Compi Opublikowano 11 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2012 Chodzi mi o pewną sprawę. Na pewno niektórzy pamiętają G-Java. Pozwalał on na konwertowanie *.gm6 do *.java. Jednak zdaje się projekt przepadł za sprawą Marka, który zabronił wykorzystywania GML poza Game Makerem. Znalazłem jednak na Wikipedii taki o to wpis: Obecnie twórcy G-java zapowiedzieli stworzenie własnego programu do tworzenia gier dla środowiska Java. Program ten będzie konkurować z Game Maker, którego gier był konwerterem. Jest to spowodowane tym, że Mark Overmars, twórca Game Makera, stwierdził, że od wersji 7.0 Game Makera, narzędzia typu G-java są nielegalne. Jest to spowodowane planami twórcy zmierzającymi ku stworzeniu Game Makera programem całkowicie komercyjnym i rezygnacja z wcześniejszych zamierzeń "darmowy Game Maker dla każdego". Jak pewnie zauważyliście, zakaz jest od wersji 7.0 Czyli wykorzystywanie GMLa w wersjach wcześniejszych jest legalne? Pytam, bo mam zamiar napisać pewne narzędzie związane z GML i zależy mi na 'czystości' tego projektu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności ANtY Opublikowano 11 Lutego 2012 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2012 Narzędzie związane z GML? :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Compi Opublikowano 11 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2012 Tak, myślałem o tym wcześniej. Chodzi mi dokładnie o coś, co baca już zaczął, lecz z wykorzystaniem gmla w postaci oryginalnej. Czysto teoretycznie będzie to darmowa wersja Game Makera. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 11 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2012 nie widze w tym sensu jakos Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Compi Opublikowano 11 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2012 nie widze w tym sensu jakos A jaki jest sens w istnieniu Gimpa skoro jest Photoshop? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fervi_ Opublikowano 11 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2012 1) Podobne komendy ma kilka klików (np. Game Editor) 2) GM-Java z tego co wylookałem nie był typowym Game Maker'em - tylko Konwerterem (wskazywałeś projekt i konwertował) 3) Mark nie jest już właścicielem 4) Takich programów jak GM (LateralGM?) jest kilka, więc to chyba nic ... 5) Jak Yoyogames będzie chciało cię zaskarżyć, możesz spróbować pozwać ich do Komisji Europejskiej o chęć monopolizacji rynku xD Fervi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności ANtY Opublikowano 11 Lutego 2012 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2012 2) GM-Java z tego co wylookałem nie był typowym Game Maker'em - tylko Konwerterem (wskazywałeś projekt i konwertował) Na pewno niektórzy pamiętają G-Java. Pozwalał on na konwertowanie *.gm6 do *.java. Jezu, jaki najgorszy jesteś fervi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sheriff99 Opublikowano 11 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2012 @Fervi on nigdzie nie napisał, że Mark Overmars jest właścicielem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 11 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2012 @Topic: skoro cos jest platne, a ty udostepniasz to za darmo, to nielegalnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawka83 Opublikowano 12 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2012 Rób pozmieniaj kilka funkcji powiedz ze jest podobny i nic ci nie bd mogli zrobić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Chell Opublikowano 12 Lutego 2012 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2012 Dawka - lol Zdekompiluj Skyrima, zmień z dragonborna na rabbitborna, zacznij sprzedawać a jak się do Ciebie doczepią to powiedz że jest podobne i nic nie bd mogli zrobić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danielus Opublikowano 12 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2012 Tu sie pojawia problem jak bardzo trzeba cos zmienić aby było to cos "nowego". Czy np Jeżeli napisze skyrima od zera( kod + grafika + muzyka i ogolnie wszystko ) robiąc zmiany w ledwie kilku miejscach( albo nie robiac wogole ) to czy będę to mógl sprzedawac? ( zakladamy że nie pojawiaja sie zadne znaki zarejestrowane ). Aby jednak to uproscić weźmy pod uwage tylko jakąś graficzkę. Teoretycznie na danych wymiarach przy danej ilości kolorów ilosc różnych obrazków jakie mozemy stworzyc jest ograniczone( ogromna ale policzalna ). Czy jezeli niezaleznie od kogoś stworze cos co sie będzie różnilo JEDNYM pikselem to kto ma prawo do ogolnego obrazu? czyj jest orginal jesli zrobili to w tym samym czasie w zupelnie różnych miejscach? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 12 Lutego 2012 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2012 Edytor który koloruje składnię GMLa czy nawet ją podpowiada jest jak najbardziej legalny. W HTML5 skrypty są zapisywane w XMLach, więc nawet notatnikiem możesz je sobie edytować. Natomiast jak czytamy w licencji: http://wiki.yoyogames.com/index.php/Game_Maker_EULA .You must not: b. modify, adapt, merge, translate, decompile, disassemble, decompile or reverse engineer or create derivative works out of the Software except where applicable law expressly requires otherwise in which case all and any modifications, adaptations or improvements and all Intellectual Property Rights in them shall belong to, vest in and be the exclusive property of YoYo Games on creation but subject to licence granted at clause 1.1 above; c. remove, disable, modify, add to or tamper with any program code or data, copyright, trademark or other proprietary notices and legends contained within the object (compiled) code of the Software. You are not allowed to reverse engineer, decompile, or disassemble the program. j. create data or executable programs which mimic data or functionality in the Software; k. otherwise use, copy, transfer or distribute the Software or part of it except as expressly permitted by this Licence Agreement or in any manner which is inconsistent with this Licence Agreement. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Compi Opublikowano 12 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2012 Czyli nie mogę stworzyć 'klona' Game Makera? Bo w EULA piszę, nie mogę tworzyć programów które naśladują dane lub funkcjonalność. Ale nie mogę tworzyć ich w Game Makerze? Na pewno jest jakaś luka prawna. Wiecie, już zrobiłem edytor spritów, obiektów i roomów i nie chcę zaprzestawać, bo program ma przyszłość ;/ @EDIT: Póki co ubogie GUI, ale dopiero jeden dzień roboty. Pisane w Lazarusie, czyli wieloplatformowość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności ANtY Opublikowano 12 Lutego 2012 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2012 Jak ubogie by nie było to i tak ładniejsze będzie od GameMakera ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bedziom Opublikowano 12 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2012 Compi, fajne, ale zabieraj młotek, bo YYG się przyczepi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 12 Lutego 2012 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2012 Czyli nie mogę stworzyć 'klona' Game Makera? Bo w EULA piszę, nie mogę tworzyć programów które naśladują dane lub funkcjonalność. Ale nie mogę tworzyć ich w Game Makerze? Na pewno jest jakaś luka prawna. Nie ma luki, EULA jest niedoprecyzowana specjalnie na korzyść YYG ;) Możesz - jak już wspomniałem, zrobić edytor do plików XML tworzonych przez GM:HTML5/Studio, ale już do plików GMK/GM81 nie, bo to wewnętrzny format (pliki XML nim nie są, to format publiczny). Struktura tych plików w nowych GMach jest taka, że praktycznie cały edytor można zrobić samemu i wtedy będzie to OK. Nawet ktoś już robi wersję dla Maków i Linuxów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danielus Opublikowano 12 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2012 No ale załóżmy że napisze sobie program którego język skryptowy będzie bardzo podobny( lub identyczny ) do gmla, po czym pozwoli na tworzenie do programu wtyczek i juz nieoficjalnie i anonimowo wypusci taką wtyczkę która bedzie importować pliki gml. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 12 Lutego 2012 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2012 Żeby importować plik GM81/GMK to musisz go rozszyfrować, co jest niezgodne z licencją. Natomiast import plików GML (tekstowych) czy XML (GMX), jest OK, bo to nie są żadne szyfrowane pliki. Tu masz przykładowy projekt GM:HTML5 który robiłem ze dwa tygodnie temu: https://bitbucket.org/gnysek/bao_game/src Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Chell Opublikowano 12 Lutego 2012 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2012 W internecie nie jesteś anonimowy :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Compi Opublikowano 12 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2012 Nie rozumiecie mnie chyba ;) FGM (Nazwa robocza), tworzy pliki wykonywalne, które tak naprawdę działają w ten sposób: Głowna forma, tworzy pliki w gmlu, które są importowane za pomocą execute_file do exe stworzonego wcześniej w GM, posiadającego 'sloty' na eventy itp. Potem to wszystko jest ładnie zbindowane w jeden plik exe i ten wcześniejszy z gma służy jako runner dla reszty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawka83 Opublikowano 12 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2012 EE to hoyowe :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Compi Opublikowano 12 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2012 Postanowiłem skończyć ten projekt, bez używania GMLa. W wersji jawnej. Z resztą, pożyjemy, zobaczymy ^^ @EDIT: Czyli klocki i rozszerzenie pozwalające na dodawanie kodu w wersji zbliżonej do gmla Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 12 Lutego 2012 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2012 Mało znasz GMa, skoro potrzebujesz więcej niż jedno execute_file ;) Ale nie, w tej wersji którą napisałeś, nie mozna tego zrobić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Compi Opublikowano 12 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2012 Runnerem jest exe z GM 6.1, ale skonwerterowany, aby śmigał dod Win 7 Jeśli masz jakieś pomysły, to napisz mi na pm. Ofc jeśli łaska Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fervi_ Opublikowano 13 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2012 Marka, który zabronił wykorzystywania GML poza Game Makerem. On nie może, myślę, że goście po prostu nie chcieli się z nim kłucić, albo coś Musisz poczytać o ochronie praw autorskich w Polsce, bo są szanse dekompilacji i adaptacji kodu (tylko musisz się zorientować czy je spełniasz) GML nie jest jedynym językiem z tą składnią, podobną ma Game Editor - wzoruj się na nim :D (projekt jest na licencji GNU GPL v3 - Tak na stronie podają) Fervi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Compi Opublikowano 13 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2012 Ależ ja nie wykorzystuje GMLa poza Game Makerem ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czarny Ass Opublikowano 14 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2012 Ja kiedyś coś takiego chciałem zrobić i właśnie do gnysia się zwróciłem. ;) Nie możesz czegoś takiego zrobić, bo YoYo by cały zysk straciło (nie musiałbyś posiadać wersji PRO). Jeśli to skompilujesz pod wersją PRO udostępniasz wszystkie funkcje z tej wersji co się wiąże ze stratami dla firmy. Może z wersji LITE byś mógł, ale wtedy by to sensu nie miało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Compi Opublikowano 14 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2012 Ale te zasady obowiązują od wersji 7.0, ja mam runnera od 6.1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 14 Lutego 2012 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2012 Sprwdź licencję, jest w katalogu w którym zainstalowałeś program :) Nawet w piątce są. Poza tym, odpalanie gry przez execute_string/file jest nieoptymalne, a do tego wystarczy tylko ta linijka w programie i jeden room, bo w sumie resztę rzeczy mozna dynamicznie tworzyć (w tym obiekty i ich eventy). Nie mniej w tym wypadku, taki executable jest w sumie OK, tylko mówienie, że to program Twojego autorstwa to trochę przesada, bo wszystko stworzył ktoś inny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się