miki100 Opublikowano 22 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2011 Tytuł: Bit StoryGatunek: platformówka + drobne elemty RPGOpis: Akcja gry dzieje się w pamięci komputera. Świat jest podzielony na kilka Systemów, które są rządzone przez mistrzów. Jest też jeden władca wszystkich Systemów-Counter. To on tworzy wszystko, co pojawia się w tym świecie. W pewnym momencie postanawia stworzyć coś, czego jeszcze nigdy nie stworzył-mózg. W wyniku nieszczęśliwego wypadku wszystko zaczyna się zmieniać. Wiem, że po przeczytaniu tego większość osób pomyśli "co to ma być, bajka dla dzieci?", więc z góry ostrzegam, że nie jest to gra dla każdego. Gra jest połączeniem klasycznej platformówki z elementami RPG. Nasz bohater posiada trzy atrybuty(HP, AP, Memory), które możemy zwiększać zdobywając doświadczenie. Rolę umiejętności pełnią tu Funkcje, które są porozrzucane po świecie. Istnieją Funkcje aktywne jak i pasywne. Pasywne działają cały czas, a aktywne tylko po naciśnięciu przypisanego im klawisza. Każda Funkcja wymaga pamięci do działania, a Funkcje aktywne potrzebują AP do uruchomienia. Grafikę starałem się upodobnić do starych gier, ale nie miała to być idealna kopia (stworzyłem ją na swój sposób ) . Klawiszologia: Klawisze kursora-poruszanie W górę-skok ESC-menu A, S, D-uruchomienie Funkcji aktywnej przypisanej do danego klawisza F-wybór, otwieranie drzwi Gra jest napisana w języku Java i działa na systemach Windows i Linux. Mam nadzieję, że gra spodoba się choć jednej osobie :)Download: WindowsLinuxRozmiar pliku: 10 MBAutorzy:Programowanie: JaFabuła: JaGrafika: JaMuzyka: Pobrana z chipmusic.org (dokładne creditsy w grze) Screeny:https://gmclan.org/uploader/2353/bitsc1.jpghttps://gmclan.org/uploader/2353/bitsc2.jpghttps://gmclan.org/uploader/2353/bitsc3.jpg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
taxi_driver Opublikowano 22 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2011 miki100 napisał(a): Mam nadzieję, że gra spodoba się choć jednej osobie :) No to zrobione. Jednemu juz sie podoba. Fajna gra no i calkiem sympatyczna grafika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
exp Opublikowano 22 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2011 Cytat Grafikę starałem się upodobnić do starych gier, ale nie miała to być idealna kopia (stworzyłem ją na swój sposób ) Ja tu nic ze starych gier nie widzę, jak dla mnie to tylko paintowo-gimpowe bazgroły, które niestety strasznie kują w oczy. A sama gra ciekawa, do sterowania ciężko niestety przywyknąć, gdyż skacze się tak jakoś... dziwnie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Trotom Opublikowano 22 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2011 Mogło by się szybciej przewijać dialogi i mogły by być po Polsku. Gdy naskakuje na potwory, nagle pojawiam się obok nich. Powinienem się odbijać. A więc: Programowanie: 4/5 Fabuła: 5/5 - czemu miała by być dla dzieci? Dla mnie jest spoko. Grafika: 3/5 Muzyka: 5/5 Razem:4/5 @EDIT: Gdy przegram muszę od nowa przewijać dialogi! Obniżam do 4. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 22 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2011 ja chyba nie rozumiem tej gry, ide w prawo, w prawo, aż kiedyś spadne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Compi Opublikowano 22 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2011 Ciekawy pomysł na grę. Musisz tylko poprawić grafę na bardziej cyber-punkową. Muzyczki z SNES? Nie oceniam, ale gierka mi się podoba już po opisie i screenach ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miki100 Opublikowano 23 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2011 Dzięki wszystkim za opinie :) Cytat Ja tu nic ze starych gier nie widzę, jak dla mnie to tylko paintowo-gimpowe bazgroły, które niestety strasznie kują w oczy. Tak, są to moje gimpowe bazgroły. Chciałem pierwszy raz zrobić sam grafikę, myślałem że nie jest aż taka tragiczna. Cytat do sterowania ciężko niestety przywyknąć, gdyż skacze się tak jakoś... dziwnie? Mógłbyś rozwinąć myśl? Cytat Mogło by się szybciej przewijać dialogi i mogły by być po Polsku. Cytat Gdy przegram muszę od nowa przewijać dialogi! Jak dla mnie możliwość przewijania dialogów w grach jest bezsensowna nawet w tak prostej fabularnie grze jak moja. W filmach też przewijasz dialogi? Cytat czemu miała by być dla dzieci? Dla mnie jest spoko. A to dziękuję. Myślałem że w dobie "gier bez fabuł" wszyscy mnie zjadą za głupią fabułę. Cytat ja chyba nie rozumiem tej gry, ide w prawo, w prawo, aż kiedyś spadne Grałeś kiedyś w jakąś starą platformówkę? W 90% właśnie to tak wyglądało :) . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Caporegime Opublikowano 23 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2011 Twoje grafiki nie są tragiczne (bo mimo wszystko widać że to jest ludzik a to ziemia :D), ale raczej pozbawione stylu, nie przyciągające wzroku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności ANtY Opublikowano 23 Grudnia 2011 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2011 Cytat A to dziękuję. Myślałem że w dobie "gier bez fabuł" wszyscy mnie zjadą za głupią fabułę. Masz na myśli jakieś konkretne gry? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miki100 Opublikowano 23 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2011 @Van ANtY: Nie ale chodzi mi o to że teraz większość gier to casuale itp. A dlaczego pytasz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 23 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2011 gosciu ma za dużą grawitacje, za szybko spada Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miki100 Opublikowano 23 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2011 Cytat gosciu ma za dużą grawitacje, za szybko spada Zrobiłem tak specjalnie. Później znajdziesz funkcje, które pomogą skakać wyżej/dalej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności ANtY Opublikowano 23 Grudnia 2011 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2011 miki100 napisał(a): @Van ANtY: Nie ale chodzi mi o to że teraz większość gier to casuale itp. A dlaczego pytasz? Bo twoje stwierdzenie wykazuje ignorancję :) 99% causali również posiada swoją fabułę, niektóre nawet ciekawszą niż przeciętne gry AAA. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
exp Opublikowano 23 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2011 Cytat myślałem że nie jest aż taka tragiczna. Wyrzuć gradient i uwierz, że będzie o wiele lepiej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sernat Opublikowano 23 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2011 Van ANtY napisał(a): Bo twoje stwierdzenie wykazuje ignorancję :) 99% causali również posiada swoją fabułę, niektóre nawet ciekawszą niż przeciętne gry AAA. Przesadzasz chłopie, ta cała fabuła to zazwyczaj głupia przykrywka dla szalonego i "prymitywnego" gameplayu ;) . Mówię tutaj o typowych casualach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miki100 Opublikowano 23 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2011 Cytat Bo twoje stwierdzenie wykazuje ignorancję To musiałeś źle mnie zrozumieć :) Nie chodziło mi o to że casuale są głupie, bez sensu czy coś tam. Wiadomo przecież, że to inny target. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Compi Opublikowano 23 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2011 Sernat napisał(a): Przesadzasz chłopie, ta cała fabuła to zazwyczaj głupia przykrywka dla szalonego i "prymitywnego" gameplayu ;) . Mówię tutaj o typowych casualach. Pocisk ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sernat Opublikowano 23 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2011 Compi napisał(a): Pocisk ;) Osobiście, nie widzę sensu używania tego określenia za każdym razem, gdy ktoś się z daną osobą nie zgadza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Compi Opublikowano 23 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2011 @UP Przepraszam, u nas w Domu Dziecka jest to bardzo popularne powiedzonko ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sernat Opublikowano 23 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2011 Compi napisał(a): @UP Przepraszam, u nas w Domu Dziecka jest to bardzo popularne powiedzonko ;) Zupełnie nie widzę w tym niczego śmiesznego :/ . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności ANtY Opublikowano 23 Grudnia 2011 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2011 Compi napisał(a): Pocisk ;) tak? Chyba nikt kto nie jest na mnie mad za styranie jego gównianej gry 3d z mapami i modelami z CSa i innych gierek by tak tego nie odczytał :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miki100 Opublikowano 23 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2011 Panowie, lekki offtop się zaczyna B) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 23 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2011 gra brzydka, kontury są używane przez autora losowo. można byłoby to zdzierżyć, gdyby nie fakt, że z gejmplejem też nie jest najlepiej. levele są długie i banalnie skonstruowane, a żeby było jeszcze lepiej, repertuar przeszkadzajek jest cholernie mały. w pierwszym i drugim poziomie jedynym zagrożeniem dla bohatera, poza przepaściami, są potwory złożone z kwadratów. zawsze takie same. teleportacja koło wroga po zaatakowaniu go to bardzo dziwne rozwiązanie. w całości najbardziej wkurza to, że po lipnej animacji śmierci gracz odsyłany jest do ekranu tytułowego. ot, tak po prostu. można dostać k@!$#cy, ponieważ żeby rozpocząć grę jeszcze raz, trzeba przeklikać się przez intro, a tytuł błędów nie wybacza. skończyłem sesję po śmierci w drugim poziomie. fajne jest to, że postarałeś się o sensowną otoczkę (cutscenki, pojawiający się tekst w oknie itp.), ale trzeba było bardziej się przyłożyć do dania głównego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miki100 Opublikowano 24 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2011 Cytat repertuar przeszkadzajek jest cholernie mały Fakt, typów wrogów nie ma za dużo, ale na kolejnych planszach pojawiają się też inni. Cytat teleportacja koło wroga po zaatakowaniu go to bardzo dziwne rozwiązanie Na początku tego nie było i wtedy bardzo łatwo było pokonać każdego przeciwnika. Cytat w całości najbardziej wkurza to, że po lipnej animacji śmierci gracz odsyłany jest do ekranu tytułowego. ot, tak po prostu A co miało by być innego? Nie chciałem wprowadzać np. żyć, bo wydało mi się to oklepane. Cytat trzeba przeklikać się przez intro Jeśli tak bardzo chcecie, mogę dać klawisz do pomijania cutscenek. Dzięki za szczerą opinię, Jaklub. :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności ANtY Opublikowano 24 Grudnia 2011 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2011 miki100 napisał(a): A co miało by być innego? Nie chciałem wprowadzać np. żyć, bo wydało mi się to oklepane. Jakiś ekran po śmierci też zbyt oklepany? Lepiej room_goto(0), nie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miki100 Opublikowano 24 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2011 Cytat Jakiś ekran po śmierci też zbyt oklepany? Lepiej room_goto(0), nie? Nie room_goto(0), bo to nie gm :P A ekran po śmierci mógłby być. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 24 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2011 miki100 napisał(a): Fakt, typów wrogów nie ma za dużo, ale na kolejnych planszach pojawiają się też inni. przejrzałem pliki gry. to wciąż jest trochę mało na 20 czy tam kilkanaście plansz. poza tym, pierwsze wrażenie się liczy, a tutaj niestety jest z tym słabo (kilometr ścieżki z jednym rodzajem wroga raczej nie prezentuje się zbyt dobrze). miki100 napisał(a): Na początku tego nie było i wtedy bardzo łatwo było pokonać każdego przeciwnika. ale w tym stanie to nie jest dobre rozwiązanie, trzeba było znaleźć co innego. można było zrobić jakiś ludzki odskok na bok, nie teleportację, bo to wygląda jak robione na odwal się. miki100 napisał(a): A co miało by być innego? Nie chciałem wprowadzać np. żyć, bo wydało mi się to oklepane. po prostu normalny ekran continue z możliwością kontynuowania gry lub jej zakończenia. zrobiłeś cutscenki, to i to powinno być możliwe. miki100 napisał(a): Jeśli tak bardzo chcecie, mogę dać klawisz do pomijania cutscenek. z tym, o czym mówię, wyżej problemu nie byłoby. miki100 napisał(a): Dzięki za szczerą opinię, Jaklub. :) nie ma sprawy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miki100 Opublikowano 24 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2011 Cytat kilometr ścieżki z jednym rodzajem wroga raczej nie prezentuje się zbyt dobrze OK, coś z tym zrobię, chociażby rożne wersje kolorowe przeciwników. Cytat po prostu normalny ekran continue z możliwością kontynuowania gry lub jej zakończenia Kontynuowanie gry to miało by być powtórzenie poziomu od początku, jak mniemam? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 24 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2011 miki100 napisał(a): OK, coś z tym zrobię, chociażby rożne wersje kolorowe przeciwników. źle kombinujesz, gameplay ma być zróżnicowany, bo gra i tak jest brzydka. miki100 napisał(a): Kontynuowanie gry to miało by być powtórzenie poziomu od początku, jak mniemam? tak jest, szefie proponuję odpalić sobie trochę dobrych platformówek i ukraść parę fajnych rozwiązań, jeśli masz zamiar coś jeszcze zrobić z tym projektem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miki100 Opublikowano 26 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2011 Zaktualizowałem dziś grę. Teraz postać nie teleportuje się po zaatakowaniu przeciwnika, dodałem także ekran po śmierci z możliwością kontynuowania poziomu. Trochę pozmieniałem grafikę, ale wciąż nie jest to cudo (ale jak na moje możliwości to na razie wszystko, co potrafię w grafice). Jest też kilku nowych przeciwników. Linki zaktualizowane w pierwszym poście, są tam także nowe screeny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się