opublikowano 4 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2012 [usunięto] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 5 Czerwca 2012 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2012 Zarzuć no tym swoim projektem, bo ja nie rozumiem o co chodzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZyperPL Opublikowano 5 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2012 Dobra, ale tylko Tobie i nie śpiesz się - zrób w chwili gdy będziesz miał trochę wolnego czasu ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 5 Czerwca 2012 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2012 W dokumentacji wyraźnie jest napisane przy screen_refresh: Please realize that, when you draw in another event than the drawing event, you draw simply on the image, not in a view! So the coordinates you use are the same as if there are no views. Be careful when using this technique. Make sure you understand it first and realize that refreshing the screen takes some time. Tłumacząc na polski: screen_refresh() Odświeża ekran dorysowując rzeczy do istniejącego już na ekranie obrazu (nie wykonuje zdarzeń Draw). Pamiętaj jednak, że rysując w zdarzeniu innym niż Draw, rysujesz na obrazie ekranu, a nie w widoku! Tak więc podajesz współrzędne na ekranie, a nie względem widoku. Uważaj, używając tej techniki. Pamiętaj też, że odświeżenie ekranu zajmuje trochę czasu i im więcej razy wykonujesz je kodem, tym większa szansa, że gra zacznie zwalniać. btw. tak jak mówiłem, wszystko w jednym evencie - nie podałeś tej ważnej rzeczy, że za tym skryptem zaraz jest screen_refresh() - bym od razu wiedział gdzie błąd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZyperPL Opublikowano 5 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2012 [usunięto] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 6 Czerwca 2012 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2012 Bo nie rysujesz w evencie draw. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZyperPL Opublikowano 6 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2012 [usunięto] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 6 Czerwca 2012 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2012 nie wiem, masz tam strasznie nakręcone... ciężko stwierdzić, bo mi się to ciągle zawieszało itd. do tego to się tylko jedną klatkę maluje, to nawet ciężko zauwazyc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZyperPL Opublikowano 6 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2012 [usunięto] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się