Skocz do zawartości

Porady dla początkującego


Rekomendowane odpowiedzi

Na początku chciałbym się przywitać, bo dopiero przed chwilą się zarejestrowałem.

 

Mam Game Makera od kilku dni i co nieco już umiem. Chcę zrobić grę Top-down i w związku z tym mam kilka pytań (z góry uprzedzam, że szukałem porad na internecie, czego nie znalazłem umieszczam poniżej):

 

1) Jak zrobić animację ruchu, czyli np: żeby podczas chodzenia wysuwała sie na przemian lewa i prawa noga. Ściągnąłem przykład "Animacja Szkieletowa Top-Down RPG", jednaka gdy zobaczyłem tą ilość skryptów... o rany. Dałoby się jakoś to prościej zrobić? Nie chodzi mi o skomplikowaną animację, na początek może być tylko animacja nóg.

 

2) Jak zrobić, żeby po najechaniu jakiś przedmiot kursor zmieniał się, np: na rękę? Coś jak w przygodówkach.

 

3) Mieliście może do czynienia z programem FPS Creator? Są tak takie fajne "klocki", które się ustawia w danym miejscu i przypisuje się do nich film, muzykę lub skrypt. Wtedy gdy w grze staniemy na miejsce, gdzie ten "klocek" się znajduje to dany film/muzyka/skrypt uruchamia się. Da się takie coś zrobić w Game Maker? Żeby np: jak przejdę po danym miejscu, wtedy włączała się muzyczka.

 

To na razie tyle. Jak coś mi się przypomni to dopiszę. Z góry dzięki za wszelką pomoc i proszę o wyrozumiałość, jestem nowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1:Edytor graficzny game maker'a działa w systemie klatek.

2:Poucz się czegoś takiego jak kolizje

3:Kolizje!

Człowieku,zanim będziesz chciał robić gry, pościągaj se kilka przykładów,wkuj dokumentację na pamięć, a nie będziesz się wszystkiego pytał.

E:lub pisz skrypt z użyciem jakiejś funkcji,której nie znasz,i sprawdź, co ci wyrzuci ^_^ (ja sie tak uczyłem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

1) Najmniej problematycznym rozwiązaniem jest dodanie sprite jako animacji. Żeby to zrobić musisz niestety dodawać każdą klatkę osobno, tj. tworzysz sprite, wchodzisz w edycję i klikasz na folder z plusikiem aby dodać klatkę.

2) Zapraszam do FAQ

3) Wystarczy że zrobisz obiekt z kwadratowym spritem, odznaczysz kratkę visible (trochę poniżej wybierania sprite) i w evencie step dasz taki kod:

if distance_to_object(bohater)<100 && aktywny=0
{
sound_play(dzwiek)
aktywny=1
}

Nie gwarantuję że wszystko dobrze napisałem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) Wiem, zrobiłem sprity, tylko wtedy postać cały czas się animowała, a mi zalezy na tym, żeby animowała się tylko w ruchu. SZUKAŁEM ale nie znalazłem odpowiedzi.

2) Sorry, nie zauważyłem tego.

3) Dzięki za odpowiedź, spróbuję tak zrobić.

 

Przykłady ściągałem i trochę się już dzięki nim nauczyłem, ale nie znalazłem odpowiedzi na moje pytania. Żeby nie było, że nie szukałem.

Człowieku, dopiero zaczynam i mam od razu przejść do skryptów? Najpierw olę się trochę oswoić z programem i popracować w trybie graficznym, ewentualnie kopiować gotowe skrypty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mlody podal chyba najgorszy sposob na rozwiazanie problemu. Wystarczy w evencie step dac
if keyboard_key_check(przycisk ruchu) { image_speed=1 } else { image_speed=0 image_index=0 }

 

Hmmm... w (przycisk ruchu) mam wpisać przycisk ruchu, a wszędzie gdzie jest image, to mam wpisać nazwę obiektu czy sprita?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie wywaliło mu error o tym, że nie ma takiej funkcji jak keyboard_key_check.

 

GML
keyboard_check(ord('D'))

To jest prawidłowy kod na funkcję keyboard_check, jeśli chodzi o literę D. Akcja z tym warunkiem będzie się wykonywała przez cały czas wciśnięcia klawisza.

GML
keyboard_check_pressed(ord('D'))

Tak ma być, jeśli akcja ma się wykonać tylko w chwili wciśnięcia klawisza D.

GML
keyboard_check_released(ord('D'))

Tak ma być, jeśli akcja ma się wykonać tylko w chwili puszczenia klawisza D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

Pytanie, gdzie ten kod wstawiłeś i co masz w draw... bo jedno od drugiego jest zależne, to nie jest tak, ze kod w jednym miejscu sprawia, że ten w innym nie działa

 

@up ' i " to jest to samo w GML, to nie PHP gdzie w " się doszukuje wyrażeń

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CZŁOWIEKU!

Dałeś 4 dobleposty w jednym temacie!

GML
Sorry, że jestem taki niepojętny, ale na razie nie mam czasu uczyć się gml.

To po co w ogóle się udzielasz?

 

I czytaj posty, 3 razy napisano ord('D), a ty dalej swoje.

 

if keyboard_check(ord('D')) {

image_speed=1;

}else{

image_speed=0;

}

nie ma nic prostszego.

 

e: wy sie z bedziomem kontami zamieniliście, czy bedziom kupił sobie słownik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie za pomoc, pomogło.

 

CZŁOWIEKU!

Dałeś 4 dobleposty w jednym temacie!

 

Bo takie dziwne drzewko odpowiedzi jak jest na tym forum strasznie mnie irytuje...

To po co w ogóle się udzielasz?

A po co udziela się nowicjusz w temacie dla nowicjuszy?

nie ma nic prostszego.

Dla kogoś obytego w skryptach to pewnie.

I zejdź ze mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...