hubibubi Opublikowano 23 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2012 mam pytanie jak zrobić w game maker 8 pro szczelanie do myszki w 3D szukałem w google ale nic nie znalazłem.Możenie dać jakiś przykład,albo dobrze objaśniony kod. Dzienkuję za każdą pomoc. pozdrawia hubibubi :thumbsup: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Compi Opublikowano 23 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2012 Sczelanie myszkom Dajesz Event Mouse Left Pressed. Tam tworzysz nowy obiekt który jest pociskiem i go rysujesz. Jeżeli takowego nie masz to go najpierw stwórz. Ustawiasz mu kierunek na direction playera Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 23 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2012 *offtop* Sczel sobie słownik języka polskiego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 23 Marca 2012 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2012 co znaczy "do myszki" ? do jej pozycji, w jej kierunku... i w jakim rzucie? bo w FPS np. raczej nie da się do myszki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubibubi Opublikowano 23 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2012 chodzi mi o szczelanie do jej pozycji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 23 Marca 2012 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2012 W FPS pozycja myszki sie nie zmienia. Nadal nie wyjaśniłeś typu gry. Jaki rzut? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubibubi Opublikowano 23 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2012 Typ gry to fps.Zrobiłem szczelanie x i y ale nie umiem zrobić na z.W grze patrzy się myszką,a chodzi W przód S tył Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 23 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2012 STRZELANIE !!! Pokaż kod gdzie masz ustawianie projekcji 3D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 23 Marca 2012 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2012 skoro masz projekcię kamery, z jakiegoś punktu Z, do jakiegoś punktu Z (a taką musisz mieć), to masz wszystkie potrzebne wartości. pocisk tworzysz na pozycji Z z której patrzysz, jego kierunek na osi Z dostaniesz z kierunku Z w który patrzysz. (podziel różnicę wysokości Z_TO i Z_FROM przez różnicę odległości Z_TO i Z_FROM, a otrzymasz prędkość zspeed). Podstawy matematyki, współrzędnie na osiach to chyba czwarta klasa podstawówki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubibubi Opublikowano 23 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2012 ustawienia pocisku: w create: z=obj_player.z+13; ztt=obj_player.zdirection; direction=obj_player.direction; speed=12; w step: { z+=tan(degtorad(-ztt))*speed } ustawienia kamery: w draw: d3d_set_projection(x,y,z+13,x+cos(direction*pi/180),y-sin(direction*pi/180),z+13+tan(degtorad(zdirection)),0,0,1); w step: direction-=(display_mouse_get_x()-display_get_width()/2)/8; zdirection-=(display_mouse_get_y()-display_get_height()/2)/8; if display_mouse_set(display_get_width()/2,display_get_height()/2); {if zdirection > 89 then zdirection=89;} {if zdirection < -89 then zdirection=-89;} w create: friction=1; d3d_start(); d3d_set_perspective(true); d3d_set_hidden(1); d3d_set_lighting(0); draw_set_color(c_white); draw_set_alpha(1); d3d_set_culling(false); d3d_set_shading(false); texture_set_interpolation(false); d3d_set_fog(1,c_silver,200,300); zdirection=0; z=0; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubibubi Opublikowano 23 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2012 gnysek możesz trochę jaśniej,bo nie rozumiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 23 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2012 Z tego co tu widzę to all już masz zrobione więc nie wiem jaki jest twój problem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 23 Marca 2012 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2012 gnysek możesz trochę jaśniej,bo nie rozumiem narysować trójkąt prostokątny na osi Z ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubibubi Opublikowano 23 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2012 strzelam w wszystkie strony oprócz w górę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 23 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2012 Patrzałeś w ogóle co masz w kodzie czy tylko go skopiowałeś? Pocisk już ci leci po osi Z, skoro go nie widzisz to znaczy że nie uwzględniasz pozycji Z modelu tego pocisku w draw. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubibubi Opublikowano 23 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2012 Dzięki HuderLord draw buletu zmieniłem trochę i już widać że leci we wszystkie strony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się