Threef Opublikowano 4 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2012 Nie zauważyłem żeby wcześniej ktoś to wrzucał na GMC, więc postanowiłem zrobić przykładzik. Gra w życie jest jednym z pierwszych i najbardziej znanych przykładów automatu komórkowego, wymyślona w roku 1970 przez brytyjskiego matematyka Johna Conwaya. Bla, bla, bla... więcej dowiecie się na wikipedii. Dzielę się z wami paczką rar w której skład wchodzą pliki exe, gm81 i gmres. A dla bardziej leniwych opiszę całą zawartość. Wszystko jest obsługiwane przez 1 obiekt kontroler, bazuje na wielkości room i działa na klasycznych regułach "23/3". Create: GML set_automatic_draw(1) draw_set_color(c_white) grid=ds_grid_create(room_width,room_height) ds_grid_clear(grid,0) ds_grid_set_region(grid,0,0,room_width,room_height/10,1) ds_grid_shuffle(grid) grid2=ds_grid_create(room_width,room_height) ds_grid_copy(grid2,grid) Step: GML ///Obliczenia for(a=0;a<room_width;a+=1) for(b=0;b<room_height;b+=1) { s=ds_grid_get_sum(grid,a-1,b-1,a+1,b+1) s-=ds_grid_get(grid,a,b) if(ds_grid_get(grid,a,b)=0 and s=3){ds_grid_set(grid2,a,b,1)} if((s<2 or s>3) and ds_grid_get(grid,a,b)=1){ds_grid_set(grid2,a,b,0)} } ds_grid_copy(grid,grid2) Draw: GML ///Draw sur=surface_create(room_width,room_height) surface_set_target(sur) draw_clear(c_black) for(a=0;a<room_width;a+=1) for(b=0;b<room_height;b+=1) { if(ds_grid_get(grid,a,b)=1){draw_point(a,b)} } surface_reset_target() draw_surface(sur,0,0) surface_free(sur) Zrobienie przykładu zajęło mi 20 minut, ale pokusiłem się o spróbowanie optymalizacji i w ciągu godziny dodałem obsługę surface. :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Uzjel Opublikowano 4 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2012 O. Mark Overmars zrobił taki przykład. Tak mi się wydaję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 4 Marca 2012 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2012 Tak, też go kojarzę. W html 5. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 4 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2012 ile to powinno fpsow osiagac? :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Uzjel Opublikowano 5 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2012 Nie tam html5. To było 5-6 lat temu w GM 5, czy 6 http://sandbox.yoyogames.com/games/3157-life to jeszcze było na www.gamemaker.nl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się