Hoorace Opublikowano 19 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2012 Witam Mam problem pewnie bardzo błahy ale cóż dopiero co zaczynam tworzenie gier mój bohater przechodzi przez ścianę a nie powinien ! Proszę o pomoc jak i gdzie co zrobić by nie przechodził ściany. Ps: Mam werie game maker 8.0. Proszę o odp . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Caporegime Opublikowano 19 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2012 Tak podstawowo: W evencie collision ze scianą, daj (jeśli chcesz na klockach) taki klocek z czerwoną strzałeczką, wpisz speed=0 i zaznacz relative. Ale nie wiem jak zrobić tak żeby się "ślizgał" o ścianę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 19 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2012 ustaw scianie solid i w evencie kolizji użyj if place_free(...) albo speed=0. ew. x=xprevious y=yprevious Wszystko zależy od tego jak masz ustawione poruszanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hoorace Opublikowano 19 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2012 Dzięki , ale jest problem mój bohater gdy robię tylko jedną kratkę odstępu miedzy blokami(kwadraty szare) nie mieści się . Można go zmniejszyć ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 19 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2012 narysuj mniejszy sprit, zmniejsz sprite, zwieksz siatke Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piedro Opublikowano 19 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2012 popróbuj z maską kolizji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 19 Lutego 2012 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2012 Tak podstawowo: W evencie collision ze scianą, daj (jeśli chcesz na klockach) taki klocek z czerwoną strzałeczką, wpisz speed=0 i zaznacz relative. Ale nie wiem jak zrobić tak żeby się "ślizgał" o ścianę. relative oznacza zwiększenie obecnej wartości, zatem speed = speed + 0 ... to nic nie zmieni! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hoorace Opublikowano 20 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2012 Dzięki za zaangażowanie ale czy możecie po kolej napisać gdzie co i jak mam kliknąć by zmniejszyć sprite ? I jest jeszcze 2 problem jak i co nacisnąć gdzie żeby z jednego poziomu (pokoju) Gdy przejdę drzwi włączył się 2 poziom. Proszę o podanie odp w kolej co i gdzie i jak :) :confused: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PolskiFrancuz Opublikowano 20 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2012 GML room_goto_next(); Przy kolizji z drzwiami wspisujesz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sminer Opublikowano 29 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2012 Ja mam roziwazanie na ten 1 problem. Jesli masz obrazki powiedzmy wielkosci 32x32 piksele, to twoj ludzik powinien chodzic z predkoscia dzielnika liczby 32 (2,4,8,12,16,32) Wtedy idealnie bedzie pasowac do sciany ;D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sminer Opublikowano 29 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2012 Moge ci zrobic przyklad jesli chcesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubibubi Opublikowano 23 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2012 ustawienia ściany: zaznacz solid w step postaci daj ten kod: move_contact_solid(270,4) vspeed = 0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PolskiFrancuz Opublikowano 23 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2012 przy porusznaiu dodaj (przed): GML if(place_free(x+4,y) i tak w każdym ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się