Skocz do zawartości

Bit Story


miki100

Rekomendowane odpowiedzi

bitlogo.png

Tytuł: Bit Story

Gatunek: platformówka + drobne elemty RPG

Opis: Akcja gry dzieje się w pamięci komputera. Świat jest podzielony na kilka Systemów, które są rządzone przez mistrzów. Jest też jeden władca wszystkich Systemów-Counter.
To on tworzy wszystko, co pojawia się w tym świecie. W pewnym momencie postanawia stworzyć coś, czego jeszcze nigdy nie stworzył-mózg. W wyniku nieszczęśliwego wypadku wszystko zaczyna się zmieniać.

Wiem, że po przeczytaniu tego większość osób pomyśli "co to ma być, bajka dla dzieci?", więc z góry ostrzegam, że nie jest to gra dla każdego.
Gra jest połączeniem klasycznej platformówki z elementami RPG. Nasz bohater posiada trzy atrybuty(HP, AP, Memory), które możemy zwiększać zdobywając doświadczenie. Rolę umiejętności pełnią tu Funkcje, które są porozrzucane po świecie.
Istnieją Funkcje aktywne jak i pasywne. Pasywne działają cały czas, a aktywne tylko po naciśnięciu przypisanego im klawisza. Każda Funkcja wymaga pamięci do działania, a Funkcje aktywne potrzebują AP do uruchomienia.

Grafikę starałem się upodobnić do starych gier, ale nie miała to być idealna kopia (stworzyłem ją na swój sposób ) .

Klawiszologia:
Klawisze kursora-poruszanie
W górę-skok
ESC-menu
A, S, D-uruchomienie Funkcji aktywnej przypisanej do danego klawisza
F-wybór, otwieranie drzwi

Gra jest napisana w języku Java i działa na systemach Windows i Linux.

Mam nadzieję, że gra spodoba się choć jednej osobie :)

Download:
Windows
Linux

Rozmiar pliku: 10 MB


Autorzy:

Programowanie:
Ja

Fabuła:
Ja

Grafika:
Ja

Muzyka:
Pobrana z chipmusic.org (dokładne creditsy w grze)


Screeny:
https://gmclan.org/uploader/2353/bitsc1.jpg
https://gmclan.org/uploader/2353/bitsc2.jpg
https://gmclan.org/uploader/2353/bitsc3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grafikę starałem się upodobnić do starych gier, ale nie miała to być idealna kopia (stworzyłem ją na swój sposób )

Ja tu nic ze starych gier nie widzę, jak dla mnie to tylko paintowo-gimpowe bazgroły, które niestety strasznie kują w oczy.

 

A sama gra ciekawa, do sterowania ciężko niestety przywyknąć, gdyż skacze się tak jakoś... dziwnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogło by się szybciej przewijać dialogi i mogły by być po Polsku.

Gdy naskakuje na potwory, nagle pojawiam się obok nich. Powinienem się odbijać.

A więc:

 

Programowanie: 4/5

Fabuła: 5/5 - czemu miała by być dla dzieci? Dla mnie jest spoko.

Grafika: 3/5

Muzyka: 5/5

 

Razem:4/5

 

@EDIT: Gdy przegram muszę od nowa przewijać dialogi! Obniżam do 4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystkim za opinie :)

 

Ja tu nic ze starych gier nie widzę, jak dla mnie to tylko paintowo-gimpowe bazgroły, które niestety strasznie kują w oczy.

Tak, są to moje gimpowe bazgroły. Chciałem pierwszy raz zrobić sam grafikę, myślałem że nie jest aż taka tragiczna.

 

do sterowania ciężko niestety przywyknąć, gdyż skacze się tak jakoś... dziwnie?

Mógłbyś rozwinąć myśl?

 

Mogło by się szybciej przewijać dialogi i mogły by być po Polsku.

Gdy przegram muszę od nowa przewijać dialogi!

Jak dla mnie możliwość przewijania dialogów w grach jest bezsensowna nawet w tak prostej fabularnie grze jak moja. W filmach też przewijasz dialogi?

 

czemu miała by być dla dzieci? Dla mnie jest spoko.

A to dziękuję. Myślałem że w dobie "gier bez fabuł" wszyscy mnie zjadą za głupią fabułę.

 

ja chyba nie rozumiem tej gry, ide w prawo, w prawo, aż kiedyś spadne

Grałeś kiedyś w jakąś starą platformówkę? W 90% właśnie to tak wyglądało :) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności
A to dziękuję. Myślałem że w dobie "gier bez fabuł" wszyscy mnie zjadą za głupią fabułę.

Masz na myśli jakieś konkretne gry?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności
@Van ANtY:

Nie ale chodzi mi o to że teraz większość gier to casuale itp. A dlaczego pytasz?

Bo twoje stwierdzenie wykazuje ignorancję :)

 

99% causali również posiada swoją fabułę, niektóre nawet ciekawszą niż przeciętne gry AAA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo twoje stwierdzenie wykazuje ignorancję :)

 

99% causali również posiada swoją fabułę, niektóre nawet ciekawszą niż przeciętne gry AAA.

Przesadzasz chłopie, ta cała fabuła to zazwyczaj głupia przykrywka dla szalonego i "prymitywnego" gameplayu ;) . Mówię tutaj o typowych casualach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności
Pocisk ;)

tak?

 

Chyba nikt kto nie jest na mnie mad za styranie jego gównianej gry 3d z mapami i modelami z CSa i innych gierek by tak tego nie odczytał :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gra brzydka, kontury są używane przez autora losowo. można byłoby to zdzierżyć, gdyby nie fakt, że z gejmplejem też nie jest najlepiej. levele są długie i banalnie skonstruowane, a żeby było jeszcze lepiej, repertuar przeszkadzajek jest cholernie mały. w pierwszym i drugim poziomie jedynym zagrożeniem dla bohatera, poza przepaściami, są potwory złożone z kwadratów. zawsze takie same. teleportacja koło wroga po zaatakowaniu go to bardzo dziwne rozwiązanie. w całości najbardziej wkurza to, że po lipnej animacji śmierci gracz odsyłany jest do ekranu tytułowego. ot, tak po prostu. można dostać k@!$#cy, ponieważ żeby rozpocząć grę jeszcze raz, trzeba przeklikać się przez intro, a tytuł błędów nie wybacza. skończyłem sesję po śmierci w drugim poziomie.

fajne jest to, że postarałeś się o sensowną otoczkę (cutscenki, pojawiający się tekst w oknie itp.), ale trzeba było bardziej się przyłożyć do dania głównego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

repertuar przeszkadzajek jest cholernie mały

Fakt, typów wrogów nie ma za dużo, ale na kolejnych planszach pojawiają się też inni.

 

teleportacja koło wroga po zaatakowaniu go to bardzo dziwne rozwiązanie

Na początku tego nie było i wtedy bardzo łatwo było pokonać każdego przeciwnika.

 

w całości najbardziej wkurza to, że po lipnej animacji śmierci gracz odsyłany jest do ekranu tytułowego. ot, tak po prostu

A co miało by być innego? Nie chciałem wprowadzać np. żyć, bo wydało mi się to oklepane.

 

trzeba przeklikać się przez intro

Jeśli tak bardzo chcecie, mogę dać klawisz do pomijania cutscenek.

 

Dzięki za szczerą opinię, Jaklub. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności
A co miało by być innego? Nie chciałem wprowadzać np. żyć, bo wydało mi się to oklepane.

Jakiś ekran po śmierci też zbyt oklepany? Lepiej room_goto(0), nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt, typów wrogów nie ma za dużo, ale na kolejnych planszach pojawiają się też inni.

przejrzałem pliki gry. to wciąż jest trochę mało na 20 czy tam kilkanaście plansz. poza tym, pierwsze wrażenie się liczy, a tutaj niestety jest z tym słabo (kilometr ścieżki z jednym rodzajem wroga raczej nie prezentuje się zbyt dobrze).

Na początku tego nie było i wtedy bardzo łatwo było pokonać każdego przeciwnika.

ale w tym stanie to nie jest dobre rozwiązanie, trzeba było znaleźć co innego. można było zrobić jakiś ludzki odskok na bok, nie teleportację, bo to wygląda jak robione na odwal się.

A co miało by być innego? Nie chciałem wprowadzać np. żyć, bo wydało mi się to oklepane.

po prostu normalny ekran continue z możliwością kontynuowania gry lub jej zakończenia. zrobiłeś cutscenki, to i to powinno być możliwe.

Jeśli tak bardzo chcecie, mogę dać klawisz do pomijania cutscenek.

z tym, o czym mówię, wyżej problemu nie byłoby.

Dzięki za szczerą opinię, Jaklub. :)

nie ma sprawy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kilometr ścieżki z jednym rodzajem wroga raczej nie prezentuje się zbyt dobrze

OK, coś z tym zrobię, chociażby rożne wersje kolorowe przeciwników.

 

po prostu normalny ekran continue z możliwością kontynuowania gry lub jej zakończenia

Kontynuowanie gry to miało by być powtórzenie poziomu od początku, jak mniemam?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, coś z tym zrobię, chociażby rożne wersje kolorowe przeciwników.

źle kombinujesz, gameplay ma być zróżnicowany, bo gra i tak jest brzydka.

Kontynuowanie gry to miało by być powtórzenie poziomu od początku, jak mniemam?

tak jest, szefie

 

proponuję odpalić sobie trochę dobrych platformówek i ukraść parę fajnych rozwiązań, jeśli masz zamiar coś jeszcze zrobić z tym projektem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaktualizowałem dziś grę. Teraz postać nie teleportuje się po zaatakowaniu przeciwnika, dodałem także ekran po śmierci z możliwością kontynuowania poziomu. Trochę pozmieniałem grafikę, ale wciąż nie jest to cudo (ale jak na moje możliwości to na razie wszystko, co potrafię w grafice). Jest też kilku nowych przeciwników.

 

Linki zaktualizowane w pierwszym poście, są tam także nowe screeny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...