Skocz do zawartości

Gra w Życie


Rekomendowane odpowiedzi

Nie zauważyłem żeby wcześniej ktoś to wrzucał na GMC, więc postanowiłem zrobić przykładzik. Gra w życie jest jednym z pierwszych i najbardziej znanych przykładów automatu komórkowego, wymyślona w roku 1970 przez brytyjskiego matematyka Johna Conwaya. Bla, bla, bla... więcej dowiecie się na wikipedii.

 

Dzielę się z wami paczką rar w której skład wchodzą pliki exe, gm81 i gmres.

A dla bardziej leniwych opiszę całą zawartość. Wszystko jest obsługiwane przez 1 obiekt kontroler, bazuje na wielkości room i działa na klasycznych regułach "23/3".

 

Create:

GML
set_automatic_draw(1)

draw_set_color(c_white)

 

grid=ds_grid_create(room_width,room_height)

ds_grid_clear(grid,0)

ds_grid_set_region(grid,0,0,room_width,room_height/10,1)

ds_grid_shuffle(grid)

 

grid2=ds_grid_create(room_width,room_height)

ds_grid_copy(grid2,grid)

 

Step:

GML
///Obliczenia

for(a=0;a<room_width;a+=1)

for(b=0;b<room_height;b+=1)

{

s=ds_grid_get_sum(grid,a-1,b-1,a+1,b+1)

s-=ds_grid_get(grid,a,b)

if(ds_grid_get(grid,a,b)=0 and s=3){ds_grid_set(grid2,a,b,1)}

if((s<2 or s>3) and ds_grid_get(grid,a,b)=1){ds_grid_set(grid2,a,b,0)}

}

ds_grid_copy(grid,grid2)

 

Draw:

GML
///Draw

sur=surface_create(room_width,room_height)

surface_set_target(sur)

draw_clear(c_black)

for(a=0;a<room_width;a+=1)

for(b=0;b<room_height;b+=1)

{

if(ds_grid_get(grid,a,b)=1){draw_point(a,b)}

}

surface_reset_target()

draw_surface(sur,0,0)

surface_free(sur)

 

Zrobienie przykładu zajęło mi 20 minut, ale pokusiłem się o spróbowanie optymalizacji i w ciągu godziny dodałem obsługę surface. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...