Graczoholik Opublikowano 2 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2012 Na początku chciałbym się przywitać, bo dopiero przed chwilą się zarejestrowałem. Mam Game Makera od kilku dni i co nieco już umiem. Chcę zrobić grę Top-down i w związku z tym mam kilka pytań (z góry uprzedzam, że szukałem porad na internecie, czego nie znalazłem umieszczam poniżej): 1) Jak zrobić animację ruchu, czyli np: żeby podczas chodzenia wysuwała sie na przemian lewa i prawa noga. Ściągnąłem przykład "Animacja Szkieletowa Top-Down RPG", jednaka gdy zobaczyłem tą ilość skryptów... o rany. Dałoby się jakoś to prościej zrobić? Nie chodzi mi o skomplikowaną animację, na początek może być tylko animacja nóg. 2) Jak zrobić, żeby po najechaniu jakiś przedmiot kursor zmieniał się, np: na rękę? Coś jak w przygodówkach. 3) Mieliście może do czynienia z programem FPS Creator? Są tak takie fajne "klocki", które się ustawia w danym miejscu i przypisuje się do nich film, muzykę lub skrypt. Wtedy gdy w grze staniemy na miejsce, gdzie ten "klocek" się znajduje to dany film/muzyka/skrypt uruchamia się. Da się takie coś zrobić w Game Maker? Żeby np: jak przejdę po danym miejscu, wtedy włączała się muzyczka. To na razie tyle. Jak coś mi się przypomni to dopiszę. Z góry dzięki za wszelką pomoc i proszę o wyrozumiałość, jestem nowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
micha_i Opublikowano 2 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2012 1:Edytor graficzny game maker'a działa w systemie klatek. 2:Poucz się czegoś takiego jak kolizje 3:Kolizje! Człowieku,zanim będziesz chciał robić gry, pościągaj se kilka przykładów,wkuj dokumentację na pamięć, a nie będziesz się wszystkiego pytał. E:lub pisz skrypt z użyciem jakiejś funkcji,której nie znasz,i sprawdź, co ci wyrzuci ^_^ (ja sie tak uczyłem) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Chell Opublikowano 2 Stycznia 2012 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2012 1) Najmniej problematycznym rozwiązaniem jest dodanie sprite jako animacji. Żeby to zrobić musisz niestety dodawać każdą klatkę osobno, tj. tworzysz sprite, wchodzisz w edycję i klikasz na folder z plusikiem aby dodać klatkę. 2) Zapraszam do FAQ 3) Wystarczy że zrobisz obiekt z kwadratowym spritem, odznaczysz kratkę visible (trochę poniżej wybierania sprite) i w evencie step dasz taki kod: if distance_to_object(bohater)<100 && aktywny=0 { sound_play(dzwiek) aktywny=1 } Nie gwarantuję że wszystko dobrze napisałem :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Graczoholik Opublikowano 2 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2012 1) Wiem, zrobiłem sprity, tylko wtedy postać cały czas się animowała, a mi zalezy na tym, żeby animowała się tylko w ruchu. SZUKAŁEM ale nie znalazłem odpowiedzi. 2) Sorry, nie zauważyłem tego. 3) Dzięki za odpowiedź, spróbuję tak zrobić. Przykłady ściągałem i trochę się już dzięki nim nauczyłem, ale nie znalazłem odpowiedzi na moje pytania. Żeby nie było, że nie szukałem. Człowieku, dopiero zaczynam i mam od razu przejść do skryptów? Najpierw olę się trochę oswoić z programem i popracować w trybie graficznym, ewentualnie kopiować gotowe skrypty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
micha_i Opublikowano 2 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2012 Nie zaczynaj od klocków,bo skończysz jak dyzmek(z góry sry) np. ja od razu zacząłem od skryptów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Młody Opublikowano 2 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2012 co do 1. wystarczy w powiedzmy "press left" wstawić kod animacji ruszania , a w "no key" wstawić animacje stania . P.S. Pobierz sobie Action Decoder i od razu ucz się na nim , co prawda nie ma wszystkiego , ale pomoże :thumbsup: ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Graczoholik Opublikowano 2 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2012 Tylko jak wygląda kod animacji ruszania? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Graczoholik Opublikowano 2 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2012 Skoro tak mówisz... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Chell Opublikowano 2 Stycznia 2012 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2012 Mlody podal chyba najgorszy sposob na rozwiazanie problemu. Wystarczy w evencie step dac if keyboard_key_check(przycisk ruchu) { image_speed=1 } else { image_speed=0 image_index=0 } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Graczoholik Opublikowano 2 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2012 Ok, zaraz sprawdze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Graczoholik Opublikowano 2 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2012 Mlody podal chyba najgorszy sposob na rozwiazanie problemu. Wystarczy w evencie step dac if keyboard_key_check(przycisk ruchu) { image_speed=1 } else { image_speed=0 image_index=0 } Hmmm... w (przycisk ruchu) mam wpisać przycisk ruchu, a wszędzie gdzie jest image, to mam wpisać nazwę obiektu czy sprita? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Chell Opublikowano 2 Stycznia 2012 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2012 klawisz tak, image nie tykaj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Graczoholik Opublikowano 2 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2012 wklejam to do przykładu part2 z "shooter example" (4-częściowy przykład), zmieniam tylko key na "D-key" i dodaję 2 sprity, ale wyskakuje błąd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Chell Opublikowano 2 Stycznia 2012 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2012 ord("D") a nie d-key Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Graczoholik Opublikowano 3 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2012 ord? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Chell Opublikowano 3 Stycznia 2012 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2012 po prostu tak zrob Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Graczoholik Opublikowano 3 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2012 po prostu tak zrob Zrobiłem i dalej błąd wyskakuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 3 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2012 To go tu podaj? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bedziom Opublikowano 3 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2012 Prawdopodobnie wywaliło mu error o tym, że nie ma takiej funkcji jak keyboard_key_check. GML keyboard_check(ord('D')) To jest prawidłowy kod na funkcję keyboard_check, jeśli chodzi o literę D. Akcja z tym warunkiem będzie się wykonywała przez cały czas wciśnięcia klawisza. GML keyboard_check_pressed(ord('D')) Tak ma być, jeśli akcja ma się wykonać tylko w chwili wciśnięcia klawisza D. GML keyboard_check_released(ord('D')) Tak ma być, jeśli akcja ma się wykonać tylko w chwili puszczenia klawisza D. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Graczoholik Opublikowano 3 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2012 Hmm... teraz wstawiłeś apostrofy między D, a Chell napisał nawiasy... zaraz sprawdzę i dam znać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Graczoholik Opublikowano 3 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2012 Wstawiłem taki kod, ale dalej animacja cały czas trwa. Sorry, że jestem taki niepojętny, ale na razie nie mam czasu uczyć się gml. if keyboard_check_pressed('D') { image_speed=1 } else { image_speed=0 image_index=0 } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bedziom Opublikowano 3 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2012 keyboard_check_pressed(ord('D')), jak już Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 3 Stycznia 2012 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2012 Pytanie, gdzie ten kod wstawiłeś i co masz w draw... bo jedno od drugiego jest zależne, to nie jest tak, ze kod w jednym miejscu sprawia, że ten w innym nie działa @up ' i " to jest to samo w GML, to nie PHP gdzie w " się doszukuje wyrażeń Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Graczoholik Opublikowano 3 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2012 W draw mam takie coś: // Opcja draw - rysuj bohatera draw_sprite_ext(sprite_index,-1,x,y,image_xscale,image_yscale,direction,image_blend,image_alpha) Ja wkleiłem ten kod do przykłądu w tej strony o nazwie: shooter example. Dodałemjeszcze tylko 2 sprity do postaci. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Graczoholik Opublikowano 3 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2012 Gdy poprawiłem, to wo ogóle nie ma animacji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheMarcQ Opublikowano 3 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2012 CZŁOWIEKU! Dałeś 4 dobleposty w jednym temacie! GML Sorry, że jestem taki niepojętny, ale na razie nie mam czasu uczyć się gml. To po co w ogóle się udzielasz? I czytaj posty, 3 razy napisano ord('D), a ty dalej swoje. if keyboard_check(ord('D')) { image_speed=1; }else{ image_speed=0; } nie ma nic prostszego. e: wy sie z bedziomem kontami zamieniliście, czy bedziom kupił sobie słownik? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Graczoholik Opublikowano 3 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2012 Dzięki wielkie za pomoc, pomogło. CZŁOWIEKU! Dałeś 4 dobleposty w jednym temacie! Bo takie dziwne drzewko odpowiedzi jak jest na tym forum strasznie mnie irytuje... To po co w ogóle się udzielasz? A po co udziela się nowicjusz w temacie dla nowicjuszy? nie ma nic prostszego. Dla kogoś obytego w skryptach to pewnie. I zejdź ze mnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Chell Opublikowano 3 Stycznia 2012 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2012 W prawym górnym rogu tematu masz taki przycisk "opcje". Weź tryb wyświetlania "standardowy" :) A ty MarcQ zejdź z niego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skowron1993 Opublikowano 3 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2012 Jejku weź poczytaj kursy na tej stronie, a jak piszesz że narazie nie masz czasu na pisanie to po prostu nie bierz się za to... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Graczoholik Opublikowano 3 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2012 @Chell - dzięki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się